kitkät skrev 2013-01-21 15:39:06 följande:
Idag har jag kontaktat konditoriet som festlokalen samarbetar med! Dom bakar ju inga cupcakes men däremot muffins med gräddkräm, som liknar cupcakes.
Ni kanske minns att vi kontaktade dom när vi var i Sthlm över jul? Men då kunde vi inte komma på provsmakning för hon som är "bröllopsansvarig" hade inte tid. Så jag ringde dit idag igen, eftersom jag och fästmannen ska åka till Sthlm i helgen, men då fick jag svar att hon inte jobbar på helger och därför kan vi inte komma dit på provsmakning då heller. Jag vill ju ha cupcakes och inte muffins med gräddkräm, men jag tänkte att vi kan ju åka dit och provsmaka ändå. Jag ville ge det en chans.
Men jag tyckte inte jag fick speciellt bra bemötande. Hon var trevlig, men väldigt bestämd och verkade inte så öppen med att diskutera olika alternativ med mig. Jag fick inget bra intryck rent generellt. Magkänslan säger emot! Jag vill ha cupcakes och då ska jag banne mig se till att få cupcakes, inga jävla muffins med gräddkräm. Haha.
Så istället har jag kontaktat ett annat konditori i Stockholm som bakar jättefina cupcakes och som jag velat anlita redan från början. Dom heter Camelias Cupcakes och verkar väldigt duktiga. Jag mejlade dom idag och fick snabbt svar med bra information om pris, utförande etc. Dom skrev även att vi kan komma dit på provsmakning och för att diskutera färg, smak och dekorationer! Dom har alla möjliga färger, smaker och dekorationer!
www.cameliascupcakes.se/hem.h tml heter deras hemsida! Kika in där, så får ni se vad jag pratar om. Visst ser det bra ut? Och detta är riktiga cupcakes, inga muffins med gräddkräm här inte!
Om man vill ha stora cupcakes så kostar det 25 kr/st och vill man ha mini-cupcakes så kostar det 15 kr/st. Vi kommer beställa ca 200 st i så fall!
men det är ju jätte bra att du hittat någon som kan göra dom åt dig. jag har inte ens tänkt på att kontakta konditoriet än. Men vi ska ju bara ha en vanlig tårta så det ska dom nog kunna göra tycker man.
beställde för övrigt slipsar till marskalkerna igår. Ebay ni vet. Ebay is your friend. dom skickas från london. så det blir nog bra.