• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • algit

Nancypancy:
    Det går jättebra att åka utomlands det gjorde jag.Men förbered dej på att det är inte skönt att ligga på magen o sola.
    Och att det är svårt att simma.
    Antingen får man gräva hål i sanden för brösten eller på solstol rulla en handuk att lägga under sig så att brösten inte trycks mot solstolen för det ÄR INTE skönt.

Rat: Är det inte för slaget du är öm jag menar det är man ju vara om man får ett slag o en blödning.
    Stackare att behöva gå o oroa dej för detta .Håller alla tummar för att det släpper snart.
    Jag hade inte ont som i jättesmärta mera ömt (som innan mens) mera att det stramade i musklerna efter 3v.

• Rat

Algit
    Som innnan mensvärk och att dte stramade hade jag också men det här mera som
    molvärk. Det gör inte jätte jätte ont, men det känns HELA tiden. lite bättre på morgonen när jag sovit hela natten (äter sömntabl.)
    Kan det vara för slaget fast det var för en vecka sedan tror du? Kan ju inte du veta förstås...vill så gärna ha svar på allt NU känns bara....men det är bara att vänta och avvakta
    Tack för att du tar dig tid och svara

• Åhsa

Rat: jag har molande värk i mitt högra bröst, det känns inte hela tiden, speciellt inte om jag har behå.... ibland känns det som knivar, ibland känns det bara molande. konstigt, men jag tror inte det är farligt. Min kirurg sa till mig att jag kommer ha massa konstiga känslor i brösten eftersom nervtrådarna tar sin lilla tid att hitta tillbaka...sen läker inte bröstvävnaden förrän efter 6 månader.
    förstår att du är orolig, och jag hoppas vrkligen inte att det är något. självklart ska du ringa kirurgen så fort de öppnar efter helgen för att få svar. men jag tror att det är helt naturligt..

glappkänslan vi skrev om förut har jag kvar, men den minskar för varje dag som går.

sköt om dig och dina bröst, det ordnar sig ska du se...
    kram

• EnYsterSyster

Rat

Stackars dej ! Jag hoppas verkligen det löser sej ! Ja du, jag tycker också det är snurrigt med alla olika besked, men som vi säger på jobbet "Det här är ingen exakt vetenskap" (medicin alltså). Det är ofta så inom vården, att olika forskning och olika doktorer säger olika. Det verkar alltså inte finnas bara ett rätt svar.

• EnYsterSyster

Det skulle INTE va´ en smiley där !

• EnYsterSyster

algit
    eller
    vem som helst som vet

Jag är lite orolig för jag har precis börjat träna överkroppen och stretchar bröstmuskeln ordentligt efteråt. Idag är brösten jättehårda (speciellt höger som läkt långsammare) och ömmar rejält ! Det har kommit på några dagar. Jag är också himla rädd för komplikationer precis som alla andra. Vad tror ni ??? Det är mer än 5 månader sen jag opererades.

• Rat

Tack Åhsa! hur länge sen var det för dig nu igen?

En annan sak jag känner är att det känns stenhårt "inuti" om ni förstår vad jag menar. Alltså inte när man tar på dom utan det "känns" att det är något hårt därinne när man bara står rätt upp och ner eller sitter. kommer det vara så JÄMT? Eller är det bara jag som upplever det så?

• famousfairy

Ystersyster..
    ta det jätte försiktig med träningen, inga stora vikter, 1) du ha inte tränat på länge det bli jobbigt, 2) du träner en opererade område det bli ömmare och skörare.
    jag vet inte jag bara vet att inflammation bruka vara hård det är allt blod som springa ditt för att skydda och läka området.
    när du stretcha, bara gå så långt som du känna smärtan/stretch, hålla i 10-30 sekunder och sen släppa. gör ca 3 ggr.

Det är bara en vecka för mig men jag ha ont. och räkna med att ha ont länge... att det skava är SKIT jobbigt.
    Jag satt i fåtöljen och drog mig upp/fram med armarna 10x3. Efteråt strekte jag bara ut mina arma så långt bak/upp/och till siden jag kunde. det räker för mig ska göra lite varje dag.

Rat.. håll ut.. du ha fått en jätte smäll inte bara i bröstet men en opererade bröst AJ!!! .. det ordna sig. kram

• algit

EnYsterSyster.
    En sak jag tänkte på när jag började träna var att träningsvärken kändes annorlunda som du säger mitt i bröstet ,men muskeln är ju numera mera mitt i bröstet eller hur?
    Men det är inte farligt att träna efter 5 men ta det lugnt bara.
    Jag började med löjligt lite vikt.
    Jag blörjade efter 2 mån.
    Då sa min läkare att det finns inget man inte kan göra.
    Muskeln är ju ovan vid detta nu såklart att det känns.
    Och ovan vid sitt nya läge framförallt.

• Rat

famousfairy:
    Tyckte smärtan lättade vecka två...innan det här alltså.

EnYsterSyster:
    Låter som du får ta det lite lugnare med träningen. öka på lite i taget. Min tokiga mamma brukar säga att hon "spar" på sin kropp genom att inte röra sig för mycket. Vet att det går emot allt man vet om hur viktigt det är att träna och röra på sig men hon har alltid mått toppen fysiskt. Och hon är ingen ungdom precis

Svar på tråden Bröstförstoring (5)