• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)

Här är vår nya tråd :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2
  • Lindha

Nu har vi nog bestämt fotograf. Det lutar åt Ciprian Gorga. Har preliminärbokat honom men ska träffas och prata nån dag. Hoppas det känns lika bra efter det.

• Princessdiamond

är det någon som har recept på tsatziki (hur det nu stavas..?)

• Vårbrud -06

Tack princess! Det var den länken jag menade. hmm skulle jag komma på den idén så tror jag att jag hyr in dig som en konsult. Kommer garanterat att göra det när det gäller slöjan och tiaran... frågan är bara när jag skall hinna kolla ut något.

Litet problem. Vi kan inte gifta oss den 20.e maj i starrkärr, då har de konfirmation. Däremot går det bra den 27 maj kl 14.30, problemet då är bara att starrkärrsbygdegård redan är bokat. Visste ni fler ställen runt Älvängen, Alafors mm som man kan vara för en billig peng? Väldigt billig peng...
    Behöver massor av tips nu!!!

Andra alternativet är att skjuta fram b till den 10 juni och hoppas på att bygdegården också är ledig då. 3 juni är den upptagen igen.
    Känner mig väldigt villrådig nu...

• Lindha

Va Vårbrud kan du boka kyrkan redan nu??? Till både mig och Trollvinter sa dom att vi inte kunde boka förrän nov/dec. Och att dom sen bara hade vigslar (heter d så?) var 3:dje helg. :(
    Hur många gäster blir ni?

• Cocogbg

Hej idag hämtade jag mitt mönster på klänningen. Sedan var jag inne på Gårdatextil och köpte tyg till klänningen och jag köpte även tyg till mina döttrar som skall vara brudnäbbar.

• Lindha

Hur gamla är dina döttrar Cocogbg?

• Vårbrud -06

Lindha

Vi blir ca 40 personer är det tänkt. Jag har pratat med en supertrevlig man i expeditionen, han berättade väldigt mycket om de olika kyrkorna och fick mig att ändra från kilanda till starrkärr. De har bara vigslar var tredje helg på terminerna, sedan i juni - augusti har de vigslar varje vecka olika tider. Fasta tider är nog inte klart ännu. Fast det kan ju vara bra att veta om de tänkt lägga en konfirmation på samma dag. När var det tänkt att ni skulle gifta er?

• Princessdiamond

vårbrud.. visst kan jag hjälpa dig, men det blir dyrt ;):D

• Lindha

Vårbrud: Vi ska gifta oss den 22 april. Så det är ju under "lågsäsongen". Då förstår jag. Varför funkade inte Kilanda? Jag vet en syssling till mig som hade festen i Ahlafors fotbollsklubbs klubbstuga. Den ligger jättefint vid en sjö.

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2