• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • Rat

En sak som snurrar i mitt huvud nu är att det är så olika vad alla säger om NÄR man tidigast ska operera om sig i fall det behövs. Den skötersak som jag träffde på återbesöket sa att man inte alls behöver vänta ett halvår om det blir för hård kapsel, medan Yvette (Charles fru) sa att man skulle vänta ett halvår så att det hinner läka färdigt innan man går in igen, annars ökar risken för ny kapsel.

la fleur
    Du sa att dom gör det så tidigt som möjligt om det blir kapsel kontr. SAMMA KLINIK!!?? Vem pratade du med? Dom verkar säga olika allihop.

Sedan har vi "flisan" eller "mamma till 3" som säger att det är bra att vänta ett år, som hon själv fått rådet att göra. Just för att det ska hinna läka ordentligt innan man öppnar igen

Vet inte vad jag ska tro............?????

Annamaj
    tack för att du talar om läget för dig, så jag har någon att jämföra mig med. Hoppas det går bra för oss.
    KRAM

• Rat

Hoppsan jag menade;
    Hoppas det går bra för dig la fleur som också ligger lite i riskzonen för kapsel kontr. Skönt att det verkar ha vänt. Kram

För dig Annamaj låter det ju som om det värsta är över. Skönt

• algit

Rat:
    En sak som jag lärt mej under det 1 1/2 året jag hängt här är att alla säger olika om allt. Läkarna alltså ,allt från storlek till kapsel kontr.
    Alla verkar tycka o göra olika.
    På Citadell där jag op. så säger tom de läkarna där olika om tex massera eller inte kom vi fram till här.

• algit

Rat:
    Glömde en sak.Att jag tror man måste lita på den läkare man valt annars blir man ju knäpp av alla olika besked eller hur?
    Han måste ju ändå vilja det bästa för dej som är hans patient.
    Men man blir velig av en massa olika besked.Därför kände jag att jag måste lita på honom o inse att alla gör o säger olika.
    Och man kan inte lyssna på alla olika då blir man knäpp.

• Rat

Algit
    Inte lätt att veta hur man ska göra. Tänker ringa till kliniken idag i alla fall (även om man får olika svar om allt).
    jag vill fråga om molvärken jag känner i höger bröst, om det är meningen att jag ska gå med den i ett halvår, om det är det som gäller, eller om dom går in snabbare om det utvecklar sig till för hård kapsel tidigare och jag har ont. "Mamma till 3" fick ju gå i ett helt år och ha ont innan ny operation för att undvika nya besvär. Eftersom alla säger olika på kliniken skulle jag helst vilja prata med Charles själv och höra vad han säger men han är ju så upptagen nu. Orkar inte gå hela helgen med frågor och oro snurrande i huvudet
    Försöker tänka hoppfullt men det är inte lätt när man inte vet vad som gäller heller

• Nancy pancy

Hej alla glada!

Vet någon hur fort man kan åka utomlands för att sola och bada. Jag ska nämligen till Grekland den sista juli och min operation är i början på juni?

• Rat

Nancypancy

Det går säkert bra. Dom flesta verkar redo för äventyr efter tre veckor. Det är bara när det blir "krångel" som för mig man inte känner för att ge sig ut och resa. Lycka till!

• AP75

Nancy pancy:
    Det går säkert jättebra för dig att åka till Grekland sista juli. Jag gjorde min operation för lite mer än två veckor sen, och jag skulle inte ha något emot en utlandsresa nu . Men som Rat sa så beror det ju på om allt gått bra eller om man får några komplikationer, men det är ju svårt att veta på förhand.

Det man måste tänka på är ju att skydda ärren från solen, med t ex dubbel tejp plus solskyddsmedel. Annars är väl mitt projekt just nu att försöka hitta en bra bikini där inte tejpen syns .

• Rat

Jaha, nu har alla gått för dagen på kliniken. Ingen att fråga förren på tis. Har ett jour nummer men men, det här räknas ju inte som akut direkt. Om jag har lika ont på tis. ska jag höra av mig och ev. komma dit sa hon i receptionen.

JAG BLIR TOKIG av allt grubblande. Har inte jätteont men molvärk i det högra bröstet hela tiden. I vänstra känns det helt ok. Någon annan som haft molvärk tre veckor efter operationen?
    SNÄLLA! svara mig i så fall.......

• Tine J

Nancy pancy
    Det går säkert jättebra att åka utomlands, det är ju ändå två månader, har bara allt gått bra så är det nog ingen fara...har själv planerat en resa fast lite senare till hösten (op den 19/6). Har väl inte riktigt räknat med att kunna visa mig så mycket på badstranden här hemma i sommar eftersom det sägs att brösten är ganska "strutiga" ett bra tag efter op.Är å andra sidan glad att jag ska göra det till sommarlovet så jag har över två mån att bara ta det lugnt!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)