Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Walk a mile!

Fick till en promenad ikväll med. Det tar sig :)

• snowstars

Pia B: Härligt att dottern vill följa med ut och gå! Jag har räknat kalorier i vår (hann väl med sisådär tre veckor men) och tycker att det funkar helt okej. Det fick mig framförallt att minska ner portionerna och upptäcka att jag blev mätt ändå. Jag åt det mesta (ja, inte godis och kakor) men skar bort pasta och sånt eftersom det innehöll så mycket kalorier och jag ändå bara blev mer hungrig av det. Åt istället mycket protein och långsamma kolhydrater.

Nu har jag förresten fallit i ner i fördärvet. Äter så dåligt så det finns inte på kartan. Kan inte låta bli en massa sött. Mår nästan dåligt över att jag inte har någon karaktär. Och i flera veckor har jag tänkt "på måndag" men nu är det liksom onsdag igen och jag äter fortfarande en massa kakor och godis. Gaah!

Ingen promenad idag, kom hem så sent. Men jag åt lagad middag för första gången på några dagar. Det är väl pluspoäng på det, lite, snälla?

• snowstars
    Chicita skrev 2012-07-11 21:44:10 följande:
    Klart det är pluspoäng... Här har det varit micropizza hela veckan eftersom jag varit sjuk och inte orkat annat.
    Men i morgon blir det sushi med TheD i Falun så lite nyttigare i alla fall. Glad

Tack! Känns redan bättre. Har typ noll matinspiration när jag är ensam så att jag ställde mig och lagade mat efter jobbet var oväntat. Blä. Just nu känns det som om jag sitter fast i ett ekorrhjul på nåt vis. Känns som om jag jobbar jämt och det är det enda jag hinner..

Har faktiskt aldrig ätit sushi så jag kan inte säga "vad gott", men jag håller med om att det är nyttigare

• snowstars

Mycket folk på jobbet idag, men det är kul Massa spring blev det också så det är väl positivt

..för jag kommer inte gå någon promenad idag. Fick stänga för sent och har ont i benen.. men jag tror jag tänker gå på macken och köpa en glass. Så.. Några promenadsteg i alla fall. Ska bara se reprisen av Vänner på 5:an först.

• snowstars
    snowstars skrev 2012-07-12 19:45:00 följande:

Mycket folk på jobbet idag, men det är kul Massa spring blev det också så det är väl positivt

..för jag kommer inte gå någon promenad idag. Fick stänga för sent och har ont i benen.. men jag tror jag tänker gå på macken och köpa en glass. Så.. Några promenadsteg i alla fall. Ska bara se reprisen av Vänner på 5:an först.

Gick en omväg till macken och köpte glass. Antar att kaloriintaget hamnade på plus men jag fick då lite frisk luft i alla fall
  • snowstars

Tjurskallen i mig har försvunnit. Tagit semester kanske. Jag orkar inte.

Gick ut en halvtimme ikväll i alla fall. Andades frisk luft och så. Skönt var det. Det får lov att duga i alla fall. I helgen ska jag till fjällen så då ska jag promenera uppför i rask takt. Det är ju lite positivt i alla fall :)

• snowstars
    passionsblomman skrev 2012-07-17 22:22:25 följande:
    Jag är på väg uppåt landet för att hänga med min mamma och mina sysrtar med avkommor i några dagar. Vi får väl se hur irriterad jag hunnit bli innan jag kommit hem igen. En klart negativ sak med att ha långt emellan, är att det lätt blir så intensivt att man blir helt slut i tålamodet efter en stund. Men, nytillkommen kusin ska inspekteras och sonen behöver få lite kvaluttatid med mormor och så vidare. Dessutom jobbar min samo bara en jäkla massa nattpass närmsta tiden, så han har det bäst helt ifred.

Hur som helst så måste jag innan vi drar skrika ut REKOOOOORD! och jubla på ett ställe där andra åtmistone kanske fattr lite av min bedrift. jag började ju springa. Och idag är det fem veckor sedan. jag sprang då 2 km och det tog nästan död på mig-verkligen!. Det tog 13 minuter och var alltigenom vidrigt. Sedan dess har jag tagit mig ut 16 ggr till och utökat sträckan med de metrar jag klarat gång för gång. "fram till det där trädet klarar jag!" typ. Igår ökade jag tiden med en hel minut och idag-IDAG tjejer, sprang jag i SEX minuter mer än jag någonsin gjort i hela långa livet. Jag sprang utan att stanna i tjugonio minuter!!! Jag är snart uppe i fem kilometer och kan snart kuta i en hel halvtimme!

Jag är chockad, stolt och AS-nöjd med mig själv!

-Nu gäller det att inte falla till föga för latmasken och allt fikabrödet, resgodiset och glassarna de närmsta dagarna, då jag inte är hemma...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Heja, heja!
  • snowstars

Jaha.. Hade skrivit ett långt inlägg här och så försvann det

Men: jag har varit ute en runda ikväll med en kompis och pratat. Vi gick varken fort eller långt men i gick i alla fall. Och så längtar jag efter hösten och mina rutiner så jag får någon ordning på både mat och träning. Jag mår inte riktigt bra av att ha det som jag har det nu men jag klarar inte riktigt att få ordning på det när jag inte är hemma hos mig och när jag jobbar så sent om dagarna..

Bara några dagar kvar till fjällen :)

• snowstars

Spöreng gjorde att fjällpromenaden uteblev. Hade tänkt cykla när jag kom hem men det spöregnar här också. I skurar, vilket känns ännu värre av någon anledning. Blä. Imorgon ska jag göra någonting!

• snowstars

Möttes av två ivriga hundar när jag kom hem från jobbet - är hundvakt ett dygn ungefär Fick då gå ut i skogen. Släppte lös hundarna (glömde koppeltvånget *host*) och gick i min egen takt så det var inte illa Ska ut minst två gånger imorgon också

Svar på tråden Walk a mile!