Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Walk a mile!

Ska jag summera min vecka så behöver inte izredam må så dåligt

Måndag: Kalas eftersom förälder fyllde jämnt
    Tisdag: Smörgåstårta till middag
    Onsdag: Några eftersläntrare skulle fira födelsedagsbarnet
    Torsdag: Hum, jag gissar att det slank ner nåt onyttigt här med.
    Fredag: Middag hos svärmor.. Godis & chips..
    Lördag: Hamburgare till lunch, fika hos goda vänner samt middag hos andra goda vänner.
    Söndag: Lunch och tårta hos svärmor.. Samt lyxmiddag med mamma och pappa.

På plussidan då: Har cyklat tisdag samt gått långa power walks varvat med löpning torsdag och söndag. Och så går jag mycket på jobbet. Det känns skönt att en vanlig vecka börjar imorgon. Ska bli skönt att skära bort sockret och äta lite mer grönsaker.

Varmt välkommen till PiaB också, kul med fler i tråden

• snowstars

Både igår och idag blev det en promenad på elljusspår = terräng. Härligt, men jag får fruktansvärt ont i vaderna så tror jag ska vila från det i ett par dagar. Finns andra rundor som är mer plana man kan gå :) Eller så kan man cykla..

Måste säga att det var väldigt skönt att inte äta socker idag. fast jag har tagit en näve jordnötter..

• snowstars

Ikväll tar jag paus från allt. Har såå ont i fötterna att jag inte vill göra något alls. Trött är jag också. Vaderna värker fortfarande så imorgon kommer jag att byta ut en promenad mot en cykeltur istället.

Men ni andra är duktiga, heja, heja! :)

• snowstars
    Chicita skrev 2012-06-19 20:12:51 följande:
    Och här sitter jag nu och knaprar på en rabarberstång *hihi*
    Ok jag måste ha lite socker för att klara av surheten. Men det är ändå otroligt mycket nyttigare än godis Skrattande
    Ville ha en "gilla-knapp" här och bara gilla inlägget men det gick inte ;)
  • snowstars

Själv är jag så trött när jag kommer från jobbet att jag inte orkar nånting när jag kommer hem.. Tur att jag går mycket i jobbet jag har i alla fall.. Men det dåliga samvetet ligger och gnager lite, faktiskt.

Håller tummarna för dig Chicita :)

• snowstars
    Chicita skrev 2012-06-26 20:31:49 följande:
    Tack Skrattande

Ska vi lova varandra att ta en kort promenad i morgon i alla fall? Spelar ingen roll om det är 10 minuter, men bara att vi bestämmer oss för att vi faktiskt gör något (det kan vara att parkera bilen lite längre från affären när vi ska handla eller nåt bara)
    Jag är med. 10 minuter ska jag väl klara :)
  • snowstars

Gick också in mina tio minuter ;) En dryg timmes promenad efter elljusspåret. Blev ledig från jobbet så orken fanns där :)

• snowstars

Har också jobbat idag. Och gått en 35-minuterspromenad. Och en liten 10-minutersrunda. Lika bra att ösa på idag för känner jag mig själv rätt kommer det dröja några dagar innan jag får samma driv igen.

MEN: det klev in en man på jobbet idag. Han cyklade från Riksgränsen till Skåne. Såna gånger känner jag alltid "och jag tycker det är jobbigt att gå ut i 30 minuter?". Man får liksom lite perspektiv.

• snowstars

Haha, ja precis. Jag känner mig också så himla lat. Fast numera promenerar jag ju, man måste ju röra sig efter egen förmåga. Var in en tysk för några veckor sen som cyklat från Hamburg och var på väg till Nordkap - för tredje gången! Som sagt, jag orkar nog gå ett varv på elljusspåret då. Eller åtminstone gå ut

• snowstars

Jag förstår hur du menar, fast jag brukar inte känna så. Det känns snarare som att "tränarna" står och skriker åt mig

Nåväl, i helgen är det marknad här i min hemort. Ska jobba fredag och lördag men tänker mig ut på lördag kväll. Ska försöka få sambon att dansa (gratismotion). På söndag blir det marknad - gå och gå och gå med andra ord. Och så springer jag ju som en galning på jobbet. Antar att jag kan hoppa över några promenader då

Svar på tråden Walk a mile!