• lilja

Hur mycket lägger ni på er ring?

För kul bara, hur mycket kommer ni lägga på er/era ringar?

Vi kör på ring till mig och den hamnar nog på 10'000-15'000.

• Svar på tråden Hur mycket lägger ni på er ring?
  • Ciccci

Förlovningsringarna kostade oss ungefär 2000 kr o min vigsel ring kostade inget, eftersom jag fick ärva mammas gamla. betalade dock 250 kr för att förminska den.

Sambon (blivande mannen) ska ha en titanring så den kostar ungefär 800-1000 kr...

• Lumys

Alla verkar lägga så mycket på sina ringar, känner sig nästan lite snål när man läser här :P min förlovningsring kommer efter lite tillägg i inskriptionen även bli min vigselring då jag bara vill ha en ring på fingret :)
    Den kostade 3000 kronor. Min m2b kostade 800 kronor eftersom han ville ha svart titan. Mn det är lagom för oss, då
    vi har ganska begränsad budget. Och kan säga att jag älskar min ring..trots att den inte kostade 15000 kronor.
    Vill gärna tillägga att jag inte tycker det är fel på något sätt att lägga jättemycket pengar på en ring. Har man de pengarna så är det jag fantastiskt. Det är helt enkelt inte för oss :)

• baby freeze

Mina ringar kostade 1100+550 (har inte fått vigselringen än iofs, så om den inte är fin så blir det kanske ett annat pris).
    Han har samma sorts förlovningsring som jag, men till vigselring så blir det min farmorsfars ring som är exakt hans storlek.

Jag tycker att det är jättefint med stora diamanter och bling, men vi har helt enkelt inte pengar till sånt. Sedan kanske man har råd med en fet sten om några år, och det vore ju inte helt fel. För mig är det inte så viktigt att jag får allt nu, utan jag kan tänka mig att vänta några år på Ringen. Men Mannen vill jag ha nu på direkten, tack!

• Jojolina

Förlovningsring 39.000 sek. Enstensring 0,5 c TW/VS, vitt guld. Vigselring: halvallians vitt guld, svarta diamanter 12.700 sek.  MTB förlovning 5.500 sek vitt guld

• TheD

Idag har guldmseden skissat och ska räkna på det hela... Vi har sagt att det är ok med 17-18000:- då jag valde att ha 0.20 ct och tre småstenar på var sida i 0.002 tror jag.. men sen kanske jag går upp i i stl så att säga :D

Nu är jag lite på g iaf. Älsklingens ring beställer vi antingen där eller från ett annat ställe.

• Debe

Min förlovningsring kostade 10000 kr och min sambos 5500 kr. Min vigselring kostar förhoppningsvis ca 2500 kr. Bilder på alla ringar finns på min blogg om nån vill titta :)

• Helena brud 20 aug

Mina kommer kosta 14000, båda i vitguld, de ena med två Lite större diamanter på och den andra med tretton lite mindre... Sååå nöjd!

• vivi

Våra förlovningsringar köpte vi utomlands för 200 kr. Vigselringen är från Efva Attling 10.000 kr och m2b ska ha titanring för 2.700 kr.

• Ladurée Addict

Jag har ännu inte kunnat bestämma mig för en cushion cut eller rund briljanstlipad diamant. Vet inte hur länge jag velat mellan dessa två slipningar men det måste kännas 100% rätt då detta är en så pass stor investering.

Vår budget är lagd till ca 30.000 $ och då är inte infattning och skatt inräknad. Vi måste betala skatt då vi kommer köpa diamanten i USA. Infattningen kommer absolut vara i platina och handtillverkad av en extremt skicklig guldsmed i N.Y.

Svar på tråden Hur mycket lägger ni på er ring?