December skrev 2013-04-22 16:15:15 följande:
Jag lovar att jag inte har något personligt emot Daaniel, haha! Det blev väl riktat mot henne mest eftersom hon startade tråden kanske, jag vet inte. Hursomhelst ber jag om ursäkt för allt som ni tycker jag har svarat den ena eller andra ojämnt (kanske klumpar ihop er lite, det är mest er två jag ser på detta forum). Oavsett, båda två, står för det jag sagt. Önskar ingen något illa så snälla tolka inte mina inlägg så.
Det är lungt för min del. Och jag uppskattar att du säger det du tycker. Det finns allt för många "ja-sägare" i världen.
Men det finns alltid mer än ett sätt att säga samma sak
Jag har själv haft problem med att tolka inlägg fel. Och att även formulera mig elakt fast jag inte menar det så.
Men jag har lärt mig (speciellt här inne) att man försöker så långt det går att tolka inläggen som att personen som skriver gör det med omtanke och välvilja. Och ibland måste jag läsa om inläggen flera gånger för att se just det, eftersom jag reagerade med irritation eller till och med ilska på ämnet första gången jag läste.
För alla vill samma sak här - och det är att bröllopsdagen ska bli den bästa man kan få och då behöver man ibland både höra sanningar som kan vara jobbiga (som att inte alla kanske tycker att det är ok med bara axlar) eller vad det nu kan vara.
Om alla bara strök medhårs hela tiden så skulle nog fler hamna i situationer dom inte hade räknat med när gästerna protesterar mot saker som ju verkade så bra "på pappret"
Så fortsätt säg det du tycker. Men ta ett råd från mig som gjort missen flera gånger - tänk på formuleringen och att andra inte "hör" tonläget