Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Walk a mile!

Idag är vädret bättre och vi har redan klarat av långrundan för dagen. Mätte den på eniro nyss och blir lite förundrad över att den "bara" är 2,6 km. Alltså, det tar oss 50 minuter att gå runt. Men det beror väl på att vovven lusläser tidningen. Och det är ju inte så att jag går mitt snabbaste runt heller. Men jag pratade med en familjemedlem i telefonen nyss som uttryckte att då måste ni stanna jävligt ofta om det tar 50 minuter att gå den rundan. Ja, det gör vi ju, det vet jag ju om. Jag blir bara så trött, det känns ibland som att det jag gör aldrig räknas eller riktigt duger. Tycker de kan vara glada för att jag har börjat röra på mig men då är det inte tillräcklgit långt eller så går jag för sakta..

Men till det positiva då: solen skiner, jag har en fjuttig uppgift kvar som ska redovisas på fredag och på måndag börjar jag jobba

• snowstars

Tack Chicita det är alltid skönt att få medhåll :P

Jag vet att om jag går själv och går i promenadtakt så går jag 1 km på 10 minuter (jag har ju inte en massa skador) och det är väl ett hyfsat tempo tycker jag själv. Men när man har med hunden tar det ofta dubbelt så lång tid eftersom han stannar rätt ofta. Och det tycker jag att han ska göra (med måtta) eftersom det tröttar ut honom mentalt. Skulle jag satsa på att trötta ut honom fysiskt skulle jag få gå flera mil. Men det verkar liksom inte spela in att jag gör det för Baloos skull, inte för min. Gaah!

Det var samma igår kväll när jag pratade med samma person. "Ska du ut och springa ikväll?" Öh, nej, jag var ju ute och sprang igår (måndags) och ska gympa imorgon (typ nu snart ;) ) så jag tycker inte jag behöver det. "Nähä, jag tänkte det kunde vara bra för hunden". JamenTackSåHimlaMycket då. Inget "tänk vad bra att du har börjat träna tre gånger i veckan för första gången i hela ditt liv" utan bara "du borde ut ikväll också.

Ursäkta att jag spyr galla, nu ska jag åka och lunchgympa och kanske stampa ut lite frustration.

• snowstars
    passionsblomman skrev 2012-05-30 11:10:08 följande:
    Jag tror faktiskt inte folk i allmänhet tycker att man är så värst duktig för att man går ut och går. Det är därför det är skönt med en tråd för promenerare. Eftersom "hallå, man börjar bränna fettet först efter 30 minuter och pulsen ska upp på minst si och så och du äter väl LCHF, för svordomen framför andra stavas k o l h y d r a t" Och så vidare....
    Nej, håller med. Knäppt egentligen. Vardagsmotionen borde väl vara det viktigaste?
  • snowstars

Idag önskar jag att jag var en hund. Min hund fick nämligen en tom toarulle imorse och lekte nöjt med den ett bra tag medan jag satt och slet mitt hår med den här terminens sista uppgift. Alltså på riktigt, jag fattar inte vad jag ska göra och jag ska redovisa imorgon. Gaah!

Dagens positiva: Vi gick den långa promenaden direkt på morgonen innan jag fattade att uppgiften var så här svår. Annars hade det inte blivit någon långsväng alls idag.

• snowstars

Hehe, ja strumpor ja.. Det kan jag skriva en hel bok om, alla strumplekar

Positivt nummer 2: Det regnar inte här (än) iaf..

• snowstars

Har en granne här som är ute och går med sin katt i koppel typ 7 gånger om dagen ;)

Jag förstår hur du menar, fast 49 kvadrat är väl ganska stort? vi har en tvåa som är 53 tror jag och här funkar det bra att ha hund. Men det känns väl lite "bättre" eftersom man har flera rum han kan gå emellan och sådär. Jag skulle vilja ha en hund till men det känns trångt att ha två i lägenheten så det får bli i framtiden någon gång. (Förutom att jag inte har tid och råd med en hund till nu då förstås. Men jag skulle nog ta mig råd och låtsas att jag hade tid om jag tyckte att jag hade utrymme..).

• snowstars

Hej alla! Har börjat jobba så jag har inte haft mycket tid att sitta vid datorn. Går och står mycket i jobbet så jag räknar med att få min vardagsmotion där men jag tänker gå längre rundor på mina lediga dagar. Tror det blir bra :)

För övrigt har det i princip regnat oavbrutet en hel vecka här i norr, är det samma i resten av Sverige?

• snowstars

Jag känner igen det där med att man fastnar framför datorn när man har mycket att göra. Vet inte riktigt varför det blir så :-P

Idag har vi kalas hemma, en förälder fyller jämnt. Så tårta, smörgåstårta och kakor är väl vad jag har livnärt mig på idag.. Känns ju sådär

• snowstars

Det låter ju bra för er! Chicita som ökade längden på promenaden och sofiasmamma som får större kläder Har förresten tappat 4 kg på en månad och tror att det var kaloriräkningen som bidrog till det. Ska börja om med det på måndag tror jag. Det som funkar med det är att jag upptäckte att jag kan äta mycket mindre mat och ändå vara mätt. Jag äter vanlig mat, godis, glass och annat, men jag äter mycket grönsaker också

Just precis nu känns det väldigt mycket som att jag går upp i vikt men egentligen tror jag att jag står stilla. Kalaset drar liksom ut på tiden eftersom folk droppar in varje kväll och firar.. Och imorgon är det examensfika. Och sen är det helg. Men på måndag, då blir det skärpning på riktigt.

Svar på tråden Walk a mile!