• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • vinkelina

Vi funderar på att ha en polaroidkamera till vår gästbok. Dvs instället för att bara skriva en hälsning så får de ta en bild och klistra in. Är det bu eller bä?

• Nightrod
    vinkelina skrev 2015-01-27 10:17:50 följande:

Vi funderar på att ha en polaroidkamera till vår gästbok. Dvs instället för att bara skriva en hälsning så får de ta en bild och klistra in. Är det bu eller bä?

Kan du inte göra dubbelt upp?
    Jag tycker det är en kul ide med bild, men varför inte lämna lite textrader under där de skall sätta fotot så att de kan få skriva något med.
    Jag personligen hade gärna tagit ett kort och skrivit ett lycka till under det.

:)
    Live free, ride free
  • crs
    Sofia2015 skrev 2015-01-26 09:26:51 följande:
    Jag är så kluven vad det gäller ring... har ju en solitär förlovningsring och vill gärna ha något som passar med den. Men jag tycker att de svängda ringarna är så fula... men jag vill heller absolut inte ha nån glipa mellan. Man är ju omöjligt lagd av naturen. =P Det jag har funderar på är om det går att platta till den helt en bit, så den går under förlovningsringen, men då kanske den blir klen? Jag vet inte... Livets vedermödor alltså!
    Men det måste ju gå att ordna! Du kan väl rimligtvis inte vara den första med det dilemmat, borde väl finnas fler lösningar? Nu vet jag iofs inte vad det skulle vara, men typ någon smart som gör dem platta utan att de blir klena. Det finns ju iofs massa jättetunna ringar, och funkar de så borde det väl funka att ha en som är delvis platt med? Du har inte annars funderat på att göra om den du har, typ lägga till ett "band" runt, så att de sitter ihop? Då skulle det ju lite se ut som om den ena gick under, men utan att den är tunn så... 
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-01-27 16:19:14 följande:
    Men det måste ju gå att ordna! Du kan väl rimligtvis inte vara den första med det dilemmat, borde väl finnas fler lösningar? Nu vet jag iofs inte vad det skulle vara, men typ någon smart som gör dem platta utan att de blir klena. Det finns ju iofs massa jättetunna ringar, och funkar de så borde det väl funka att ha en som är delvis platt med? Du har inte annars funderat på att göra om den du har, typ lägga till ett "band" runt, så att de sitter ihop? Då skulle det ju lite se ut som om den ena gick under, men utan att den är tunn så... 
    Ja det borde väl gå, eller hur? Vi pratade med en guldsmed men det kändes som att hon bara ville göra standardlösningar och hon ville inte heller ge oss ett uppskattat pris. 
    Jag faktiskt inte funderat på att göra om den jag har, men det skulle man ju såklart kunna göra! Smart. =) 
  • tesselessan

Nu har jag lagt den första beställningen på bröllopsprylar - äntligen. Har tidigare endast köpt ett par örhängen till bröllopet men nu har jag beställt 39 olika saker - blev mycket saker till brudketten som sak göras av knappar och smycken, men även pompoms, confetta, plaeringskort, påfågelfjädrar, skor som sak smyckas, propsen till fotobås, massa till dekorationer, rosblad, siidenband, saker till att dekorera tårtan, saker för att göra macroons - massa massa roliga saker. Kan knappt vänta tills de kommer. kommer att bli som julafton när det kommer massa paket

• almami

Jag ska beställa denna klänningen från Landybridal. Vilken underkjol hade ni valt? 

• Nightrod
    almami skrev 2015-01-28 10:58:03 följande:

Jag ska beställa denna klänningen från Landybridal. Vilken underkjol hade ni valt? 

Tänk på:
    Tjejen valde en sådan där vid underkjol (disney prinsessa stuket).
    Vilket vi inte hade med i beräkningarna på längden, den var perfekt för en mindre underkjol (som din första) i längd men med den som gjorde att hon såg ut som en sagoprinsessa (viiiid) så blev den 15 cm för kort i framkant.
    Vi löser det genom en extra fåll som är avtagbar då hon byter om före middagen till den mindre underkjolen så hon kan sitta ner :)
    Live free, ride free
  • tesselessan
    almami skrev 2015-01-28 10:58:03 följande:

jag hade valt kjol nr 1 
  • almami

Kan ju lägga upp våra inbjudningskort. Det ligger som uppslag så det är 4-sidingar. sid 4 & 1

Gjorde dom varibla dvs personliga så det står:

namn & namn, vet ni vad?
    Sid 2 & 3

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!