• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • Rat

Jag får ont av att sova på rygg också. Men bröstvårtorna är värst just nu....aJ aj aj.....

• ceciliaj

Tine J:

Min mamma fick bröstcancer o gjorde en bröstrekonstruktion av ett bröst när jag var 10 år. Samtidigt passade hon på att förstora det andra bröstet också. Detta har jag fått reda på efteråt o jag märkte det absolut inte när jag var 10 år. Det är ju en annorlunda situation, men ändå.. Hoppas allt går bra för dig hur du än gör!

• Swing

Att berätta för barn eller inte: Mina var 12 & 13, tjej & kille. När jag kom hem sa jag exakt så här "Jag har varit på sjukhus i natt, har opererat mina bröst och ska vara hemma en dryg vecka och ta det lugnt....". Jag sa inte exakt att jag gjort dom större. Visst ser dom säkert att mina bröst blivit lite fylligare, men det är inget jag visar upp offentligt, så att säga. Jag sa också att jag inte berättat det mer än för (namn på nära vänner) och absolut INTE tänker berätta för gamla mormor/morfar farmor/farfar eller kollegerna. Att jag gärna pratar med dom och svarar på frågor nu eller i framtiden. Deras reaktion var ungefär "-Jaha??". Nu har det gått snart två år och fortfarande inga frågor eller kommentarer. Tjejen är inte alls utseendefixerad utan en riktigt tuff pojkflicka och båda tycker nakenhet osv är rätt pinsamt. Dom är väldigt pryda, men vet att vi är väldigt ogenerade. Vi respekterar dom och visar oss väl inte i onödan. Dom är vana att se min man, han byter om och tränar flera gånger per dag, det är hans "jobb". Alltså: jag tror inte barn i allmänhet bryr sig så mycket!

• bröstkaramellen

Hej alla

Ett tag sen jag skrev nu men jag har nog läst det mesta i alla fall.

Rat:
    Jag har följt det som har hänt dig och håller alla tummar för att det ordnar sig och läker fint. När sommaren väl är här så kanske du har glömt alla bekymmer och allt känns toppen. Hoppas det!!!

Famousfairy:
    Då var du klar, och jag har exakt 3 veckor kvar. Du verkar så nöjd och det verkar också som det har gått bra för dig. Några råd till mig såhär innan? Vilken storlek blev det nu igen (du funderade ju jättemycket kring det innan) och känns det att du valde "rätt"?

Swing:
    Jag har också "dilemmat" med barn men ska ta det så naturligt som du gjorde. Tror att det är det bästa och jag tänker också bara berätta det efteråt (på samma sätt som du).

Kram!!!1

• bröstkaramellen

Jag hoppas alla som inte träffat mig vet att jag skojar när jag skriver "dilemma".
    Menar bara att man måste förbereda dem lite på att mamma inte riktigt är i form dagarna efter operationen.

Kram igen!

• famousfairy

Hej Bröstkaramellan!!
    Jo det har gått bra, nu har jag ont igen men inget som smärtstillande inte fixa. Du vet hur man bli öm i huden när man ha flunsan?.. så är det på brösten.
    Det blev 245 när jag är naken då är det lite "silikon varning!" men med kläder är det ok.
    Jag ska ha sport bh dag o natt i tre veckor, sen nästan hela dagen i tre veckor till men helst i tre månader. Så lång tid ta det för att de ska verkliken "fäster"
    jag är såååååå glad!!
    Jag sovar halv sittande fortfarande(det va mest för ögonen) och det är skönare och mindre påfrestande på magen och musklar omkring..
    I love 'em ;.)

• bröstkaramellen

Famousfairy:
    Jag blir så glad när jag läser dina inlägg och njuter av din "bröst-glädje". Jag hoppas du är kvar här inne nu (och Rat och alla ni andra som är färdiga) för jag är jättenervös nu!!!!! Klarar knappt av att skriva inlägg utan sitter mest och försöker smälta allt som snart ska ske.

Kraaaaam!

• Rat

Jag tycker det är så konstigt att jag inte ska ha någon BH och en del i tre mån. för att dom ska "fästa". Undrar hur kirurgerna kommit fram till så olika slutsatser.

Bröstkaramellen

Jag skulle vara överlycklig över mina nya bröst om det inte vore för all oro för att det ska gå på tok, t ex att smärtan inte går över, att jag kanske behöver göra en ny operation och får vänta i ett halvår eller ett år.
    Det behöver ju inte alls gå så men........det är därför jag inte är överlycklig. Skulle kunna stå ut med mycket smärta om jag visste att det skulle bli ok.Det kommer gå bra ska du se....dom flesta verkar ju må hyfsat bra efter operationen
    kram

• bröstkaramellen

Rat:

Jag hoppas så att det inte blir någon kapsel utan att det trappar av, sakta men säkert. Jag är jätteorolig för alla såna saker så jag förstår att du inte orkar glädjas fullt ut när det inte är riktigt bra än. Jag tycker så synd om dig som fick en blödning - det hade jag aldrig hört talas om innan. Men jag tänker på dig och skickar en värmande kram!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)