Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Avni är inte en "hon" :) Han heter Avni Abdiu och är tydligen plastikkirurg. Jag vet en tjej på "plasticsurgery" som blivit opererad av honom.
Annars så kan jag rekommendera min kirurg, han heter Stefan Modin och är egentligen överläkare på Kirurgkliniken på Kärnsjukhuset i Skövde, men han opererar också på KKAB. Han gjorde mina bröst och jag är väldigt nöjd.
Oj vad jag måste blandat i hop. Jag var helt säker på att de sade hon om Avni... Kommer man att träffa en sköterska innan operationen för att "kolla" av storleken på implantaten eller gör man det med kirurgen nu när jag redan blandat i hop så kanske jag har gjort det även med det för jag har verkligen för mig att de sade på konsultationen att jag skulle träffa någon "hon" och kolla av storleken en gång till...
Flisann
Man träffar kirurgen innan operationen (Avni brukar vilja träffas kvällen innan för att bestämma storlek) men annars träffas man på morgonen.
Jag skulle nämligen blivit opererad av Avni, men jag flyttade fram operationen 2 veckor så då blev det Stefan istället.
famousfairy
Hur är det med dig?
Jag har fortf. ont och det känns "konstigt" i brösten. Ska väl inte KÄNNAS att man har bröst? Hur har det varit för er andra? Kändes det inte alls att ni hade implantat efter 6 veckor?
Var det precis som vanligt? Försöker ta en dag i taget men det är inte det lättaste. Vissa dagar är det bättre men men....Måste vänta 6 veckor till innan Charles kan avgöra vad och när något ev ska göras.............
Anneli23:
Tack för svaren. Det känns skönt att räffas redan kvällen före. Att bestämma storlek tycker jag är så himla svårt. Just nu så bestämde jag mig för 380ml men vi skrev även till kirurgen att 340 kan vara aktuellt. Jag villl verkligen inte ha bara ett par "boobisar" som är ute och går för det skulle verkligen inte passa mig som är ganska liten för övrigt. På konsultationen så förstod hon mig och vi tyckte välldigt lika så när jag provade 380 kändes det bra men det skulle nog vara okej med lite mindre tror jag... det är ju så himla olika resultat på olika människor trots samma storlek. Hur mycket fyllde du, och blev det som du tänkt dig?? Det har jag säkert läst i något inlägg men, men... Ha det bra i solen (om den lyser där du är)
Famousfairy:
Du gav mig ett tips på ett medel mot finnar mellan brösten. Vart kan man köpa det?
Kram!!!
Flisann
Nä jag ville inte heller ha FÖR stora bröst, jag valde 370cc runda cohesive gel, high profile. Tycker att det blev superbra på mig, passar perfekt till min kropp. Nu har jag storlek 70D (kanske kan jag ha 75C också om jag har tur, det är ju en vanligare storlek). Jag är 168 lång och väger normalt ca 55 kg. Ärligt talat så tyckte jag inte att det var så svårt att bestämma storlek, jag valde mellan 370cc och 410, skillnaden var att den större storleken var "bredare" så brösten hade stått ut mer på sidorna. Sedan har jag ju "hög profil" på implantaten så de är tydligen inte så breda ändå (vad jag har förstått). När jag provade implantaten i en bh på operationsdagen så såg de större ut än vad de sedan blev.
Trevlig helg :)
Hej Bröstkaramellen..när ska du OP?
ja det var ROC Purif-AC, emulsion, Jag smör in området med det och ha inte haft en enda finne! det finns en gel för "punkt" behandling också. Den kan man köpa på NK Åhléns City och mjöligtvis Kicks, men de ha inte alltid alla Rocs pruducter.. ha använt ROC i nästan 3 år, när jag fick dålig hy blev jag rekomendrade det, och man ska behandla sin "décollage" på samma sätt som sitt ansikt. Ha också med fördel använt den på bikini-linjen när jag hade lite bråttom och torr rakdade mig,
Rat.. Hur mår du? sakna alla!
det är ok antar jag..jag tycker att de är för runda på sidorna och när jag titta ner ha de nästan en 90° vinkel fråm mitten till bröstvårtarna. Ja vet inte hur bröst ska se ut. Va ute i torsdags och en gammla kollega kommenterade, jag var generade, och lite ledsen. Få ont fortfarande, särskilt efter jag hade haft "bara" en bh på i 6 timmar!
Sen tycker jag att det är lite "skrinklig" på ena siden av mitten och det oroa mig.
Fortfarande känns som 2 bollar men de är lite mjukare och jag kan sova, halv sittande på sidan.
Våga inte kör moppe
Gomorgon!!
Nu börjar jag oroa mig igen. När jag var på konsultation blev jag rekomenderad 300cc. Jag har stl A nu och vill ha en normal B. När jag kom hem "ångrade" jag mig och tyckte att det skulle bli för stort med 300cc och har nu valt 250cc istället. Vad tror ni, tror ni att det blir för litet med 250cc? Just nu går jag omkring med "risimplantat med båda storlekarna och det känns rätt bra ändå med 300cc. Hmmmmmmmmm....? Kan man ångra sig och byta implantatstorlek på op.dagen?