Hur mycket lägger ni på er ring?
För kul bara, hur mycket kommer ni lägga på er/era ringar?
Vi kör på ring till mig och den hamnar nog på 10'000-15'000.
För kul bara, hur mycket kommer ni lägga på er/era ringar?
Vi kör på ring till mig och den hamnar nog på 10'000-15'000.
Jag har ännu inte kunnat bestämma mig för en cushion cut eller rund briljanstlipad diamant. Vet inte hur länge jag velat mellan dessa två slipningar men det måste kännas 100% rätt då detta är en så pass stor investering.
Vår budget är lagd till ca 30.000 $ och då är inte infattning och skatt inräknad. Vi måste betala skatt då vi kommer köpa diamanten i USA. Infattningen kommer absolut vara i platina och handtillverkad av en extremt skicklig guldsmed i N.Y.
^
Det är min budget för min förlovningsring. Fast nu när diamantpriserna gått upp så extremt mycket de senaste månaderna tror jag att ringen kommer landa på drygt 35.000$.
skulle kosta 38 000, men när hon beställde den så sa hon 33 000, sen hade jag 30% rabatt så slutsumman ca 23 000
Blandade priser här!
Tror det gick på ca 2500 för både min och min m2bs ringar. Vi valde titanringar eftersom vi gillar det och våra förlovningsringar också är i titan.
Vi gav 3000 för min. Det var min morfars :) gjorde bara om den lite och satte dit en sten :)
Fick idag hem min ring från pantbanken. En solitär i rött guld 18k med en 0,20ct diamant för 2350kr :)
med frakt och etui gick det på 2485. Så det blev inte den jag först hade tänkt för 4000. Istället blev det både eco- och budget friendly :) Mycket nöjd. Våra förlovningsringar kostade väl 4000 tillsammans om jag inte minns fel... var så längesen vi köpte dem. Skulle aldrig vilja lägga mer än 5000 på en vigselring. Men alla prioriterar vi olika..
Våra ringar kostade 1600:- tillsammans. Alldeles lagom. Mitt krav var att jag INTE vill ha stenar eller något som sticker ut från ringen som man kan fastna i/med. Därav blev det varsin tvåfärgad. Jättenöjda
Vi betalde 400kr för våra förlovningsringar i 18k vitt guld. Men då hade vi bytt in lite guld som vi hade hemma i byrålådan så att säga. De skulle kostat 8500kr tillsammans annars.
Vigselring vet vi inte än.. tar det när det närmar sig..=)
Våra tre ringar kostar ca 18 000 sammanlagt. Mycket pengar för oss, då vi dessutom är studenter=) Som tur var köpte vi dom i god tid med tankt på att guldet nu gått upp i pris. Min förlovningsring som då kostade 6 000kr (ord. 8 000) är upp i 10 000.
Våra förlovningsringar och vigselring till mig gick på ca 26000 kr om jag räknat rätt, fast hur intressant är det egentligen? Huvudsaken är väl att var och en är nöjd med sina ringar?