• FruFiddeli

Det sa bara plopp...

Ville bara tipsa om att dessa choklad åter finns att köpa i affärerna. Vi hade dem själv på vårt bröllop, på godisbuffé bordet men man kan ju ha dem som favors också, kanske har man dessa ord som tema för bröllopet?  De var iaf väldigt uppskattade. Vi blev själv tipsade om dem här inne på bröllopstorget när vi gifte oss och nu såg jag dem i affären igen och ville därför tipsa vidare =).
  • Svar på tråden Det sa bara plopp...
  • augustesen
    minitoker skrev 2012-03-13 11:27:14 följande:
    Jag fick också det svaret när jag mailade dem.
    Dock köpte jag inte lika många påsar som dig men det blir ju svårt att skicka in dem.
    Men det står bara att vi ska skicka in påsarna, inte innehållet =)
    Jag var så dum så jag slängde påsarna och la alla plopp i en stor påse för att slippa massa öppnade påsar där allt bara kan trilla ut.
    Absolut inte, dom bad inte om någonting alls utan jag fick bara hem ett brev och en jäkla massa värdecheckar :)
  • chrpe
    skaraborg2012 skrev 2012-03-12 20:21:53 följande:
    Jag mailade Cloetta för ungefär en vecka sedan, (köpte mina plopp för ungefär 3 veckor sedan nu) har väntat läge på svar men det kom nu ikväll.

Är det någon mer som har blivit ombedd att skicka in påsarna till dom för att få kompensation (pengarna tillbaka eller!?!?
    Men tanke på typen av standrard svar så verkar det så.

Jag har köpt 20st påsar, och alla är öppnade i jackten på "kärlek och lycka". Hur ska jag kunna skicka in det?
    Tror dom verkligen att jag vill bli av med mina puss och kram också då?

*Besviken*
    Jag fick svar idag och man skulle skicka in påsarna tomma =)
  • Hella

Jag har fått mailasvar av cloetta och 200 kr i värdecheckar av dem

• snuttitess
    Hej Therese!

Vi beslutade oss för att enbart ha puss och kram i Plopp minibit i påse beroende på att ett av orden kommer på en nyhet under varumärket Plopp i närtid. För att inte förvilla konsumenten tog vi därför bort de ord som vi kände låg närmast den nyheten. 

Vi förstår att orden verkligen betyder något för våra konsumenter, mer än vad vi trodde. Vårt syfte var gott men tyvärr har vi istället gjort konsumenter besvikna vilket vi självklart är ledsna över och ber om ursäkt för. 

De som känner sig besvikna är välkomna att skicka sina påsar till adressen nedan, så kompenserar vi er: 

Cloetta Sverige AB 
    Konsumentkontakt 
    590 69 Ljungsbro 

Märk kuvertet ”Frisvar” så står vi för portot. 

Med vänlig hälsning

Åsa Borén
    Konsumentkontakt
    Det fick jag till svar, så får skicka in de tomma. Men skulle vilja ha kärlek och lycka.
  • augustesen

Eftersom media uppmärksammat det hela så kan ju alla skicka in att dom är besvikna och kräver kompensation..därför antar jag att dom vill att folk faktiskt ska skicka in sina påsar så dom inte blir totalt lurade av halva svenska folket :p

• skaraborg2012

Någon annan som fått prov och smakat PLOPP Kärlek? =)

• EDE
    skaraborg2012 skrev 2012-03-26 20:33:05 följande:
    Någon annan som fått prov och smakat PLOPP Kärlek? =)
    Jajjemän!  och erbjudande om att få det till bröllopet. Tycker de har riktigt bra kundservice =)
  • skaraborg2012
    EDE skrev 2012-03-26 21:02:22 följande:
    Jajjemän!  och erbjudande om att få det till bröllopet. Tycker de har riktigt bra kundservice =)
    Absolut! Är hel nöjd! =) Vad tyckte du om de nya Ploppen? Våra tog slut rätt snabbt här...!
  • chrpe

Skaraborg2012, när skickade ni in era påsar och klagomål.

• skaraborg2012
    chrpe skrev 2012-03-27 12:44:34 följande:
    Skaraborg2012, när skickade ni in era påsar och klagomål.
    Ja du, de va ett tag sen nu. Skulle gissa på ca 2 veckor innan det skrevs om det på aftonbladet i alla fall. Har du också skickat in o klagat?
Svar på tråden Det sa bara plopp...