• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Flowjo

Tack så mycket! December2010: Jag vet inte riktigt än, frieriet kom som en riktig överraskning för två veckor sedan, så jag har inte kommit så långt i planeringen . Men kanske en slät i rödguld i samma höjd. Kanske en lite större sten i den. Det är ju fint med bara guld också, men diamanter är ju ändå alltid diamanter . Har du bild på dina ringar?

• December2010

Och grattis till frieriet såklart!! :)

• Flowjo
    December2010 skrev 2013-07-26 15:51:16 följande:
    Och grattis till frieriet såklart!! :)
    Tackar! Jag kunde inte se bilden i ditt album, obehörig åtkomst stod det :-/. Men jag kollade in den på hemsidan, supersnygg! Har du bild på vigselringen också? För det var förlovningsringen som jag förstod det?
  • December2010

Här är bilden jag hade i mitt galleri. Jag valde en 3 mm helt slät ring till eftersom den första är ganska maffig i sig själv. Jag kände att är den ena ringen på 0,75 ct så räcker det med glitter.  Jag bara älskar den fattningen på stenarna och så i rött guld. 

• December2010

Flowjo: Känns som du kan välja vilket som, en slät eller en solitär och båda kombinationerna skulle vara riktigt snygga. Det är en riktigt vacker ring du fått, din fästman har bra smak! :) 

• Novas

Min förlovningsring är one of a kind då den är specialdesignad. Den är inte så jätte stor, mittsteden är 0,62 ct men vi pratar om mycket mycket bra kvalité vad gäller de 3 övriga C (cut: excellent, colour:top wesselton, clarity: VVS)... iom att de inte fick tag på sådan kvalité här i Sverige fick de hämta diamanterna från diamantmässan i Italien! Jag jobbade med Rickard i Guldsmed två hjärtan i Skärholmen)

Så här såg 3D bilden som vi designade ut =) rätt lika det jag ville ha!

Så här blev resultatet av ringen =) Blev faktiskt jätte nöjd! Här är bilden på deras sortiment:

Och de gillade den så mycket så de frågade om de kunde ha den i deras sortiment.... Så nu kan man beställa en ring som är designad av mig och döpt efter mig =)

• Mrs Triumf

Här är mina ringar som jag äntligen får använda=) behöver dock putsas för att hjärtat nöter på förlovningsringen. Ska sätta ihop dom!

• Mrs Triumf
    Mrs Triumf skrev 2013-07-28 20:29:03 följande:
    Här är mina ringar som jag äntligen får använda=) behöver dock putsas för att hjärtat nöter på förlovningsringen. Ska sätta ihop dom!

oj vilken jättestor bild=)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013