• Kosterbrud

bt träff Göteborg 2

Hej tjejer!

Såg att de stängt av vår tråd så jag tänkte starta en ny.

Det var trevligt igår, och inspirationen kom tillbaka på nytt! Så nu ska jag börja pula på inbjudningskort och festprogram igen.
    Åhh vet ni vad...fick mail om att de har skickat iväg min klänning igår!!! Så nu är den snart här hugahh vad nervöst

Kram Petra

• Svar på tråden bt träff Göteborg 2
  • patricia1977

Brud 2005!

Vilken vacker klänning! Klokt val att ta bort boleron (tycker jag). Med all ödmjukhet undrar jag vad den kostade?
    Märket i klänningen, är det dyrt? Jag har tittat på några Maggie Sottero och Alelier Diagonal och har hört att klänningarna här kostar över 10000 om man köper dem i Sverige... Det är mycket. Vet ej om jag vågar beställa från utlandet, för är det fel skulle jag nog gå upp i limmingen...

Bröllopsmässan kan bli tuff. Ska gå på den i all hast med min sambo. Senare på kvällen ska vi till Skåne och hälsa på hans familj över helgen. 1/3 lät bättre för mig...vem det nu var som skrev det...

Tack för infon!!!

• Brud_2005

patricia1977! La Sposa har nog lite dyrare klänningar. Jag fick betala 10.250 för klänningen (helt vansinnigt mycket!). Atelier Diagonal tror jag är något billigare än La Sposa liksom San Patrick (någon i en affär sade att La Sposa, Pronovias, San Patrick och Atelier Diagonal är samma koncern...). Jag vågade inte beställa från något annat land, men det kändes helt ok att beställa från en svensk affär.

• Anna gbg

Patricia: Jag (och några till på den här tråden) kan varmt rekmendera att du tar en till på E-bay och deras bröllopsklänningar. Det finns massa pengar att spara! Jag köpte min helt underbara (äkta) Maggie Sottero klänning för 3500:-. Detta var inklusive frakt och försäkring. Samma klänning kostade 15000:- i en butik i stockholm!!
    Jag har aldrig handlat NÅGOT på nätet så det kändes helt galet att dundra på och köpa min brudklänning från USA. Men det var inga problem!
    Nu är vi några stycken som gjort så och vi hjälper gärna till om du behöver hjälp...

• patricia1977

Brud 2005 och Annagbg - tack för era svar!

Jag är av förklarliga skäl mycket förvirrad i denna klänningsdjungel för närvarande!

All hjälp mottages tacksamt! Mycket tacksamt!

3500 kronor för en Maggie Sottero låter helt otroligt! Har du fått klänningen ännu?! Jag är bara så orolig att den ska vara något stor i midjan eller över bysten eller i längden... jag är feg. Har heller aldrig beställt något annat än böcker från CDON innan. Men nu blir jag verkligen nyfiken! Låter fantastiskt!

Vilken klänning var det du bokade?

Brud-2005, det var mycket pengar för en klänning, men den var makalöst vacker och du kommer säkert att se fantastisk ut i den. Bröllopsdagen är så viktig, så det är det värt. Fast vi har en budget på 50000 kronor vi inte vill överskrida för 36 gäster... Och då känns 10000 för en klänning myyyycket!

Kramar, Patricia

• Anna gbg

Jag fick min klänning 2-3 veckor efter att jag beställde den (eller rättare sagt vann den på auktion). Så jag har haft den hemma sen i september.
    Alla frågor man har om en klänning besvaras snabbt och lätt av säljarna. Det är mina erfarenheter i alla fall.
    Min klänning har snörning i ryggen så den "täcker" fler strlkar än en med dragkjedja. Ofta kan man ju prova modellen och stlken i en butik här hemma innan man beställer.

• FROGGY1

patricia1977: Du kan läsa denna tråd från början så ser du vilken klänningsvånda jag hade;)Nu i efterhand kanske jag undrar lite varför jag blev så stissig.Jag beställde en maggieSottero (som Kosterbrud). Jag väntar på min då jag la ordern i måndags.Kosterbrud har fått sin och verkar vara helnöjd.Som anna-gbg skriver kan man lätt maila med säljaren på ebay och få alla sina svar besvarade....

Jag provade storlek hemma och sedan beställde jag (ej auktion utan köp direkt). man kan buda också som anna-gbg gjorde och verkligen få ett bra pris..Tänk efter vad du är beredd att lägga på en klänning och sen ta ställning hur den ska se ut...ganska snart ser du om det blir lönsamt att handla via nätet istället. För min del blev det 1/3 av priset i sverige......jag bara LÄNGTAR tills jag får hem min klänning......Lycka till!

• Brud_2005

På BT-träffen så pratade vi om bilder på några spanska håruppsättningar som någon här på BT lagt ut en länk till. Det är möjligtvis ingen som vet vilken tråd det var i?

patricia1977! Anledningen till att jag inte vågade beställa från ett annat land (uttryckte mig nog inte så klart) var att jag hittade klänningen i december (hade en annan som jag tänkt ha först) och det blev då ganska bråttom med att beställa den för att få den i tid (det tar 3 månader och jag gifter mig i maj och behöver dessutom lämna in den för uppläggning etc). Hade jag beställt den via t.ex ett amerikanskt företag så var jag rädd för att det skulle ta ännu längre tid (den skulle behöva skickas till USA från Spanien och sedan till Sverige) och jag vågade helt enkelt inte riskera det... I annat fall hade jag definitivt försökt hitta den till ett bättre pris (kanske begagnad?), men jag var nöjd med att i alla fall ha sparat ett par tusenlappar genom att ringa ett samtal...

• Anna gbg

Hej tjejer!
    Det har uppstått ett litet problem...

Marcus bestman ska åka tillbaka till Österrike och jobba på obestämd tid(hans sambo är därifrån och de flyttade till Sverige i höstas). Han kan fortfarande vara bestman men problemet är att han också skulle vara toastmaster. Det blir ju lite komplicerat att inte ha vår toasmaster i Sverige... Vårt alternativ nu är att fråga min bror & hans sambo(förnärvarande värdpar).
    Problemet är att de jobbar jättemycket och jag vill inte att de ska känna sig tvingade att tacka ja och att det sedan blir en belastning för dem. De var ganska nöjda att "bara" bli tillfrågade att vara värdpar.

Någon som har något förslag på hur lösa detta?

(Brud_2005: hade tyvärr inte kvar länken men jag har sparat lite bilder från den sidan. Jag kan maila dem till dig om du vill)

• Brud_2005

Anna gbg! Vår toastmaster är även min blivande makes best man och han bor i Stockholm... Vi kommer att lösa det genom täta telefonsamtal, e-mail etc då det börjar dra ihop sig och han kommer dessutom att komma hit till Göteborg någon dag före bröllopet. Jag är övertygad om att det går att lösa om man bara vill... Jag tycker att ni skall prata med killen i fråga och höra efter vad han tycker. Om han tror att det skulle fungera att han är toastmaster trots flytten så finns det väl ingen anledning att tillfråga någon annan, eller?!

Det vore guld om du hade möjlighet att maila bilderna på frisyrerna till mig. Ett stort tack på förhand!

• Anna gbg

Det klart att allt går! Men jag skulle vija ha någon som fanns lite närmare. Ultimat vore ju att ha någon i stan. Vi får väl se hur vi gör.

Jag kollade på mina bilder och där fanns länken med www.schick.es/ så där hittar du alla frisyrerna igen.

Svar på tråden bt träff Göteborg 2