• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • Rat

Famousfairy
    Visst blir man lite perfektionist men jag känner att jag kan stå ut med en liten skillnad i storlek bara det går bra och dom blir lite mjukare

• famousfairy

Ja ja absolut!! det är väl "naturligt" att den ena är lite större!!
    Ska maila min läkare och be o få flera dexofen .. tror inte Panodil klara den här.
    OK .. ska ut på bh jakt!!
    Rat.. tack.. det var lungnande besked!!
    KRAM

• sahlena

Hej hej!

Nu börjar det närma sig för min op. Den 2:a juni ska jag.
    Jag börjar bli ganska pirrig och värre blir det antar jag.

En sak jag funderat på är om dom på jobbet ser och vad dom anser, okej jag vet att det är min ensak men ändå..
    En annan grej och det är ju värre är faktiskt vad min 8 åring ska säga, du duger som du är men....
    Försöker att inte visa mig för henne naken så mycket och vara snabb att klä på mig. Inte lätt.

Alla här säger att man lär vara hemma lääänge, jag som tänkte stanna hemma max en vecka. Kanske ingen bra idé ändå.

• Rat

Sahlena

Om folk på jobbet ser beror ju ganska mycket på hur stora implantat du tänker lägga in och hur uppmärksamma folk är på din arbetsplats.
    Jag valde att berätta för mina två närmaste kollegor. Tyckte det kändes skönt med lite förståelse för att man inte är lika effektivt som vanligt. Hur länge man behöver stanna hemma beror ju mycket på vilken typ av arbete man har och hur man må. Det verkar vara väldigt individuellt. Jag började jobba 11 dagar efter operationen, men jag kan säga så här i efterhand att det hade varit bra med en till vecka hemma. Jag har ju ont fortf. (1 mån. efter op.) mkt på grund av blödningen i bröstet förmodar jag.
    Jag tror du mår bäst själv i långa loppet av att prata med din dotter om det här, fast jag förstår att det känns jobbigt men det är så jobbigt att "smussla" för alla, speciellt för dom närmaste.
    Men det kan man ju bara bestämma själv förstås. Lycka till med allt!
    Kram

• sahlena

Rat

ja jag vill ju inte smussla men det känns så konstigt att först säga att man duger som man är och alla är olika i kropps form och storlek och sen operera sig, lite dubbla budskap liksom..

Jag tänkte lägga in ca 300 så lite förändring blir det ju.. jag har berättat för en på jobbet vi är fem.
    Vi byter om tillsammans inte alla fem men i alla fall två och två minst.
    Jag jobbar i kök, så det blir ju en del tunga lyft.. sen har jag en liten pajsare på två här hemma oxå.
    Vad gäller jobbet blir vi fem till i mitten av juni sen är jag själv resten av sommarn. okej vi har vagnar och så men ändå..

• Tine J

Sahlena
    Det är så skönt att läsa alla inlägg och se att dom flesta har samma tankar som en själv!
    Har en 10 åring hemma som jag har funderat hit och dit om jag ska berätta för innan eller inte.Att hon kommer att märka det är det inget tvivel om (ska lägga in 320 och har nästan inga bröst alls idag)men jag vill inte oroa henne,så jag tänkte att det är bättre att ta det när jag kommit hem efter op. Är det någon annan kanske som har erfarenhet av just det här med barn och när det är bäst att berätta?

Det där med jobbarkompisar är svårt. Vet inte hur jag själv skulle göra.Pluggar och ska börja jobba först tidigast om ett år...men jag tror att har man en bra relation och kan prata om det mesta så är det kanske lika bra att berätta eftersom man inte kan lyfta och så som vanligt.Vill du inte berätta så kanske du kan skylla på ryggont eller nåt!

• Rat

ja och ryggont får man........så det är ingen lögn

• Tine J

Vad bra då ...eller vad man ska säga! Men vad beror det på? Är det för att som många beskriver att man går framåtböjd som en gammal gumma när man har ont?

• famousfairy

Hej..jag gjorde min op för 12 dager sen, och ha fortfarande svårt att bära..2-3 kilo räcker. Och jag har så himla ont i huden!?
    det är så öm och känslig..
    jag ska gå prova stay in place en 3:a gång imorgon. Medium var alldeles för stort runt revbenen, Small C/DD som jag har är lite för löst över brösten tror jag.. men på A/B kunde jag knappt stänger blixtlåset, det liksom gick up.. Kan någon ge mig ett råd?
    jag tycker ändå att det släta matrialet på Casalls som jag fick på AK är skönaste mot huden, det är bara att det är lite tufft på såren.
    hej så länge..

• famousfairy

Rygg ont,
    Jag tror man få det för att man rörsig så lite efteråt, o viste är man lite framåtböjd 'för mig är det pga av att det drar lite i stygnen, och bröst musklarnar är stela.
    magen är öm och man kan inte "hålla in" eller
    använder den som vanligt .. och det är vanligtvis ryggens stöd.
    Men, det är värt det och det gå över.. kom ihåg att det är TVÅ stora ingrepp!!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)