Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
famousfairy
Jag ska till Gaberiella på Plastikkirurggruppen!
Det ät nog inte samma, min gabriella var på akademi kliniken. Jag fick runt med 2.5 okokt ris i fötterna på strumpbyxor i en sport bh ca 2 veckor innan op. Jag tröttnade på kokt ris men måsye säga att jag formade eyy par jätte fina bröst med det
Jag fyllde 70A push up (HM) som var lite tight runt ryggen innan min op. Mina bröst är nu hela 10 cm större en omkrets under. Jag vet inte var jag ha för bh storlek än eftersom det har bara gått knappt 3 veckor.
jag provad 215-245- och sedan 280, och fastnad för 245 men jag är bara 160 och vägde ca 48 när jag gick in.
Nu är jag nog över 50k
JAG VILL TRÄNA!! ÄR SÅ TRÖTT PÅ ATT VARA FUL!
men jag är jätte glad för mina bröst.. nästan generade!
famousfairy:
Har du storlek B nu?
hej allihopa-..
tänkte bara komma med en liten fråga, jag op mej i lördags, den 6 maj och jag måste säga att jag mår oförskämt bra, jag är ute och går med hunden, duschar klär mej osv redan 2 dygn efter..men men det jag tänkte höra var hur länge ni sv på rygg...jag håller på att bli galen, jag får sååå ont i ryggen och kan inte sova på nätterna...hjälp nån?? tack
Sandra
Det där är ju olika men det dröjde länge för mig... Jag hade mina i tre år innan jag tog ut dem och jag tyckte aldrig att det var skönt att sova på mage med implantaten. Man får använda sig av kuddar, sova halvt på sidan osv osv...
Yaia:
Jag har haft mina i 5 veckor i morgon och sover utan problem på magen. Kunde somna på sidan för kanske 2 veckor sedan.
Rat:
Jag ahr inte varit inne här på ett tag nu, hur går det för dig?
Jag har haft mina i lite mer än 3 månader och jag kan fortfarande inte ligga på mage, känns väldigt obehagligt.
Men det är väldigt olika från person till person.
ok tack allihopa, det ger mej hopp att jag kanske kan göra det snart..kram
Nancy Pancy, jag är 172 och väger c:a 58 kilo och är vältränad (5ggr/v) så vi är nog ganska lika i kroppsformen. Nu har jag inga höfter eller axlar utan är ganska "tunn" i kroppsformen.
Jag hade 70 B tidigare men är nog en 75 B/C nu (280/295). När jag skulle välja storlek fanns det bara 220cc och min nuvarande stl att välja på, dvs inget mellanting.
Ta 2,7 dl okokt ris under en sportbh och ta på en tight tröja så ser du ungefär hur det blir med den större storleken (en del av inlägget "försvinner" under bröstmuskeln).
Själv opererades jag för 3 veckor sedan (på fredag) och har träningsabstinens. Kommer börja köra benövningar nästa vecka, men det finns tyvärr inga överkroppsövningar som fungerar så här nära operationen tyvärr. Det blir att ha tålamod ytterligare 3 veckor
Jag opererades för tre veckor sedan och har några reflektioner som kan vara intressanta för er som ännu inte gjort er operation.
1. om du får en vit stor tejp över brösten - låt den vara kvar minst en vecka, den säkerställer att brösten inte hamnar för högt upp
2. du måste sova på rygg och det är oerhört svårt att ta sig ur sängen på morgonen (tyvärr har jag inga kreativa förslag på lösning här) själv pallrade jag upp massa kuddar och sov halvliggandes
3. magen svullnar efter operationen, det lugnar sig av sig självt, men det tar tid
4. man kan få plitor/finnar på bröstkorgen pga att hårsäckarna sträcks ut, ger också med sig av sig självt
5. det gör ont och man kan inte lyfta armarna särskilt högt eller bära tungt (läs mer än 2 kg), flytta ned allt du behöver som står högt upp och se till att handla tunga matvaror INNAN operationen
6. köp ytterligare en sport-bh så du kan tvätta den bh du får av kliniken (och vänta till den torkar)
7. var försiktig med kramarna, man märker ganska snabbt att det både gör ont att lyfta armen och att kramas
8. brösten ser tokiga ut direkt efter operationen, svullnaden ger med sig och de blir mer "normala" efter några veckor
Det här är mina reflektioner och speglar mina erfarenheter, säkerligen finns det fler/andra med andra erfarenheter