Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Lite uppdatering = ). Har ju varit lite ner över storleken.
Jag var på 2 månaders koll i fredags. Och det var en positiv erfarenhet. Fick se före och efter bilder, då såg jag faktiskt att det är stor skillnad. Och vad fina de har blivit! Sköterskan utbrast helt spontant (innan jag talade om att jag var lite depp) oj det var de finaste jag sett på länge. Ärren var superfina, syns nästan inte och det har bara gått 10 veckor.
Vi pratade länge och väl om alla känslor som jag har haft. Så det känns mycket bättre nu. Visst jag kunde ha tagit en större storlek, men de passar perfekt till mig då jag är rätt liten. Så jag tror att jag är rätt nöjd ändå.
famousfairy
Oj har du sträckt dig. Du får ta det lungt med vissa rörelser. Jag sträckte mig också lite nån vecka efter op. när jag skulle stänga bildörren (typiskt svår rörelse att utföra)
Mitt humör går upp och ner. Känner att det är lika bra att ställa in sig på att det förmodligen blir ny operation till hösten (de har ju sem stängt i sommar på Victoriakliniken). Hoppas bara jag slipper ha ont under tiden. Vill inte sjukskriva mig i ett halvår för detta. På fm och dagarna gör det inte så ont. värken kommer på kvällen när jag hållt igång hela dagen. Försöker intala mig att det bara tar längre tid för mig men men.....det verkar inte vara någon annan som haft besvär så här långt efter operationen.........
Vill inte sänka er som går i operationstankar, men mina upplevelser kan ju vara bra för er att ta del av också. så ni vet att ni ska undvika knuffar och trängsel efter op.
Kram alla!
Hej alla glada!
Idag har jag varit på konsultation, men jag känner mig lite orolig. Jag är 170 cm och väger 62 kg och har stl A på brösten och vill ha normal B. Jag fick testa implantat som var 300cc, blir det verkligen stl B? Jag tycker det känns stort nu när jag springer omkring med hemmagjorda implantat i samma storlek. Och så undrar jag om resultatet efter operationen stämmer överens med när man prövade implantaten med sport bh på kliniken? Kan man ändra stl på implantaten samma dag som man ska opereras?
Snälla...hjälp mig!!!!!
Jag gick upp två storlekar med 270cc.. Fast det där är ju individuellt. Mina blev inte heller så ihoptryckta då jag hade ovanpå muskeln så det kanske påverkar oxå...
Hoppas du får fler svar så har du har lite referenser.
Känns det stort så tycker jag att du sa ringa och be om en ny tid, så du känner dig säker och nöjd innan operationsdagen.
Nancy pancy!
När jag opererade mig vägde jag 60-61 kg och är 170cm lång. Jag valde 375 cc och är jättenöjd, varken förstora eller för små men om jag hade fått göra om dom så hade jag nog ändå tagit en strl större.
Tror därför inte att det blir för stort för dig med 300 cc! Min konsult sa att de flesta som kommer på återbesök hade kunnat gå upp en storlek och det tyckte hon att jag skulle ha i åtanke.... Så med andra ord är det få som tycker man gjort för stora!!!!
Lycka till!
Ps. Jag bestämde storlek samma dag jag opererades, hade inte tittat eller pratat om det alls innan!!!
catte: Vad hade du för stl innan operationen och vilken stl har du nu?
Hade a-b (gick ner mkt i vikt året innan) och nu har jag full C, närmre D i vissa märken... Men det låter större än vad det igentligen är....
C-D låter inte alls stort.. Det är inte särskilt stort men vissa vill ha mindre. Om Catte inte vill ha större än B och oroar sig för att det ska bli för stort så tycker jag att det rimmar lite illa att pusha för att hon ska ha så stora eller tom ännu större.
Har man följt tråden här så vet man att många är jätte noga med att inte få för stora och att de nästan tycker att de kunde valt mindre implantat än de valde.
Det är ju sååå individuellt. Blir så fel att pusha folk att ta större utan att ha i åtanke att den personen kanske inte alls har samma önskemål som man själv haft.
Jag minns inte exakt men jag har för mig att de skrivit tidigare, i de gamla trådarna att typ 300-330cc brukar ge ungefär en ökning med två storlekar. Det är dock ingen regel, det blir ju så olika för olika personer. Läs igenom trådarna, jag har för mig att de som velat gå från A till B valt 145-225cc ungefär.
I de gamla trådarna och även i denna tror jag så finns det länkar till bra furom där det finns mycket info att tillgå.
Jag valde inte storlek förrän på operationsdagen och det ångrade jag.