Norrskensflamman skrev 2013-06-10 16:10:35 följande:
Jag reagerar på samma sätt, nästan starkare; Jag skruvar på mig och tycker det är pinsamt, sorgligt och beklämmande samt att det blir ett löjets skimmer över vigselakten med dessa överlämningar.
Madde o Vickan om några borde ha visat upp för världen den fina traditionen som Svenska kyrkan har att brudparet går in tillsammans!! Som representanter för Sverige så tycker jag det var otroligt synd att de inte tog chansen här...
C-P kan fortfarande rädda upp detta! Det är ju inte riktigt lika intressant att Sofia (eller vem det nu blir...) blir förd till altaret av sin pappa. Men ja, jag håller helt och hållet med!
kouki skrev 2013-06-10 16:14:01 följande:
När det kommer till Kronprinsessan, så är det ju fortfarande så att hennes far och regeringen MÅSTE godkänna hennes gemål för att hon ska behålla tronföljden. Så därför är det ju inte helknäppt att Kungen överlämnar henne, då han faktiskt har en slags roll där, även om det kanske också skulle innebära att Reinfeldt skulle gått på andra sidan
Om detta gäller endast henne eller även Madeleine vet jag inte.
Men i så fall innebär det för Estelle att det skulle vara en poäng i att Viktoria gick bredvid henne in när det är dags!
![Glad Glad](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Undrar om det kommer ske?
Hade varit rätt kul om Reinfeldt gått på andra sidan faktiskt... Eller en ceremoni där både han och kungen offentligt måste göra tummen upp "inför Gud och denna församling". Då hade det ju varit tydligt att det rörde sig om en stadsangelägenhet och inte en stöld av en förskräcklig anglosaxisk tradition.