Walk a mile!
Alla framsteg är värda att rapportera. Eller hur?
Tre hundpromenader idag, varav en lång. Närmare en timme var vi ute. Känns bra att vara igång igen efter sommaren! :)
Alla framsteg är värda att rapportera. Eller hur?
Tre hundpromenader idag, varav en lång. Närmare en timme var vi ute. Känns bra att vara igång igen efter sommaren! :)
Har blivit den långa hundpromenaden två dagar i rad nu. Skönt. Börjar få ordning på matrutinerna också, vilket behövdes. Nu när jag ska sitta så mycket stilla tror jag inte att det går att komma undan med så stora mängder glass som jag har ätit i sommar
Ja, det kände jag på mitt jobb i somras också. Jag gick ju hela, hela tiden. Inte konstigt att jag kunde äta lite av varje ;)
Har flyttat in sambon i en etta i helgen (kan jag fortfarande kalla honom sambo när vi inte bor ihop? :P ) Så har burit några möbler och sprungit några vändor på affärer på jakt efter spik, skarvsladdar och kökshanddukar.
Idag gick vi en promenad på morgonen och köpte frukost samt en kortare sväng på eftermiddagen. Och det kändes bra! Får tillbaka hunden imorgon så då blir det väl någon hundpromenad med.
Särbo låter så tragiskt när man redan har bott ihop en gång :-P Men snart kan jag kalla honom min fästman. Eller m2b som alla andra på det här forumet
Men kan du inte ha sandaler hela vintern? Bara pälsa på övriga kroppen lite extra? :P
..och det låter så barnsligt oseriöst ;)
Ja, kan förstå det. Det låter som ett smart drag att vila fötterna helt enkelt så du orkar jobba :) Men det måste ju vara besvärligt att ha besvär med just fötterna, de ska ju liksom bära hela kroppen.
Men så skönt att det inte bara är jag som har det motigt med motivationen.
I onsdags kom mamma och hjälpte mig med sovrummet. Vi har spacklat, målat och tapetserat i tre dagar. Igår kom pappa och hjälpte mig lägga klickgolv (så enkelt att jag funderar på att starta en klickgolv-läggnings-firma) och så städade jag och mamma hela lägenheten efter det. Alla tre kände sig ganska möra idag. Får hoppas att vi brände några kalorier medan vi höll på också för vi har haft fikapaus lite nu och då ;)
I alla fall - nu börjar jag om på riktigt. Nästan exakt NU. Tar vovven och går en sväng och så tänkte jag åka ut till Friskis & Svettis efter det. Ska testa core för första gången idag så jag hoppas att det är kul.
izredam - så tråkigt med din farmor. Skickar en kram genom cyberrymden.
Ja, det är verkligen jättehärligt. Med tanke på att rummet nog renoverades 1977 sist så behövdes det :P (tror inte jag överdriver mycket).
Tog ut hunden på långrunda, bytte om och körde till Friskis (som är det gym som ligger längst bort från mig) bara för att upptäcka att jag glömt skorna hemma. Körde hem och lagade middag. -ridå-
Men jag fick ju i alla fall promenera mellan bilen och dörren, det skulle jag ju inte ha gjort annars :)
Jag har också vanan i ryggmärgen så jag har börjat köpa hem vindruvor (hittar billiga askar varje vecka) som jag tuggar på hela kvällarna. Mycket bättre än annat snacks i alla fall. Helst skulle jag vilja få bort vanan helt men det är inte så lätt..