Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Walk a mile!

Chicita skrev 2012-05-08 22:55:14 följande:
    Ja då kan jag verkligen rekommendera Sentido Apollo Blue i Faliraki/ Rhodos Solig
    Ok det blev ju rätt dyrt med minisvit med privat pool och allt. Men det var verkligen värt det Solig

Den här läkaren har varit jättebra tidigare så jag vet inte vad som hänt. Han kanske behöver semester eller nåt... Tidigare har han begärt typ dubbelt så många tester som det har behövts. Han har ringt upp och kollat att allt är ok om jag inte hört av mig om jag varit inne akut osv...

hehe.. ja du får beställa något i fel storlek så du kan skicka tillbaka det också kanske Tungan ute

Tack. Den dagen vi tar oss råd att åka (alltså vi har råd men vi prioriterar annat) så står Grekland högt upp på listan :)

Där sa du nåt, jag behöver ju faktiskt inte köpa det jag klickar hem, kan j ubara skicka tillbaka det. Hehe.

Har varit ute 40 minuter ikväll i nåt som jag skulle likna en power walk. Det är SÅ mycket roligare att vara ute nu när det är ljust på kvällarna. Kring 21-tiden är det lagom tyst och lugnt också.

• snowstars

Blev drygt 30 minuter ikväll. Det började droppa från himlen så jag tappade lite motivation.

• snowstars
    Chicita skrev 2012-05-10 21:31:04 följande:
    Jättebra Skrattande
    Här har det spöregnat av och till hela dagen.

Jag har varit ute på två korta vändor med hunden, sen var jag till sjukhuset och traskat i korridorerna där + handlat middagsmat med maken.
    Och nu känns det som att knäet vill explodera eller nåt.
    Hela vaden är svullen och foten. Om det inte är bättre i morgon så får jag väl ringa doktorn igen.

Det var i alla fall som jag trodde, jag skulle inte till hudkliniken, det hade ju blivit en miss där när ortopeden / kirurgen skickade vidare remissen som min läkare skickat till dom.
    Så nu får jag väl säkert vänta ett par månader till innan jag får komma till rätt ställe för att ta bort proppen Tungan ute

Usch vad jobbigt med knät. Jag halkade till på isen i början på mars och det small i knät och det har inte riktigt blivit bra än. Dock kan jag gå utan problem men jag har svårt att böja det. Inte riktigt samma sak, men jag lider tillräckligt av det så jag tycker synd om dig :/

Ja, vänta brukar man ju få göra ;) Det är väl bara människor som jobbar där med så man får räkna med att det blir fel ibland. Det är så klart ändå frustrerande när man drabbas men det är ju ingen som är dum med flit (hoppas jag).

• snowstars
    Chicita skrev 2012-05-10 21:48:01 följande:
    Knän är sanslöst långsamma på att läka...
    Tog ju ca två år innan jag kunde stå på knä igen efter förra gången jag slog i dom hårt...
    Så om du inte kollat upp din knäskada så gör det. Om inte annat så kanske du kan få sjukgymnastik för att få hjälp med det där sista Glad

Ja, jag förstår inte riktigt alla som säger att jag ska ringa och tjata på att få en snabbare tid också.
    Alla som står i kön har väl lika stora problem liksom? Varför skulle jag ha mer rätt att gå före någon annan? Obestämd
    Jag har inte så vassa armbågar heller...

Ja, egentligen borde jag väl göra det. Fast jag tänker alltid att det inte är så farligt och det finns säkert nån annan som behöver vård mer än mig. Helt irrelevant egentligen för man får väl gå till doktorn oavsett om man bara är förkyld eller om man faktiskt har lunginflammation. Men ändå.

Nej, precis, jag förstår hur du tänker. Jag skulle inte klara av att ringa och tjata.

• snowstars
    Chicita skrev 2012-05-10 22:13:05 följande:
    Oh vad jag känner igen det där...
    "Inte ska väl jag ta upp vårdtider för de som behöver dom bättre"...
    Jag fick order av en sköterska för några år sen att söka vård om jag bara har lite ont eftersom jag har så hög smärttröskel. Så det har jag tagit åt mig av faktiskt och börjat gå till doktorn mycket tidigare.
    Det tog ju 2 veckor innan jag gick iväg med mina spruckna knäskålar med skador inuti knäet också... Och när jag fick handleden avsparkad av en ko när jag gick naturbruk så lindade jag ju bara den och det upptäcktes först 8 veckor senare på en vaccinering, att jag faktiskt brutit den (blev skickad på röntgen när jag var på vaccineringen och dom tyckte min handled såg lite konstig och blå ut)...

Hehe, då vet du hur det är ;) Jag tror faktiskt att jag har rätt så låg smärttröskel så det är nog ignen fara så, och det blir bättre hela tiden. Men har det inte försvunnit efter sommaren får jag väl söka hjälp kanske. Kan passa på att gå till tandläkaren samtidigt, det är också ett tag sen nu.

Sofiasmamma: Många kramar till dig! Kanske är frisk luft och promenader bara bra för att rensa lite i dimman?

