• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • SofieFii
    Emmasara skrev 2015-01-23 16:35:52 följande:
    Alla såg helt fantastiska ut fast på olika sätt, (har ett stort problem själv att välja klänning då jag tycker nästan alla jag ser är vackra och fina på olika sätt) 
    Visst är dem? Jag har velat köpa såå många, men nu tror jag bannemig att jag har hittat rätt med den jag köpt. När jag fick på mig den så sa mamma direkt att det var precis den klänningen jag skulle ha. Den som verkligen var "jag". Trodde inte någon sådan skulle komma, men det gjorde den. Bara hang in there, den kommer till dig med! :)
  • Emmasara
    SofieFii skrev 2015-01-23 16:47:51 följande:
    Visst är dem? Jag har velat köpa såå många, men nu tror jag bannemig att jag har hittat rätt med den jag köpt. När jag fick på mig den så sa mamma direkt att det var precis den klänningen jag skulle ha. Den som verkligen var "jag". Trodde inte någon sådan skulle komma, men det gjorde den. Bara hang in there, den kommer till dig med! :)
    haha härligt att du har hittat en som du tycker extra mycket om :D, 
    aa får hoppas att jag hittar en som jag verkligen faller för, jag ska dock ha 2 klänningar en på vigseln och sen en på festen, 
  • Sthlm2015

Jag har själv precis börjat titta runt på klänningar, precis som igår. Ska på gå o prova klänning imorgon också. Jag skulle SÅ gärna vilja ha 2 klänningar, men inte när den ena kommer hamna på 10k. Då känns det som att jag vill ha den på mig hela dygnet långt. Kyss 

Jag vill som SofieFii också kunna röra mig och dansa hela natten lång, har fått höra att skräddaren kan se till att släpet, om man nu har det till klänningen, kan sättas fast på kjolen. Vet ni någon om det?

• tessguss
    litenkaka skrev 2015-01-23 17:43:22 följande:

Har någon av er tittat på eller provat klänning från By Malina?

Jag har precis beställt en By Malina-klänning! Maya heter modellen.
  • iurochskur
    SofieFii skrev 2015-01-23 16:47:51 följande:
    Vilken valde du? Eller du vill inte avslöja? Superfin i alla!
  • litenkaka

Åh! Underbart fin! Beställde du i deras showroom eller på nätet? Med eller utan släp? Hur lång var leveranstiden? Har mailat lite med Lina som jobbar hos dem och är så sugen på att beställa...

tessguss skrev 2015-01-23 19:25:44 följande:

Jag har precis beställt en By Malina-klänning! Maya heter modellen.

• tessguss

Jag köpte via butiken Mäster Arnes i Uppsala. Max tre månaders leveranstid har de sagt. Jag valde 20 cm släp. Alltså nästan inget alls. Provade 60 cm, väldigt fint men kändes som att hg skulle snubbla runt för mycket. Så jag tog 20 cm, då får man lite fint fall men nästan inget som är i vägen. Väldigt skön klänningen. Och modellen är förlåtande, sväller man av tårtan så syns det inte. :)

litenkaka skrev 2015-01-23 21:17:10 följande:

Åh! Underbart fin! Beställde du i deras showroom eller på nätet? Med eller utan släp? Hur lång var leveranstiden? Har mailat lite med Lina som jobbar hos dem och är så sugen på att beställa...

• Emmasara

Har äntligen hittat en super bra lösning på problemet med fotograf vid festen 

jag kommer köpa in engångskameror som gästerna får fota med. Vi kommer bjuda 75 pers men vi kommer nog nöja oss med att köpa in 50st engångs kameror, kostar bara 1890kr, mycket billigare än att anlita en person och det kommer bli (förhoppningsvis) bra, roliga och annorlunda bilderSkrattande

• tesselessan

Emmasara - ang fotograf hittade jag tipset i en annan tråd här på bt och det var att bland gästerna utlysa en tävling för bästa foto, första priset kan vara att få sin bild i tackkortet. Bästa brudpar bild,vigselbild,kyss, bästa middagsbild eller dansbild. Så kommer vi nog göra.

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!