• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Emmasara
    tesselessan skrev 2015-01-23 23:06:26 följande:

Emmasara - ang fotograf hittade jag tipset i en annan tråd här på bt och det var att bland gästerna utlysa en tävling för bästa foto, första priset kan vara att få sin bild i tackkortet. Bästa brudpar bild,vigselbild,kyss, bästa middagsbild eller dansbild. Så kommer vi nog göra.

det var ju en rolig ide :) tack för att du vidarebefordrade det :)
  • tesselessan

Kanske är bra att även ta med framkallningen av rullarna i budgeten, kostar mer själva kamerorna

• litenkaka

Låter ju toppen! Har eg alldeles för lång väg till Sthlm men när jaggooglar hittar jag bara klänningarna i Uppsala och Sthlm? Är dökär i Freya och Athena med kort ärm...

tessguss skrev 2015-01-23 22:28:58 följande:

Jag köpte via butiken Mäster Arnes i Uppsala. Max tre månaders leveranstid har de sagt. Jag valde 20 cm släp. Alltså nästan inget alls. Provade 60 cm, väldigt fint men kändes som att hg skulle snubbla runt för mycket. Så jag tog 20 cm, då får man lite fint fall men nästan inget som är i vägen. Väldigt skön klänningen. Och modellen är förlåtande, sväller man av tårtan så syns det inte. :)

• Nightrod

Damen fick sin klänning från jjhouse igår. Väldigt väldigt fin och nöjda är vi

Live free, ride free
  • litenkaka

Vill inte vara en glädjedödare men den typen av kameror är värdelösa med skärpa och fokus och framkallningen får du räkna med det dubbla av inköpspriset. Så du betalar ca 4000:- för suddiga bilder... Så är det mer värt med en riktig fotograf eller be en vän som gillar att fotografera att knäppa under middagen.

Emmasara skrev 2015-01-23 22:45:43 följande:

Har äntligen hittat en super bra lösning på problemet med fotograf vid festen 

jag kommer köpa in engångskameror som gästerna får fota med. Vi kommer bjuda 75 pers men vi kommer nog nöja oss med att köpa in 50st engångs kameror, kostar bara 1890kr, mycket billigare än att anlita en person och det kommer bli (förhoppningsvis) bra, roliga och annorlunda bilder

• tesselessan

Eller gå till en gymnasieskola som har mediaprogram eller liknande och fråga om någpn av dem kan ställa upp - och betala 2000 Eller nåt som ersättning

• tessguss

Jag provade Freja och Stella också. Och Athena tror jag, med lång ärm. Jag älskar typ alla.

litenkaka skrev 2015-01-24 10:40:46 följande:

Låter ju toppen! Har eg alldeles för lång väg till Sthlm men när jaggooglar hittar jag bara klänningarna i Uppsala och Sthlm? Är dökär i Freya och Athena med kort ärm...

• litenkaka

Minns du hur Freya satt? De syr ju förvisso efter mått men jag är 2 storlekar större över höften än upptill så är tveksam pga det...

tessguss skrev 2015-01-24 17:01:44 följande:

Jag provade Freja och Stella också. Och Athena tror jag, med lång ärm. Jag älskar typ alla.

• tessguss

Jag kommer inte ihåg om det var just Freya, men de beställer en klänning till mig som har medium på överkroppen och large på underkroppen som utgångspunkt typ. Jag har små bröst så alla klänningar är för stora där för mig. Freya var den klänningen som hade mest avslöjande passform.

litenkaka skrev 2015-01-24 18:16:23 följande:

Minns du hur Freya satt? De syr ju förvisso efter mått men jag är 2 storlekar större över höften än upptill så är tveksam pga det...

• Ninjara

Har pysslat ihop en guldfärgad låda idag (färgtemat går i rött, vitt och guld) som vi ska ha till en brevhälsning.

Under varje tallrik kommer vi att lägga ett dubbelvikt kort där gästerna kan skriva en hälsning, rita något eller vad de nu känner för. Sedan stoppar de ner kortet i ett kuvert som de får skriva ett datum på när vi sedan ska öppna det och se vad de har hälsat.

Har också införskaffat en superduper vattenfast mascara, eyeliner och läppglans. Jag tänkte köra på en guldfärgad makeup:

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!