Har precis kommit in efter en 40 minuters powerwalk/halvspringande runda så jag tänker duscha och laga middag nu. I helgen har jag inte planerat in några långpromenader för min syster ska hälsa på så jag misstänker att det blir många timmar på stan i affärer. Kommer nog röra mig ändå, om man säger så ;)

• snowstars
    Chicita skrev 2012-05-11 17:22:04 följande:
    Har gått 2 korta promenader med hunden i dag också. Vet inte om det blir någon mer efter att maken kommer hem.
    Börjar få migrän (vädret) men får jag bara bukt med den så tänkte jag försöka hänga på på i alla fall en vända till.

Har varit duktig och inte ätit något godis alls den här veckan, utan frukt i stället.
    Ok det är inte så mycket bättre egentligen. Men det är i alla fall vitaminer och fibrer i Glad Så i kväll kanske vi unnar oss lite fredagsmys med chips och dip
    Det är väl jättebra att äta frukt istället för godis. Frukt är ju åtminstone naturligt och inte tillverkat av EX72 eller nåt atioxidationsmedel ;) Sen tvistar man ju om huruvida fruktsockret är bättre eller inte och där håller jag helt med han som sa att man inte kan äta så mycket frukt att man får i sig för mycket av det eftersom man blir mätt långt innan. Men det är väl bara för att jag tycker om frukt.
  • snowstars

Igår blev det några timmar på stan, men ingen direkt promenad-promenad. Har fått tillbaka min älskade hund nu så idag har vi (bland annat) gått en runda som tog 1 timme och 15 minuter, och då stannade vi inte mycket efter vägen. Känns bra att ha kommit igång med promenerandet nu, den här veckan har jag faktiskt varit ute varje dag :)

• snowstars

Känns som att det är lite dött i tråden. Chicita vet jag har ont i knät men ni andra då? :)

Jag och vovven har promenerat en sammanhängande timme både igår och idag, samt gått två kortare rundor. Men det är en den långa som räknas :) Dessvärre har jag också råkat äta två kakor idag så jag vet inte riktigt om jag ligger på plus eller minus ;)

• snowstars
    Chicita skrev 2012-05-15 15:32:43 följande:
    Ja det verkar ha stannat av...

Nu är det ju vår och det känns trevligare att vara ute.
    Jag haltar på. Doktorns sista rekommendation var ju att jag ska belasta så mycket jag kan (trots att det nån dag tidigare hette "vila och om du måste gå så gå med kryckor" Tungan ute )

Jag har inte pressat på och gått längre rundor än jag gjorde innan resan. Vilket vi ju hade bestämt att vi skulle försöka göra när vi kom hem. Men jag har i alla fall varit ute och gått. Jag är med på alla rastningsturer utom den lilla som maken alltid tar när han kommer hem från jobbet (grabbturen). Så jag känner mig ändå nöjd. Det gör ju ont men inte så illa att jag inte klarar det och det är huvudsaken Glad
    Just nu sitter jag med min mantel som ska hinna bli klar innan nästnästa helg. Så det känns som att tiden inte riktigt räcker till allt jag vill just nu. Men det kommer väl.
    Om jag har hunnit tillräckligt långt på manteln i kväll så ska jag passa på att gå på bandet en stund under Top Model i kväll i alla fall Glad

Dom där kakorna måste ha hoppat på dig i ett svagt tillfälle snowstars Flört
    Men det är bara att ta nya tag... Bra kämpat

Ja, jag tycker också det är så himla mycket roligare att gå ut nu när det faktiskt är lite varmare. Man blir ju glad av vädret :)

Det är bra kämpat tycker jag! Du kan inte sy medan du går då? :P Typ tråckla för hand eller ställa maskinen på ett bord framför bandet? Hehe ;)

Ja, kakorna.. Jag funderade över vad jag skulle laga till middag och det enda som dök upp i huvudet var de där kakorna. Så till slut var jag tvungen att ta en. Och en till. Men nu är det slut, allt över två känns inte acceptabelt alls.

• snowstars
    Chicita skrev 2012-05-15 15:50:56 följande:
    Vilken idé det kanske man skulle prova *hihi*

Ja blir det fler än 2 så tappar jag kontrollen. Då känns det som att jag kan lika gärna ta en till och en till och varför inte hela paketet liksom... Tills jag mår illa och undrar vad fasiken jag håller på med och sen skäms man ju...
    Så att stanna innan man går över gränsen är viktigt.
    Nej, jag känner igen det där. Jag har jobbat lite på att ändra mitt tankemönster dock. Förut tänkte jag mer "jäklar, nu tog jag en kaka, vilken dålig karaktär jag har, jaja, lika bra att äta upp hela paketet för nu har jag ju ändå förstört den här sockerfria dagen". Nu försöker jag tänka att jag inte dör av att äta en kaka om jag låter bli alla andra. Och det är rätt skönt att kunna tänka så de dagar man har ordentligt med sockersug.
Svar på tråden Walk a mile!