• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • famousfairy

Rat.. gumman,
    tänker på dig.. det gör alla här tror jag. Du är inte ensam,tack god gud att du valde en bra klinik som bry sig om sina patienter.
    Jag mår ganska bra men är så öm i huden.
    Leta förtvivlad efter en bekväm sport bh.
    den ena är för tight den andra lite för löst.
    gå på dexofen fortfarande.
    sen tror jag att dom är ojämna, den ena verka större.. men det är inte ens 2veckor ännu.
    Rat, stor kram, det måste vara hemsk för dig just nu..

• Rat

Skitjobbigt....och än har ingen ringt

• Rat

NU har han ringt! Beskedet är att jag måste vänta i 9-12 veckor, efter opertion räknat tror jag. sedan kan man avgöra om kroppen tagit hand om det hela. Om jag fortf. har ont sa han att han KAN gå in och operera efter 12 veckor. Men är det bra frågade jag. Det lät som han gör det även om det kanske är bättre att vänta egentligen. Kom av mig totalt när han äntligen ringde. Trodde inte han skulle ringa så här sent så jag tog en sömntabl. TYPISKT!!!!!!! ville ju vara klar i huvudet och passa på att fråga så mycket.....men jag var alldeles omtöcknad. NU är jag minsan klarvaken

• famousfairy

Rat.. jag kunde inte sova så här är jag..
    3 månader är den vanliga läknings tiden för en operation, inkl sår..de bruka säga 6-8 veckor för smärta och minst 12 för läkning.
    Det är inte lönt att operera dig igen med narkos och massa starka tabletter och sätta kroppen under allt stress om det finns en möjlighet att den repa sig själv.. tänk, vill du verkligen gå igenom det för igenting?
    Och jag förstår att det är svårt.. jag ha en tandläkare som verkligen bry sig och han kan ringa mig vid 9 på kvällen för att höra hur det är med tanden.. tänk va underbart att Charles ringde..han skulle kunna ah väntat tills 8 imorgon bitti! men han bry sig tror jag.
    Ordna ett återbesök.. ta inte för många sömn tabletter..och försöka reda ut vad DU kan göra för att hjälpa dig igenom det här.
    Till ex: hålla dig frisk som en kärna!! så att kroppen kan göra sitt job..
    nej nu babbla jag . ;) men jag bry mig,

• Diablo

Vad 17 ska jag göra!! Är så himla missnöjd med storleken. Känner mig helt manisk om jag ska vara ärlig. Tittar hela tiden på andra och tycker att de ser bättre ut osv. Ångrar mig att jag inte valde större. Egentligen så är brösten fina! Lagomt toppiga och runda, lagoma till min kropp. Men ändå är jag inte nöjd. Tror jag håller på att blir lite knäpp.

Tycker att jag fick för lite vägledning av sköterska och kanske även kirurgen. Kändes som om beslutet skulle tas alldeles för fort. Sköterskan ville absolut inte prata om någon storlek och kirurgen fick jag kanske 10-15 minuter med på operationsdagen. Kan man klaga på något sådant?

• Swing

Diablo: Stackars dig! Jag känner att en implantatstorlek större inte hade varit helt fel, det skiljer ju så lite. Så glad att jag (efter stor vånda!) valde 360, för vi hade pratat om 320. På Plastikkirurggruppen träffade jag min kirurg två gånger före operationen. Först konsultation och storlek, sen kommer man igen och provar storlek en sista gång. (Jag träffade honom faktiskt tre gånger. Det berodde på en kronisk sjukdom som skulle kollas upp innan det var någon idé med konsultation). Pga egen erfarenhet och allt jag läst uppmanar jag alla att gå på två konsultationer med olika läkare och sen fundera noga över vad man själv tror blir bäst. Vet en tjej som bara fick totalt 30 min konsultation (på KirurgCentrum) inkl. storleksprovning och kände sig superstressad. Det förstår jag verkligen!!! När ni ringer och bokar konsultation: fråga hur lång tid ni får och om ni får komma igen och prova senare när ni tänkt över det. För ett par år sen läste jag här om nån som känt sig jättevelig och kliniken hade låtit henne komma och prova tills hon kände sig säker.

• bröstkaramellen

Rat:
    Jag hoppas att de 9-12 veckorna innebär en förändring till det bättre så att du slipper göra ett nytt ingrepp. Du får fortsätta skriva här - flera gånger om dagen - så att du vet att du inte är ensam utan alltid har några att "prata" med. Jag tittar in här lite senare i em igen. Kram!!

Diablo:
    Jag vet att jag har läst hur mycket du valde och vilken sort, men minns inte. Hur var det nu igen? Och personligen så tycker jag att formen är viktigast. Det gör ibland varken till eller från med några cc till, i värsta fall kan det bli fula kanter och att resultatet ser så där jättefejkat ut. Jag vet inte vad du fick för kupa, men en fyllig C-kupa/liten D i jättefin form - kan det egentligen bli bättre Detta var en personlig reflektion. Kram!!

• Nancy pancy

Swing:

Jag ska till Plastikkirurggruppen för konsultation på måndag. Hur lång tid tar konsultationen och måste man komma två ggr?

• bröstkaramellen

Skulle va en fyllig B då. Hade ju det en gång men inte numera tyvärr....

Kram igen!!

• bröstkaramellen

Gud vad jag verkar snurra till det!!
    Jag menar att det är FINT med fyllig B, fyllig C osv. FORM går före STORLEK i mitt tycke (vill dock inte ha en liten A eller min hängiga B- för då hade jag inte valt att operera mig).

Hej svejs. Dags för jobbet!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)