• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • linda79

Oj vad det har rullat på i den här tråden. Roligt att följa vad ni håller på med. Vi gifter oss den 4 juli. Här är save the date utskickade. De flesta dekorationer och saker som inbjudningskort och placeringskort är uttänkta och produktionen kan påbörjas när som helst. En liten detalj: Jag har fjärilar lite som ett tema. Jag har stansat ut ca 350 fjärilar som jag har duttat flytande pärlor på på vingspetsarna och fjärilskroppen. Sambon räknade ut att jag har duttat på 8 750 pärlduttar!
    Känns överlag som att läget är under kontroll.

Jag sitter just nu och funderar på layout till de olika programmen (vigsel och fest). Roligt och klurigt att få ihop allt. Bordsplaceringen verkar vara eller bli en utmaning i sig men det löser sig nog.

När det gäller maten finns tankar om att göra något själv eller beställa från t.ex. ICA. Om jag ska göra det själv så skulle det bli kyckling i grönpepparsås (passar eftersom vår färg är grön, ha ha :)) och potatisgratäng som jag skulle beställa. Får klura lite på det innan vi bestämmer oss.

Jag har tagit kontakt med en tjej som studerar till konditor som ska göra vår bröllopstårta. 30kr/bit tycker jag är överkomligt. Jag har pratat med en florist som vi kanske ska anlita. Förfrågan om sminkning har skickats ut och jag har fått några alternativ som jag ska fundera på. Allt känns just nu under kontroll. De som jag har kontaktat är verkligen serviceinriktade och såå trevliga.

Om det finns något orosmoln så skulle det väl vara klänningen. Mamma sa något om att det såg bart ut utan axelband och detta har fastnat i mitt minne. Det är inte någon annans ord som biter så bra som min kära moders och hon säger vad hon tycker på gott och ont. Hon vill inte såra men tänker inte på att vi tar till oss det hon säger. Jag är inte van vid axelbandslös och kände att det kanske låg någonting i det hon sa. Nu har jag hittat en topp som ger klänningen en båtringning framtill och en djup V-ringning i bak. Ska prova toppen när klänningen skall hämtas och blir det bra så får det bli en sådan också.

I helgen ska jag prata med min kusin som är min frisör. Förutom det ska vi tapetsera. Ska bli skönt att få göra något som inte har med bröllop att göra. Börjar redan nu fundera på vad jag ska göra sen när bröllopet är genomfört, just nu så är tankarna på bröllopet nästan varje ledig och vaken stund som inte spenderas med barnen.

Blev mycket jag, jag, jag i texten. Valen gör blivande maken och jag tillsammans men det mesta jobbet med efterforskningar och kontakter är det jag som står för. Kan tänka mig att maken kommer att vara med vid mötena när de blir av.

Ha det gott alla blivande äkta makar!

• Emmasara
    litenkaka skrev 2015-01-21 19:29:14 följande:

Hur tänker ni om ring? Så billigt som möjligt eller all in? Jag har ju en solitär och 8 små diamanter i min förlovningsring och tänkte väl ha en halv eternityring som vigselring. Men när jag provade kändes det sådär...däremot föll jag för en väldigt rundad slät ring?! Hjärnan och hjärtat vill inte samarbeta i den här frågan ;)

Vi har inte riktigt kollat på priset, min sambo ska ha en vitguld slät ring (vi har inte kollat på priset på den, men det är en sådan det kommer bli iaf) och en väljer jag mellan dess (om jag inte hittar någon annan liknande som jag tycker bättre om) 

• Ninjara

Vi tänkte som så att ringarna kommer vi ju att ha resten av livet så vi valde att sätta av mer till budgeten till dem och försöka spara in på annat. Nu tycker jag att det mesta kostar lite i överkant. Så det är lite häxblandning mellan att jag blir snåljudas och överkonsument. Nu är jag ingen märkestjej så känner inte att ringen bara måste vara från en speciell designer.

Totalt så lägger vi omkring 34 000 på alla tre ringarna. Allt övrigt till bröllopet har vi försökt önska oss i födelsedagspresenter, julklappar och sedan sparat sparat sparat i över ett år. Många dagar med havregrynsgröt...

Ett av grublerierna jag sitter i nu är bröllopsformen, har helt kommit av mig sedan jul. Huden är torr som fnöske och den där jävla vågen vill jag krossa med en tung vänsterfot. Influensan har ju inte heller hjälpt till den skitstöveln. Kommer att i helgen börja med en grönsak&frukt detox.

