• Chicita

Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm

Hej
    Jag blev så nöjd och stolt med min senaste tårta så jag känner nästan att jag vill dela med hela världen Tungan ute
    Men tanken slog mig - jag hade inte klarat att göra den om jag inte haft ett bra tårtbottenrecept som jag fått av Sofia (Dekoreramera), teknik som jag lärt mig av Gunilla Wall (tårt-DVD samt många mail med tips och råd), ett recept på vit chokladsmörkräm som jag norpat härifrån och framför allt Googles bildsöksfunktion där man kan få massor med inspiration.

Så jag tänkte att vi kunde inspirera varandra kanske?
    Allt från bröllopstårtor till småkakor är välkommet.
    Lägg gärna ut bilder och recept. Jag vill inte ha en tråd där vi ska "bräcka" varandra. En enkel gräddtårta bakad med kärlek är precis lika mycket värd som en avancerad tårta med sockerblommor och svår spritsteknik.
    Vad har du för tips och tricks?
    Hur blir dina bullar "världens godaste"?

Här är i alla fall mitt senaste mästervärk (som jag brukar kalla dom eftersom vissa tårtor inte bara är glädje med, utan många kan till och med göra mig frustrerad, arg och upprörd och sluta i stresshuvudvärk).
    Tack Google för inspiration Flört

• Svar på tråden Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm
  • MySweetShadow
    MsChevy skrev 2012-02-08 09:06:51 följande:
    måste bara visa varför jag vill ha barbie o ken som caketopper. Hittade bilden av en slump på ebay o den är så jag. Solig Rock´n´roll, tatueringar o ståbas, en riktig rockabillytjej! Just den här kostar ca 1300:- på ebay, så jag kommer köpa en barbie (rödhårig för det är jag) o sen kläder finns oxå i leksaksaffärerna o sen blir det en massa småpill med att måla dit tatueringarna. Samma sak med Ken. Hoppas jag hittar nå bra ståbas oxå! 
    Vilken kul idé! Nu vart jag inspirerad!! Skrattande Dock inte till vår bröllopstårta, tror vi ska ha våra initialer som topper... Men de vore ju sjukt kul o styla om en Barbie o ha på en tårta till nån kompis eller så. Tack för idén! O lycka till med bakverken till bröllopet Glad
  • Sara 120707

Vill bara tipsa om vår bagares(bröllopstårta) hemsida för inspiration till alla hobbybagare där ute !!

Hon har precis lagt ut tårtor från 2011 och jag sitter här och bara gapar åt dekorationerna hon lyckas åstadkomma(kika på bröllopstårtan med blommor och fjärilar på sidan 3) barntårtorna är helt crazy men ändå smakfulla

• MySweetShadow
    Sara 120707 skrev 2012-02-08 22:00:42 följande:

Vill bara tipsa om vår bagares(bröllopstårta) hemsida för inspiration till alla hobbybagare där ute !!

Hon har precis lagt ut tårtor från 2011 och jag sitter här och bara gapar åt dekorationerna hon lyckas åstadkomma(kika på bröllopstårtan med blommor och fjärilar på sidan 3) barntårtorna är helt crazy men ändå smakfulla

Adress? Skrattande
  • BlomAnna
    Efterlysning:
    Är det någon som har ett recpet på en kaka som brukar kallas spegel, Göteborgare, hallonspegel etc. Det är en platt historia med någon form av madelfyllning och mördeg (gissar jag) samt en spegel av hallon och sen glasyr på... Har försökt googla och så men hittar inget recept. Tack på förhand
  • Chicita
    Cakemaker skrev 2012-02-15 14:57:37 följande:
    Gjorde små Cake pops till Alla hjärtans dag :)

• MsChevy

cakemaker: åh så söta de var! Antar att de är lika goda som de ser ut?

• hemajo13

Heej! 
    Vill bara tipsa om jennysbak.blogg.se.. Det är min m2b lillasysters bästa kompis!=) Hon är jätteduktig på tårtor och gjorde den fina traktortårtan till vår 2åring på hans födelsedag!

• Chicita
    hemajo13 skrev 2012-02-15 17:18:40 följande:
    Heej! 
    Vill bara tipsa om jennysbak.blogg.se.. Det är min m2b lillasysters bästa kompis!=) Hon är jätteduktig på tårtor och gjorde den fina traktortårtan till vår 2åring på hans födelsedag!

Tack för tipset hemajo13 men det är inte det som tråden går ut på.
    Det handlar om vi som bakar själva och är tänkt som ett ställe för oss att dela med oss med tips och ge inspiration.
Svar på tråden Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm