Sofia2015 skrev 2015-01-22 20:12:36 följande:
ååååååh jag får sendrag i hjärnan! Började skära pappret till inbjudningskorten nu ikväll och hade skurit till typ 20 stycken innan jag tyckte att jag skulle prova sätta ihop ett kort (doooh). Då märker jag såklart att hela trycket på framsidan sitter sjukt off-center. Vad har hänt?? Måste ha råkat flytta det i Indesign innan jag skrev ut (70 ex!). Bläääääää!
Jag försöker rädda det genom att skära av lite av den högra kanten, vilket innebär att korten blir smalare än vi tänkt och att det blir dåligt med luft på kanterna mot texten. Men hjärngympan att räkna ut vart vi ska skära och när allt är centrerat... jag behöver choklad. =/
Tur man är ute i god tid... =)
Haha ååh! Det låter drygt! Sånt där händer mig jämt när jag försöker göra saker på kvällar, hjärnan bara funkar inte som den ska då. Hoppas du lyckas få till det!
Har du gjort hela designen själv? Får man se? :)
Jag har seriöst ångest över ringval nu. Jag kan inte alls ha vad jag hade hunnit bli inställd på. Inga trekantiga stenar, och ingen meteorit. Den har tydligen nickel i sig, så inte toppen för mig som är allergisk. Fan. De kan imitera det med etsning i metallen, och det ser likt ut men det är ju inte samma sak. Det var coolt med meteorit ju, inte bara att de är fint... Blä. Jag vet inte alls nu. :(