• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Mirred
    Emmasara skrev 2015-01-23 10:01:33 följande:

Hur tänker ni andra angående bröllopsresa? Behöver höra lite hur andra har gjort. (Vi är bland de första i vårt umgänge och bland den "yngre" släkten att gifta oss så vi har inte så många i vår närhet att fråga)

vi kommer att åka på kryssning i Karibien om typ 1år som bröllopsresa, vi kommer önska om ett bidrag till denna resa som bröllopspresent.
  • Nightrod

Hur tänker ni andra angående bröllopsresa? Behöver höra lite hur andra har gjort. (Vi är bland de första i vårt umgänge och bland den "yngre" släkten att gifta oss så vi har inte så många i vår närhet att fråga)

Vi kommer nog inte ha någon bröllopsresa, vi båda är lite hemmastadda plus att vi anser att det finns så mycket att göra runt om i sverige/norden.
    Den dagen då vi tröttnat på hemmalandet och förhållandet blir vardag, då kan det vara kul att ha världen kvar att utforska och glädjas åt att göra det tillsammans, vi vill inte göra det nu när vi ändå redan hoppar på små moln dygnet runt

Istället blir det kanske en ny hoj till henne och mc:a runt i sverige under sommaren på småvägarna, det är njutning/lugn för oss..

Sensommar 2014 Skrattande

Live free, ride free
  • Plättis

Vi kommer nog åka lite senare, det känns inte som att det är någon större poäng att åka utomlands när Sverige faktiskt brukar vara så fint på sommaren Men i typ november när det är kallt, tråkigt och grått vore det kul att ha något att se fram emot. 

Eller så kanske vi åker på en weekend i Europa någonstans i sommar, jag håller just nu på att försöka lära mig tyska och min sambo gör sitt bästa för att lära sig några fraser på franska. (Hittills kan han diverse kärleksfraser och förolämpningar, så det blir nog inte Frankrike!) 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • crs

Vi åker till Milano i en vecka, direkt efter bröllopet. Gifter oss i Linköping, åker till Malmö på kvällen, där vi övernattar för att morgonen efter flyga från Kastrup. 
    Att vi valde just Milano berodde mycket på att ingen av oss tidigare varit där, det var billigt att flyga dit, och vi hittade rätt schyst och billigt boende där på Airbnb. Dvs precis som vi hade tänkt och gjort även om det bara varit vanlig semester. :) Vi har en total budget för resan på 9.000.
    Till/från Malmö: 1000
    Hotell i Malmö: 800
    Flygtåg/-buss: 800
    Flyget: 2000
    Boende, 7 dagar: 3000
  • Allrakäraste

Vi kommer nog att sticka iväg på någon form av "bröllopsresa". Att jag sätter citationstecken runt beror på att vi nog hade rest iväg även om vi inte gift oss :) När vi reser beror på hur mycket vi kan spara ihop men kanske inom 1,5 år efter bröllopet.

• Emmasara
    Nightrod skrev 2015-01-23 10:11:34 följande:

Vi kommer nog inte ha någon bröllopsresa, vi båda är lite hemmastadda plus att vi anser att det finns så mycket att göra runt om i sverige/norden.
    Den dagen då vi tröttnat på hemmalandet och förhållandet blir vardag, då kan det vara kul att ha världen kvar att utforska och glädjas åt att göra det tillsammans, vi vill inte göra det nu när vi ändå redan hoppar på små moln dygnet runt

Istället blir det kanske en ny hoj till henne och mc:a runt i sverige under sommaren på småvägarna, det är njutning/lugn för oss..

Sensommar 2014 Skrattande

Okej, intressant tänkt där :) 
    ååh, en ny hoy skulle nog inte min sambo tacka nej till :P haha 

riktigt fin bild 

• Emmasara
    Plättis skrev 2015-01-23 10:36:29 följande:
    Vi kommer nog åka lite senare, det känns inte som att det är någon större poäng att åka utomlands när Sverige faktiskt brukar vara så fint på sommaren Men i typ november när det är kallt, tråkigt och grått vore det kul att ha något att se fram emot. 

Eller så kanske vi åker på en weekend i Europa någonstans i sommar, jag håller just nu på att försöka lära mig tyska och min sambo gör sitt bästa för att lära sig några fraser på franska. (Hittills kan han diverse kärleksfraser och förolämpningar, så det blir nog inte Frankrike!) 
    ne om man gifter sig på sommaren så förstår jag absolut det, vi gifter oss i den 5e september och det lutar åt att ifall vi ska åka iväg där så tar vi en restresa då (blir oftast billigast) men jag vet inte riktigt, vi ska iväg med min släkt vid jul och nyår på en 2-3 veckors lång semester (dock får vi den betald så vi behöver inte tänka på den kostnaden iaf) men aa jag velar ganska rejält. Börjar tänka lite om man inte skulle åka en vecka till santorini efter bröllopet 
  • Nightrod
    Emmasara skrev 2015-01-23 11:21:20 följande:

Okej, intressant tänkt där :) 
    ååh, en ny hoy skulle nog inte min sambo tacka nej till :P haha 

riktigt fin bild 

Du ser, hoj it is.
    Och då rekomenderar jag givetvis en Nightrod Flört
    Live free, ride free
  • Emmasara
    crs skrev 2015-01-23 10:40:12 följande:
    Vi åker till Milano i en vecka, direkt efter bröllopet. Gifter oss i Linköping, åker till Malmö på kvällen, där vi övernattar för att morgonen efter flyga från Kastrup. 
    Att vi valde just Milano berodde mycket på att ingen av oss tidigare varit där, det var billigt att flyga dit, och vi hittade rätt schyst och billigt boende där på Airbnb. Dvs precis som vi hade tänkt och gjort även om det bara varit vanlig semester. :) Vi har en total budget för resan på 9.000.
    Till/från Malmö: 1000
    Hotell i Malmö: 800
    Flygtåg/-buss: 800
    Flyget: 2000
    Boende, 7 dagar: 3000
    har en i min klass som bor i Milano, ska ju vara så vackert där. 
    Men det var riktigt billigt det håller jag med om. Dock tror jag att ifall vi ska åka efter bröllopet så vill vi nog till något ställe där vi bara sola, bada och ta det lugnt, men vi vill inte åka till något ställe där vi redan har varit. 
  • Emmasara
    Allrakäraste skrev 2015-01-23 11:12:30 följande:

Vi kommer nog att sticka iväg på någon form av "bröllopsresa". Att jag sätter citationstecken runt beror på att vi nog hade rest iväg även om vi inte gift oss :) När vi reser beror på hur mycket vi kan spara ihop men kanske inom 1,5 år efter bröllopet.

okej, kan vara härligt att ha något kvar också, tror vi ska försöka komma iväg på en lite längre resa när vi väl har fått barn också. (typ vara borta i en månad eller något sådant). 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!