Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Hallå jejan:
Jag opererades 5/4(kanske räknade fel på nån dag) på Victoriakliniken. Storlek 245MM, känns lagom stort, hade inte velat ha större til min kropp Jag ska ta bort stygnen i morgon först. känns lite läskigt och se ärren för första gången. Hoppas det ser någorlunda bra ut, men det tar väl tid inna dom blir snygga kan jag tänka mig. Jag har lyft ena bröstet lite så jag har ärr runt ena bröstvårtan också. har haft lit mindre ont i dag. JÄTTESKÖNT! Hur mår du då?
Kram
Dag 5:
Åkte 10.00 till AK idag för att ta bort stygnen... hade ont
Måste ha knuggad ögat i natt och hade bröst ont också.
Så de drog, hade jätte ont i höger bröstet efter, hon bara klippte men jag gick minst 20 min med små steg för att komma ditt.
De drog i ögonen, det gick inte ta alla stygn, ska tillbaka på fred.
sen gick till en kompis, var hemma runt 14.00. Var ute ca 4 timmer totalt
Alldeles för mycket, var/är helt slut, ont i brösterna, och i ögonen. Annorlunda från början men det är bara ett tecken att jag MÅSTE ta det lugnt.
Rat.. hur är det?
Famousfairy:
Stackars dig. Låter som du måste sakta ner tempot lite. det r så lätt att ta i för mycket dagarna efter tror jag , man känner sig så lättad att operationen är över. För mig känns det bättre idag. visst drar det och spänner och bröstvårtorna är jätteömma men det är inte alls samma smärta som jag kände i helgen. Och vilket väder därute. Ska ut och gå en sväng. Ta hand om dig nu vännen! Kram
Jag är förtvivlad!!! Har varit hos Charles i dag. Har haft en blödning i högra bröstet percis som jag befarat. Fick ju en armbåge in där. Det bröstet är hårdare än det andra och det är risk för kapselkontraktion. Det är bara att vänta och se vad som händer med bröstet sa dom. det finns en liten chans att kroppen tar hand om det, men det lät inte så på dom tyckte jag. Blir det hårdare är det omoperation som gäller. KÄNNER MIG SÅ LEDSEN ...........
Någon som haft en blödning?
Någon som råkat ut för kapselkontraktion? Gick det att åtgärda eller uppstod det på nytt?
JÄTTE TACKSAM FÖR SVAR OM NÅGON VET NÅT OM DETTA!!!!!
Rat..
Du måste vara skit rädd just nu.. det är inte ditt fel,du fick en smäll, det skulle kunna ha hänt vem som helst, men du ha väl haft lite mycket på sistone tycker jag.
Innan min op såg många bilder på kapsell kontrakation, och bilder efteråt när de var fixad och fina!! .. och det lugnade mig.. att se att det gick att fixa det.
Så, en dag i tagit och jag hoppas att någon annan här kan ge dig ett bättre råd.
Bamse kram..
EnYsterSyster:
Du verkar kunna så mycket. Har någon aning om hur länge jag ska "avvakta". Kom av mig detta besked och frågade inte Charles. Han sa bara att vi får se hur det är om ett halvår. vill ju åtgärda det här så tidigt som möjligt. Har sökt honom på tel. men han är upptagen, har tydligen ett pressat schema med läkare från USA ända fram till fre.
Bröstet är hårt, svullet och gult ......
Tack snälla Famousfairy, ja jag är verkligen orolig och nästan säker på att det kommer bli en kontraktion. Frågan är bara hur lång tid kan det ta innan jag VET. Måste väl märkas innan återbesöket om ett halvår tycker jag. Då vill jag ju opereras om så snart som möjligt. TYCKER DOM BORDE VETA PÅ KLINIKEN HUR LÅNG TID DET BRUKAR MÄRKAS OM KONTRAKTION EFTER EN BLÖDNING. KAN JU INTE VARA FÖRSTA GÅNGEN! ELLER HUR?
Rat,
Jag förstår att du är orolig. Det finns trots allt en möjlighet att det ger med sig självt.
Jag opererades för 5 dagar nu och mitt ena bröst är gult och hårdare än det andra (dock har jag inte åkt på en smäll). Kanske är en bra idé för dig att vänta till blåmärket bleknat lite och hålla koll på "hårdheten" under tiden.
Tänker på dig och håller tummarna.
Hårt=svullet
Svullet.. bara eller svullet infekterad?
Om det gula inte är infekterad -bruka vara en "dunka-dunka"smärta Då är den blåmärke.
Gula blåmärke kan uppstå em längre tid efter en op och det är inte altid de gå igenom den röda/blåa/bruna/fasen.
Rat, det är absolut inte lönt att lägga det under narkos och öppna upp det igen om det inte är nödvändigt.
En smäll ta tid att läka ge den lite tid, men du måste ändå kräva ett svar från charles. Han kan nog inte göra någonting den här vecka i alla fall så det är kanske bäast att vänta tills han har mer tid.
kram gumman