Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Tack snälla
Hej! Vill inte vara någon glädjedödare men har ni funderat på vad som händer längre fram? Hur vet man om man måste byta implantaten, känner man om de går sönder? På konsultationen sa det att det är livstidsgaranti och att implantaten ska hålla - vad tror ni? Något ni äns tänker på? Min operation närmare sig och jag tänker 24tim/dygn på precis allt som har med operationen, brösten, komplikationer, framtiden etc. Blir tokig, längtar tills det är över...
Men hur skall man veta att implantaten är ok flera år senare? Hmm...
Rat: Håller verkligen tummarna för dig och hoppas att allt löser sig till det bästa!
AnnaS23
Ja det är det du inte vet, vad som kommer att hända längre fram, det är en risk du tar när du lägger dig på op:bordet. Vad gäller mina implantat, har gelehallon så sa min läkare att troligtvis så känner man inte om det går sönder.. tyvärr kanske..
Och vad gäller livstidsgarantin, så är det leverantören som utlovar detta inte kirurgen. Min klinik sa att fast jag har livstids garanti så är sannolikheten att jag kommer att behöva byta inlägg i framtiden stor!
Många kirurger rekommenderar att man "kollar upp" implantaten efter 10 år. Hur man gör det har jag ingen aning om och eftersom man troligtvis inte känner när ett gelehallon-implantat går sönder. Dom kanske "rekommenderar" en att byta ut dom för att tjäna mer pengar. Jag har funderade mycket på det här innan jag gjorde operationen men bestämde mig ändå för att ta risken. Jag hör til den äldre skaran här och har inte hela livet på mig att bestämma mig heller. Någon som vet HUR man vet att det är dags att byta ut ett gelehallon implantat?
Oj vad illa jag skriver ser jag!!!! Det är tidigt på morgonen, har inte vaknat till riktigt Jag som alltid fått högsta betyg i svenska....Ha en bra dag
Har kallt räknat med att jag kommer att få byta ut implantaten iaf en gång i framtiden (kanske fler). Men hur sjutton ska man veta när det är dags att förnya dem? Kan man röntga tro och se hur det ser ut - om de är hela?
Jag är 23 nu och min tanke har varit att man ev gör en ny operation efter att man fött hela barnaskaran. Då har ju säkert brösten förändrats en hel del eftersom man ammat osv. Så det är väl kanske om 7-10år. Hmm...
Jag ska ha anatomiska geléhallon, om de går sönder märks ju troligtvis inte det. Är det på någotvis farligt att gå runt en längre tid så?
Min läkare sa nåt om att kolla om 10 år.Tror tom att jag skulle bli kallad på en kontroll.
Jag tänkte det får man se då.Jag tillhör ju oxå den äldre skaran så jag tänkte att måste jag byta en gång så ok.
Känner mig riktigt deppig i dag. Pratade med Yvette på Kliniken som sa att det inte lät som om det var som det skulle med mig. Ska dit på återbesök igen troligtvis. Charles skulle ringa mig i kväll. Får se vad han har att säga. Usch, det är så svårt att hålla fast vid hoppet och gå i ovetskap dag efter dag.....
Blir också osäker på om det är bra att gå in tidigare och göra en omoperation tidigare än efter ett halvår. Det låter som om det blir så tycker jag. Yvette sa att eftersom jag har så ont fortf. måste man nog göra nåt åt det.
"Mamma till 3" (Flisan) som var här förut mkt sa att hon fick vänta i ett helt år på omoperaion för att förhindra nya komplikationer, att det skulle läka färdigt helt först. Hon hade ont hela tiden
Kan inte Charles ringa snart.....blir tokig av att vänta, vil ha en återbesökstid nu så jag vet
Rat
Tänker på dig och lider verkligen med dig som måste gå med all oro...hoppas allt går bra!!