lurpan skrev 2011-07-25 20:42:05 följande:
Alla får väl göra precis som de vill själv.
Om jag väljer mellan att ta 300:- i kuvertavgift eller inte kunna gifta sig alls - då väljer jag kuvertavgift, alla gånger.
Men har man råd att bjuda på allt - då gör man väl det.
Svårare än är det väl inte.
Jag har varit på bröllop där de bjudit på allt, på bröllop där de tagit 350:- i kuvertavgift och bröllop där man fick skänka valfri summa som gåva istället för present.
Eftersom det varit våra vänner som gift sig så har vi respekteras deras önskningar om deras dag och skulle aldrig välja att inte gå pga av att brudparet väljer att ta kuvertavgift.
Det bästa av dessa bröllop (om man ser till mat, dryck, upplägg, underhållning och over-all upplevelse) så vinner bröllopet med kuvertavgift med hästlängder.
Men jag tror det blir bra hur som helst, alla gör som de själva vill tycker jag.
lurpan, hur hjälper "alla gör som de vill-devisen" TS, när de är två om saken och inte överens om hur de vill? Jag tror inte man ska utgå från att de som svarar i trådar som den här, vill tala om för andra hur de ska göra, utan ta det som en fingervisning om hur olika man kan tycka, och ibland kan det vara en vägledning i ett val, att se hur responsen blir på en idé. Även om man sedan beslutar själv om hur man i slutänden väljer att ha det. Svårt eller lätt? Tja, ibland kan det finnas många faktorer som spelar in, även för hur man vill ha det. "Å ena sidan, å andra sidan..."