• litenkaka

Min förlovningsring är som den översta med "v-infattningen" på solitären!

www.albrektsguld.se/article/diamantring_i_18k_guld_0434803

Men du tycker det r snyggast med en ring med stenar till? Kan inte bestämma mig...

Emmasara skrev 2015-01-21 23:50:05 följande:

Vi har inte riktigt kollat på priset, min sambo ska ha en vitguld slät ring (vi har inte kollat på priset på den, men det är en sådan det kommer bli iaf) och en väljer jag mellan dess (om jag inte hittar någon annan liknande som jag tycker bättre om) 

• tesselessan
    Vi har inte pratat så mycket om ringar mer än att just ringarna är inte så viktiga för oss - Vi ser inte direkt det som en symbol för vår kärlek och kommer inte lägga ned en förmögenhet på något som om vi känner oss rätt kommer att tappas bort eller bli stulna på nån av de många resorna vi kommer företa oss.
    Jag är dessutom en sån där jobbig person som bojkottar mycket saker på grund av företag som förstör miljön eller utnyttjar människor  så jag är emot diamantindustrin och vill inte ha en diamanter i min ring. Jag är så pass ombytlig av mig så jag har svårt att se att jag kan hitta en ring som jag vill ha resten av mitt liv istället kanske vi kör att jag får en ny ring vartannat år i bröllopspresent. Det är mer mer stil. 

men när jag ser alla era ringar blir jag sugen på att lägga lite mer men det finns inte budget för det. 
  • Emmasara
    litenkaka skrev 2015-01-22 09:32:44 följande:

Min förlovningsring är som den översta med "v-infattningen" på solitären!

www.albrektsguld.se/article/diamantring_i_18k_guld_0434803

Men du tycker det r snyggast med en ring med stenar till? Kan inte bestämma mig...

okej, min förlovningsring är den här fast jag har den i vitt guld, så därför vill jag ha en vigselring som går utåt om du förstår vad jag menar, Men aa jag vill ha med diamanter till 
  • JohannaErland

Hej!

Jag och min kille gifter oss 16 maj i Halmstad så jag hoppar in i denna tråden för lite inspiration tänker jag :)

Vi har fastnat lite på fotograf och därför undrar jag om det är nån mer som ska gifta sig i Halmstad och har lite tips? Eller bara ngn som har tips överhuvudtaget :)

• Allrakäraste
    crs skrev 2015-01-21 18:20:03 följande:
     Den sista var ju helt underbar, blev käääär :) Var har du hittat den?
  • Mickis85

Vad kul att läsa om allas framsteg. Nu var det ett tag sedan jag var här och en liten bit på vägen har jag kommit;) kyrka och festlokal är äntligen bokade, vi har inte ännu bestämt catering företag men vi har bestämt tema. I och med att vi förlovade oss på thanksgiving i Las Vegas så valde vi att gifta oss 4th of july och helt enkelt ha USA tema:)vår första bröllopsresa har jag bokat och vi åker två dagar efter bröllopet till Rom:)

Det känns som om många bitar börjar falla på plats men att vi har mycket planering framför oss. Någon som har tips på dekorationer som passar vårt Usa tema?

För oss blir det moussetårta, enda tårtan jag gillar. Som tur är så har vi två i släkten som jobbar på bageri så där kommer vi billigt undan.

Har haft godisstopp i snart två veckor och träningen har jag kommit igång med igen så nu håller jag tummarna att måtten kommer krympa lite till sommaren. :)

• crs
    Allrakäraste skrev 2015-01-22 17:07:15 följande:
     Den sista var ju helt underbar, blev käääär :) Var har du hittat den?
    Etsy! :) Här är den: www.etsy.com/listing/168122012/14k-white-gold-diamond-eternity-band

Säljaren är supertrevlig! Jag håller på att bestämma med dem nu vad jag ska ha. Har beslutsångest, hade velat ha triangelstenar, men det går tydligen inte om jag vill ha ringen i titan, vilket jag vill, eftersom sambon bestämt vill ha sin i det. Så nu är jag lite lost. Hitta på något annat eller ha runda, så som på den bilden fast färre och med bezelinfattning. Funkar kanske ändå.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!