• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Klura

Här är mina ringar :)  Den släta är förlovningsringen, köpt på WA Bolin (ca 10 000 kr). Vigselringen är i vitguld med 12 st 0,02 ct diamanter på sidorna och en 0,60 ct diamant i mitten med mönstrade kanter.

Jag köpte diamanten löst från diamonds on web (17 000 kr) och gick till en liten privat guldsmed i Stockholm, Odins guld. Där designade jag ringen tillsammans med guldsmeden. Totalt med alla stenar och ringarbetet kostade den ca 30 000 kr. Jag älskar min ring och tittar på den lite extra varje dag, trots att jag fått ha den på mig i 3 månader nu :)

• lerum82

Spontanbruden. Ser fina ut men svårt att se då texten kommer mitt i dina. Har du någon annan bild?

• ellenpellen

Å vilka vackra ringar!! Vart kommer dessa ifrån?!brud7801 skrev 2013-06-20 13:16:44 följande:Äntligen så är vi nu gifta

• Josiie100401

Är det någon som har koll på när rabattkupongen som var i om det var bröllopsguiden hos Albrecktsguld? Hittar inte tidningen och blev lite fundersam!

• spontan bruden
    lerum82 skrev 2013-07-23 21:36:23 följande:
    Spontanbruden. Ser fina ut men svårt att se då texten kommer mitt i dina. Har du någon annan bild?
    Kommer fler bilder. Har bara fått dom som fotografen själv lagt up på sin FB sida. (därav vattenstämpeln)
    Har ett par på mobilen men lyckas inte lägga upp bilder därifrån :( 
  • Flowjo

Här är tre bilder på den vackra ring som min fästman valt ut till mig. Den känns verkligen som jag i sitt röda guld och med allt bling bling. Bilderna gör ju inte ringen rättvisa, för den gnistrar så det nästan bränns i ögonen i verkligheten . Det är en ring i 18K guld, med sju diamanter på 0,49 carat tillsammans. Som ni ser på den ena bilden så är ringen inte riktigt rund, utan rak mellan fingrarna. Jag tycker det är supersnyggt! Passar bra till hans modell också som är mer av den rakare modellen. 

• stormhelen
    Flowjo skrev 2013-07-26 11:14:50 följande:
    Här är tre bilder på den vackra ring som min fästman valt ut till mig. Den känns verkligen som jag i sitt röda guld och med allt bling bling. Bilderna gör ju inte ringen rättvisa, för den gnistrar så det nästan bränns i ögonen i verkligheten . Det är en ring i 18K guld, med sju diamanter på 0,49 carat tillsammans. Som ni ser på den ena bilden så är ringen inte riktigt rund, utan rak mellan fingrarna. Jag tycker det är supersnyggt! Passar bra till hans modell också som är mer av den rakare modellen. 

Jätte vacker ring! =)
  • December2010

Flowjo: jättefin ring! Lik min (jag har fem stenar, sammanlagt 0,75 ct) men annars är de helt lika. Hur ska du kombinera den? Jag har en slät rödguldsring till.

• Blivande Brud 2014
    Flowjo skrev 2013-07-26 11:14:50 följande:

gud så fina! Och dom passar verkligen bra ihop era ringar! grattis!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013