Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Walk a mile!

Hallå i sommaren (vi har haft SOL i tre dagar - jag svimmar nästan). Tänkte bara rapportera att jag inte har gått något nämnvärt att tala om och inte ätit nyttigt överhuvudtaget och ändå visade våen -2 kg i morse? Undrar om jag kan ta patent på min bantningsmetod

För övrigt är jag rätt deppig och nere och arbetar hårt för att hålla mig från att tröstäta. Typ. Längtar efter hösten så jag kan börja gå på pass på Friskis igen (och promenera då, förstås).

Instämmer förresten i allt om hundarna som ni skrivit här över

• snowstars

Jag har ångest för vågen. Har nämligen mest bara ätit sen sist jag uppdaterade. Imorgon jobbar jag sista dagen så efter det ska jag ta itu med mina motionsrundor igen :)

Har fått jätteont i handleden förresten. Ingen som varit med om något sånt?

• snowstars

Mja.. Jag tycker väl mest synd om mig själv så det är väl inte jätteont :P

Jag tror att det är i själva leden och det liksom ilar när jag böjer på handleden. Det gör också ont i knogarna på samma hand. Kan inte göra allt som jag brukar göra (diska ur stekpannan - och hålla med den onda handen - gick inte). Som sagt, det går nog över av sig själv.

• snowstars

Nu fick jag googla senskideinflammation. Man ska ALDRIG googla sjukdomar. Tydligen kan man behöva operera bort något om det inte går över Men symptomen stämde rätt bra så det kanske är det då. Tur jag jobbar sista dagen imorgon.

Och tack, jag ska krya på mig :)

• snowstars
    Chicita skrev 2012-08-13 22:25:56 följande:
    Jag har det lite då och då, men det har aldrig varit snack om operation Flört
    Om jag är snabb och påbörjar en kur rätt fort så behöver jag oftast inte någon starkare medicin heller...

Om det blir återkommande på samma ställe så kanske du kan behöva kolla upp det med en läkare. Men någon enstaka gång så här så är det mest att man ska försöka behandla inflammationen och kanske även lindra det onda lite så man inte snedbelastar och gör skadan värre pga det...

Haha, nej. Jag förstår ju att det är extremfall Eller besvärliga fall.

Ska lindra så gott det går ett par dagar då :)

• snowstars

Handleden känns varken bättre eller sämre idag men jag promenerar ju inte på händerna ( ), det är strålande sol och hundarna behövde rastas så jag har faktiskt varit ute en timme och gått. Elljusspår, kuperat etc. Bra motion Jag märker att sommarjobbet är slut och det är SKÖNT eftersom jag tar mig för att göra saker igen.

• snowstars

Det positiva är ju då att du fick fint hår

Jag skulle ut på en promenad men fick vända snabbt då hunden hoppade in i ett buskage (jag hann inte riktigt med) och när jag dragit ut honom därifrån ser jag att en katt sitter där längst in. Vi hann gå en 10-15 meter innan jag såg att hans ena öga var alldeles blodigt.

Panik och hjärtklappning men efter ett antal undersökningar här hemma kan vi konstatera att han blivit klöst i inre ögonvrån, bara millimeter från själva ögat. Så jag har gråtit en timme - först av rädsla och oro och sen av lättnad och glädje.

Men tror inte det blir några promenader här heller. Kankse att jag bakar för att fira att han har synen i behåll

• snowstars

Jag är så avundsjuk på de som har ljusa ögonbryn. Mina är kolsvarta och så har jag jättemycket hår jämt. Bland det tråkigaste som finns är att plocka de där håren så det känns som att antingen plockar jag jämt eller så ser jag ut som ett McDonalds-M. Typ. Tror faktiskt att jag lägger onormalt mycket tid på att fundera på mina ögonbryn :-P

Ja, det "lustiga" är ju att han inte regerat överhuvudtaget. Alltså han lät inget när det hände och han är precis som vanligt här hemma. Lite lugnare kanske. Men jag måste ju övervaka såret i alla fall så det inte blir infekterat Det är alltid något med denna hund. I vintras hade han hosta. Förra veckan smet han för mina föräldrar när de var ute med honom.. Som valp åt han en hel mus som jag övertygad om hade dött av råttgift.. Han har varit halt på ett framben. Och han har alltså nyss fyllt två år :-P

• snowstars

Hehe, ja det brukar vara så.

Min hund lever efter mottot "Fullt ös - medvetslös" och då blir det ju små skador här och där ibland..

Ja, det är jobbigt när de inte hittar något specifikt fel. När min hund var halt på frambenet hittade inte veterinären något varken på leder (med hjäp av röntgen) eller muskulärt. Det blev i alla fall bättre av att äta nåt antiinflammatoriskt så det var väl troligtvis i en muskel. Det är inte så kul med alla veterinrbesök när min hund HATAR hantering överhuvudtaget. Sist högg han nästan åt veterinären för att han var så rädd :-/

Svar på tråden Walk a mile!