• lilja

Hur mycket lägger ni på er ring?

För kul bara, hur mycket kommer ni lägga på er/era ringar?

Vi kör på ring till mig och den hamnar nog på 10'000-15'000.

• Svar på tråden Hur mycket lägger ni på er ring?
  • bruden2012

Jag är lite förvirrad för några av er verkar lägga mer pengar på förlovningsrigen än vigselringen, men jag antar att det är olika broende på vilken ring man väljer som förlovningsring resp. vigselring, när vi förlovade oss köpte vi varsin ring i helguld där jag har en diamantrad på min och hans är helslät, ringarna där gick på ca 16 000 varav 11 000 för min, nu när vi gifter oss får jag min vigselring som består av en stor sten, på 0.75 ct som kostar 30 000 kr.

Är era förlovningsringar släta eller har ni enstensringen som förlovningsring? 

• tweety

hejsan!

vi hör till de lågbudget priserna verkar det som. Våra förlovningsringar gick på 3000kr tillsammans, och min vigselring kostade 2200kr på sommar rean. Så allt som allt 5200 då BM inte vill ha två ringer.

Jag tycker att våra ringar är jättefina och passar oss jättebra och bara för att de är "billigare" är de inte av sämre kvalitet eller ser ut som leksaksringar.Flört 

• ehlin82

1600kr för min förlovnigsring, strax över 2000 kr för hans. Vigselringen kommer att kosta 3500 med tre diamanter och då är det även inräknat 3 små diamanter som ska sättas in i min förlovningsring. Billigt!!!  Men ack så fint Glad

• sollan

Våra förkovningsringar gick på ca 12000:- & min vigselring  9900:-

Blivande vårbrud
  • julialexandra

Våra förlovningsringar kostade 8 000 tillsammans och min vigselringer kostar 19 000 :)

• Beccastina
    bruden2012 skrev 2011-11-03 20:05:11 följande:
    Jag är lite förvirrad för några av er verkar lägga mer pengar på förlovningsrigen än vigselringen, men jag antar att det är olika broende på vilken ring man väljer som förlovningsring resp. vigselring, när vi förlovade oss köpte vi varsin ring i helguld där jag har en diamantrad på min och hans är helslät, ringarna där gick på ca 16 000 varav 11 000 för min, nu när vi gifter oss får jag min vigselring som består av en stor sten, på 0.75 ct som kostar 30 000 kr.

Är era förlovningsringar släta eller har ni enstensringen som förlovningsring? 
    Jag har den stora ringen(5 stensring) som förlovningsring eftersom jag vill ha den längst in på fingret, efter den kommer en slät ring som vigselring och sen förhoppningsvis har mannen fattat att det skall komma en aliansring som morgongåva ;)

så här ser ringarna ut, dock skall vigselringen vara smalare.

• Paris 111202

Min blivande man friade till mig med en leksaksring som han tagit från jobbet (han är tandläkare)- jättekul tyckte jag, men för the real deal blev det lite dyrare. Vi fick de igår, en Ole Lynggard i vitguld med 1ct diamant till mig 145 000kr (love love love it!) och en slät vitguldsring till honom för 8 000kr. Vi kommer endast ha en ring var- så det här blir våra vigselringar.

• Tinzi

OJ oj vad ni kostar på er :) Hade jag kanske gjort om jag haft pengarna men men....jag har förlovningenringen som kostade  2500:- (vitguld) sen så köper vi vigselring till honom för 1000:- ca och min för 2600:- mer har vi inte råd med.

• Paris 111202

Jag lär nog inte ha den på mig när man påtar i trädgården, och jag vet inte heller om jag kommer sova med den- stenen står ut så mycket... om det var det du menade..?

Svar på tråden Hur mycket lägger ni på er ring?