• FruFiddeli

Det sa bara plopp...

Ville bara tipsa om att dessa choklad åter finns att köpa i affärerna. Vi hade dem själv på vårt bröllop, på godisbuffé bordet men man kan ju ha dem som favors också, kanske har man dessa ord som tema för bröllopet?  De var iaf väldigt uppskattade. Vi blev själv tipsade om dem här inne på bröllopstorget när vi gifte oss och nu såg jag dem i affären igen och ville därför tipsa vidare =).
  • Svar på tråden Det sa bara plopp...
  • minitoker
    Fick detta svaret från Cloetta på deras Facebook-sida. Så det stämmer inte alls med svaret en av er andra har fått, angående en söndring maskin.

"Plopp minibit i påse med orden puss, kram, kärlek och lycka är en produkt som vi säljer vid passande tidpunkter under året. Det började med Kronprinsessan Victoria och Prins Daniels bröllop 2010 och den har förekommit kring Alla hjärtans dag ett par gånger. Produkterna oavsett ord är desamma dvs den goda och uppskattade Plopp.

Vi beslutade oss för att enbart ha puss och kram i påsen beroende på att ett av orden kommer på en nyhet under varumärket Plopp i närtid. För att inte förvilla konsumenten tog vi därför bort de ord som vi kände låg närmast den nyheten.

Syftet var gott men tyvärr har vi istället gjort några konsumenter besvikna vilket vi självklart är ledsna över och ber om ursäkt för. Cloetta och Plopp är starkt förknippade med glädje och det är så vi hoppas att våra konsumenter också fortsatt uppfattar oss."
  • moonlightgirl
    Hella skrev 2012-03-01 09:29:54 följande:
    Jag tycker inte inte alls att det är smålöjligt, jag är väldigt irriterad på att ha blivit blåst på kärlek och lycka eftersom det var just de två jag var ute efter!
    samma här
  • caruba

Det är bra i alla fall att dom ändrat på hemsidan. =0)

• moonlightgirl

Jag har också fått mail från Cloetta där de skrev att det kommer ett brev på posten med en förklaring. Så jag får vänta och se.

Jag håller med er andra att det är bra att de ändrat på sin hemsida.

• sollan
    minitoker skrev 2012-03-02 17:02:14 följande:
    Fick detta svaret från Cloetta på deras Facebook-sida. Så det stämmer inte alls med svaret en av er andra har fått, angående en söndring maskin.

"Plopp minibit i påse med orden puss, kram, kärlek och lycka är en produkt som vi säljer vid passande tidpunkter under året. Det började med Kronprinsessan Victoria och Prins Daniels bröllop 2010 och den har förekommit kring Alla hjärtans dag ett par gånger. Produkterna oavsett ord är desamma dvs den goda och uppskattade Plopp.

Vi beslutade oss för att enbart ha puss och kram i påsen beroende på att ett av orden kommer på en nyhet under varumärket Plopp i närtid. För att inte förvilla konsumenten tog vi därför bort de ord som vi kände låg närmast den nyheten.

Syftet var gott men tyvärr har vi istället gjort några konsumenter besvikna vilket vi självklart är ledsna över och ber om ursäkt för. Cloetta och Plopp är starkt förknippade med glädje och det är så vi hoppas att våra konsumenter också fortsatt uppfattar oss."
    Detta svar fick jag ochså av dem =) Plus att de skulle kompensera ;)
    Blivande vårbrud
  • minitoker
    sollan skrev 2012-03-07 15:40:47 följande:
    Detta svar fick jag ochså av dem =) Plus att de skulle kompensera ;)
    Blivande vårbrud
    Vad ska du få för kompensation? Fick inte reda på något sådant.
  • augustesen
    minitoker skrev 2012-03-07 17:22:43 följande:
    Vad ska du få för kompensation? Fick inte reda på något sådant.
    Jag fick 500:- i värdecheckar :)
  • caruba
    augustesen skrev 2012-03-07 18:32:33 följande:
    Jag fick 500:- i värdecheckar :)
    Oj, jag är grymt imponerad! =0)
  • augustesen
    caruba skrev 2012-03-07 21:25:42 följande:
    Oj, jag är grymt imponerad! =0)
    Haha ja det var riktigt trevligt, vet en annan som fick 200:- dock.
  • caruba

Oj, kollade min mailbox och insåg att jag oxå fått ett mail ifrån dom om förklararing och kompensation... Mycket, mycket imponerad av deras kundservice.

Svar på tråden Det sa bara plopp...