Det var jag som skrev det, att det blev anonymt var ett misstag. Om du kollar högre upp så kommer du se att jag har lämnat alla andra kommentarer med mitt namn, så nej jag har inte lämnat flera anonyma kommentarer.
Jag vet absolut inte vad människan har gjort, det här är ett internet forum där du bara delger vissa saker. Och efter vad du delget har jag sagt vad jag tycker. Om du inte vill ha andras åsikter (även det som inte håller med dig) kanske du inte ska lägga upp det på ett öppet forum?
Jag menade inte att du med flit hade vänt hennes släkt emot henne, utan mer att om du och din kille pratar öppet med övriga släkten om hennes beteende så lämnar man utrymme för dom att bilda uppfattningar och hör dom bara din sida blir det lätt att dom får en negativ uppfattning.
Jag anser att man ska hålla hårt om sina nära och kära och när det gäller konflikter kan man inte bara vända och gå för det löser inga problem.
Tror du att din kille i längden kommer säga upp kontakten med sin mamma? Du kommer nog aldrig helt komma ifrån henne. Du behöver inte ta hand om henne och älska henne, men enligt min mening så borde man i alla lägen försöka lösa situationer som uppstår.
Jag vet inte vart du ville komma med att lägga upp den här tråden från början för du verkar inte kunna ta motstridiga kommentarer.
Som jag skrivit tidigare tycker jag att du verkar otroligt hetsig kring hela den här situationen och alla råd du fått härifrån om att försöka få hjälp för att må bättre, eller att ta det lite lugnt med bröllopet, eller att kanske söka hjälp tillsammans för att reda ut situationen med din mamma, alla dessa råd slår du bara ner.
Jag är väldigt hård, ja, det vet jag. Men om man är ute efter sympati och kli under hakan tycker jag inte att man ska använda sig av ett ofentligt forum.
Jag tycker att det är otroligt tråkigt att du har hamnat i en sådan negativ situation med din svärmor, jag tycker att det är tråkigt att du mår dåligt och att er livssituation och ert bröllop påverkas negativt av allt som händer. Ingen förtjänar att ha en komplicerad tillvaro.
Men jag tycker att du borde försöka titta på det hela på ett lite mognare sätt. Du framställer situationen som att jorden är påväg att gå under.
Du verkar inte heller ha i åtanke hur din kille mår av din konflikt med hans mamma. Kommer han kanske ångra sig i framtiden att hans mamma inte var med på hans bröllop?
Min kille är mitt allt, min högra hand, min bästa vän, min livskamrat. Hur illa hans familj än behandlade mig skulle jag göra allt i min makt för att få det att fungera. Vi behöver inte ses på söndagsmiddag och umgås varje månad, men däremot skulle jag inte vilja ha stora konflikter som ligger och gnager och jag skulle aldrig vilja att min kille satt i en situation där han behövde slitas mellan mig och sin familj. För även om han finner de oacceptabelt att jag blir illa behandlad är det fortfarande hans familj, som han älskar och vill ha en relation till.
Du väljer självklart hur du vill göra, det är ditt liv, din svärmor, din sambo och din smärta eller lycka. Jag hoppas det löser sig oavsett och till det bästa.
mirre01 skrev 2013-03-27 13:35:11 följande:
asså jag förstår inte varför du känner av ett behov av att vara annonym, men du kommenterar bara NEGATIVA saker på mina inlägg, och du skaffar dina egna uppfattningar uppernbarligen, och jag kunde inte bry mig mindre,
JAG HAR INTE VÄNT HENNES SLÄKT EMOT HENNE dem har efter händelsen sagt upp bekantskap med henne för det hon gjort och vill ej ha med henne att göra, dett ahar INGET med mig att göra, om dom enser att hon gjorde en sådan sak att de ej vill ha med henne att göra är de upp till dom, sen att den finns för mig och stöttar mig & min kille i hela händelsen är väl rätt normalt med tanke på vad hon utsatte oss för. och du vet ju INTE vad människan gjort, nästa gång skippa att va anonym och våga stå upp för de du säger, du kommenterar & kommenterar bara negativa saker i mina forum bara där säger de rätt mycker för mig,