• Kosterbrud

bt träff Göteborg 2

Hej tjejer!

Såg att de stängt av vår tråd så jag tänkte starta en ny.

Det var trevligt igår, och inspirationen kom tillbaka på nytt! Så nu ska jag börja pula på inbjudningskort och festprogram igen.
    Åhh vet ni vad...fick mail om att de har skickat iväg min klänning igår!!! Så nu är den snart här hugahh vad nervöst

Kram Petra

• Svar på tråden bt träff Göteborg 2
  • Brud_2005

Anna gbg! Tusen tack för hjälpen med länken till frisyrerna!

• Anna gbg

Miks: Kom mig äntligen för att ringa till Salong Happy idag! Hon som svarade lät jättetrevlig. Ska dit "och hälsa på" på torsdag. Hoppas det blir bra - har hört så mycket gott om dem.

Hoppas det går bra med alla blommor och deras konstiga latinska namn :)
    Hur gick det på tentan?

• miks

Anna gbg: Tack! Det gick nog ganska bra tror jag, i morgon har jag prov på de latinska namnen... Det blir nog värre förstås!
    Vilken tid ska du till salongen i morgon? Jag slutar vid halv 4 så om du ska dit efter det skulle jag kunna hänga på, kanske en fika sen?
    Hoppas det löser sig med eran toastmaster!
    Vad synd att det blev så. Tur att det är såpass långt kvar iallafall så ni hinner fundera på det ett tag..

Hur har ni alla tänkt ang val av toastmaster?? Vi har ingen aning om vem/vilka vi ska välja.. Behöver lite tips och råd!

Kramar Malin

• C.A

miks:
    Vi har valt min blivandes bror till bestman och min syster till tärna. Eftersom min blivande även har en syster fick hon bli toasmadame och en av mina farbröder (en som står mig mycket nära) fick bli toastmaster. Då har vi en från vardera sida. Så resonerade vi.

• miks

CA: Tack för tipsen. Det är ju bra med en från varje sida så att de känner oss båda. Behöver de vara bra på ngt speciellt??

• C.A

miks:
    Vet inte om de behöver vara bra på något speciellt, men här är ändå några saker
    *Inte vara rädda för att prata inför folk,
    *Hålla ordning på talare och talföljd
    *Humor
    *Lite spontanitet skadar heller inte
    *Känna till / Ta reda på lite inside om brudpare. Lite halvpinsamma saker kanske...

Ja, jag vet egentligen inte, men lättsamma folk som har humor brukar ju aldrig vara fel att sätta på sådana uppgifter.

• Anna gbg

MIKS: Jag kommer åka dit tidigare för jag ska träffa min tärna på stan kl.16.

En annan anledning till att vi skulle vilja ha min bror och hans sambo till toastmaster/toastmadamme är att då kan vi göra mina och Marcus föräldrar till värdpar. Detta skulle kännas bra då de faktiskt är med och betalar bröllopet. Och att de skulle få en "roll" till förutom rörda föräldrar...

Hur mycket tid tror ni att toastmastrar måste lägger ner? Vad "kräver" ni av era toastmasters?

PS MIKS: Lycka till i morgon! (Jag ska tänka på dig!)

• miks

Jag behöver hjälp med att ladda ner typsnitt!! Är det någon av er som är bra på detta?? Jag förstår ingenting i typsnittsdjungeln....

• Anna gbg

MIKS:Jag hittade många fina på www.dafont.com

När man hittat något som man gillar så trycker man på "download"-knappen.
    Sen måste man spara ner det i filen där alla typsnitt finns.

Jag gjorde så (om jag minns rätt) att jag sparade ner det tex i min privata mapp i datorn. När den är nedladdad så klickar man på öppna i den rutan som kommer upp. Sen måste man "extrahera" den (tror jag det hette). När man gjort det så kan man klippa ut filen och klistra in den i mappen med alla andra typsnitt. Sen finns den med bland de andra typsnitten i word.

Hoppas du förstår - eller har någon som är bättre på datorer än mig i närheten!

• Bröllopstokiig

Åhh...jag är så glad.
    Jag har nämligen velat lite hit och dit om jag ska ha någon handväska eller inte på bröllopet.
    Men sen kom jag fram till att det är nog lättare för min tärnan och mig om jag har mina sminkgrejer i en liten handväska ändå och nu idag när jag var i en väskaffär så hittade jag en offwhite färgad liten "skinnväska" för bara 99kr, som jag sedan även kan använda efter bröllopet.KANON!!
    (Jag blev så glad därför att det inte behövde bli så dyrt...som allt annat verka bli i detta sammanhang

Svar på tråden bt träff Göteborg 2