• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • sofiia
    et ni något om shopindream klänningarna??
  • daniiel
    Loren skrev 2013-03-18 21:29:10 följande:
    Hej, Jag har läst igenom det mesta på denna tråden men jag blir tyvärr inte klokare för det. Så med andra ord, kan någon snäll själ hjälpa mig att välja vilken underkjol jag ska ha till min klänning. Klänningen är exakt som bilden men jag vill gärna ha en bra budget underkjol. Eller egentligen två! Tänker att jag ska ha en med släp (?) till kyrkan och en utan till festen. Men är det en ring, två ringar? Med eller utan tyll!!?? Hjälp please!
    Jag hade valt den här underkjolen med släp www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoat--2000-_p67706.html till kyrkan. Den har två ringar, men dom är ställbara och går också plocka bort. Samt den här underkjolen www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-8860-_p165640.html utan släp till feste sedan. Den har en ring, även den ställbar i vidd och går ju också plocka bort helt om du skulle tycka att det är bekvämare/ser bättre ut.
  • helentheres
    sophiebus skrev 2013-03-15 20:08:06 följande:
    hej bästa daniiel =) 
    tack för att du tar dig tid i denna super braiga tråd =)

nu har jag köpt en andra (kvälls/fest) klänning å behöver hjälp med vilken typ av underkijol jag måste köpa? 
    har tänkt beställa från E-bay vad tror du om de?
    eller finns de någon annan billig sida som är lätt att förstå sig på?

här kommer klänningen:

Vart köper du denna underbara klänning?
  • helentheres

daniiel: Rekommenderar få att skicka bild bild till landybridal.co istället för att chansa på sidor en klänning finns, men där sidorna inte har direkta omdömen.
    Det är Maggie Sottero Chardonnay jag tänker på.

• daniiel
    Loren skrev 2013-03-18 22:17:09 följande:
    Hej igen och tack för snabbt svar! :) Bara en fråga till... Vad är skillnaden på den du skickade med släp och denna m.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstand... Hoppas du kan hjälpa mig med de, för jag är inte riktigt med i svängarna!
    Det är i grund och botten likadana, båda med släp och två ringar. Den här har dock tre lager tyll och den jag länkade till har ett lager tyll. Jag tror inte du behöver tre lager tyll, därför länkade jag den med ett lager. Men å andra sidan, det går ju alltid klippa bort lager om det blir för mkt.
  • daniiel
    helentheres skrev 2013-03-18 22:21:35 följande:
    daniiel: Rekommenderar få att skicka bild bild till landybridal.co istället för att chansa på sidor en klänning finns, men där sidorna inte har direkta omdömen.
    Det är Maggie Sottero Chardonnay jag tänker på.
    Ja, då skulle jag ha valt att skicka bild till tex Landy istället, för att öka chanserna på att få hem en fin klänning :)
  • Ariana
    daniiel skrev 2013-03-17 22:41:52 följande:
    Och om du väljer en annan kjol, så beror det helt och hållet på hur den kjolen ser ut för att kunna säga om det kan bli en bra övergång eller inte. Vilken kjol funderar du på istället då?

Jag mejlade med Milly senast förra veckan, vad konstigt att du inte får svar från dom. Jag brukar alltid få svar dagen efter, eller max efter ytterligare en dag till.
    Tack för alla svar! Jag vet inte riktigt vilken kjol jag i så fall skulle vilja ha istället, jag får nog googla en vända till.

När du mailar Milly, använder du e-mailadressen från hemsidan eller använder du deras frågeformulär?
  • Grundell

Idag kom min klänning och barnens o jag är super nöjd

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill