Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Rat:
Känner sååå för dej.Kan du inte ringa imorgon o prata med någon syster allafall de borde ju veta.
De var någon här innan för längre sedan som fick operera om de ena o det blev bra.
Stor kram
Tack för er omtanke! Känner mig verkligen låg just nu. Det är svullet OCH hårdare än det andra.
Charles fru ringde upp mig nyss. Hon tog sig tid men sa att det bara är att avvakta och att det finns olika grader av kontraktion. Om det blir läge för omoperation görs det tidigast om ett halvår. Jag frågade om jag kommer ha så här ont hela tiden och hon sa nej, men OM (????) det blir så, så måste vi ju göra något. VADÅ? tänker jag.... Eftersom dom inte kan operera om förren om ett halvår.
Hur som helst, Charles fru skulle be honom ringa så fort han kunde så det är bara att vänta
Hej rat! har haft ett hårdare bröst och har ännu, op 21feb. Fick en penicillinkur, charles trodde att jag hade fått en infektion, och det kan också bli en kaps.kontr, var helt säker på att det var så, men nu vet jag inte. Ringde vic klin och dom sa att dom op så fort som möjligt om det är en kaps.kontr, man behöver alltså inte vänta ett halvår, du får göra som jag vänta och se,mitt bröst blir mjukare och mjukare så jag tycker att du kan hoppas på detsamma.Håller tummarna kram
la fleur
Skönt med lite hopp. Tack! Vad konstigt att dom säger så olika om hur tidigt dom opererar om. Hon (Yvette)sa att tidigast om ett halvår annars ökar risken för ny kapselkontraktion. Hmm...Hoppas verkligen det blir bättre för mig med. hade du ont också eller var det bara hårdare?
Rat: Nu kan jag ju ha fel men jag tycker det verkar konstigt om kapselkontraktionen skulle komma så tidigt. En kapselbildning blir det ju alltid runt implantet och detta är inte farligt, utan bra och håller det på plats. Vad som kan hända sen är att kapselbildningen blir för hård och trycker åt om implantatet. Detta är ju en process som tar lite tid så även om du gärna vill veta direkt nu tror jag inte det går. Det beror på hur kroppen reagerar. Däremot tycker jag att du ska fråga om det inte finns något du kan göra för att förhindra kapselkontraktion, typ massera eller något. Ta det lugnt nu och avvakta, kroppen läker och fungerar bättre när man inte är oroad och stressad. Håller tummarna för dig. Kram
jejan: Jag vet att det tar tid innan man vet säkert, men jag märkte också av deras oro på kliniken. Läste "mellan raderna" och såg på deras ansiktsuttryck om du förstår och Charles kom springande direkt efter en operation (med munskyddet fortf. på)för att sköterskan ville att han skulle titta på mig. Måste säga att dom verkligen tog sig tid. Yvette, hans fru ringde en gång till i går kväll och pratade med mig.
Dom har inte sagt att jag ska massera. Tror inte man ska det när det är anatomiska. Nån som vet?
Det enda jag känner besvikelse över är att ingen varnade mig för att en "knuff" eller armbåge in i bröstet kunde vara så farligt och orsaka inre blödning vilket kan leda till kapselkontraktion. Trodde inte riktigt det var så känsligt. Dumt av mig kanske men jag hade velat bli lite varnad. Så nu varnar jag alla er som inte gjort er operation än. VAR FÖRSIKTIGA! och har ni annat jobb än typ kontorsarb, gå inte tillbaka till jobbet för tidigt. Jag gjorde det. Mitt arbete med barn är så fysiskt ansträngande, även om dom är så stora så dom inte behöver lyftas
Rat! jag vet jag vet!! tror jag,..
Jag har läste flera gånger att cohesive implantat alltså implantat med ett sträv yttra ska INTE masseras. . bara dom som är slät
Vi som ha anatomiska ha en sträv yttra de ska inte masseras.
Det är vad jag ha läste...
tänker på dig..
Tack Famousfairy.
Tror det var Algit här som fått rådet att massera ändå, trots texturerad yta, men hon har visst runda om jag minns rätt. Men men....jag vet inte jag vad jag ska gå på för info riktigt. Hur mår du själv nu då?
Rat:
Jo det stämmer min läkare tycker att man skulle massera ändå för att inte implantaten skulle "växa" fast i ett läge.
För att de skulle röra sig som naturliga bröst.
Men jag har runda ,vad jag förstår ska man inte massera anatomiska för att de ska växa fast.
Men jag vet en här som fick råd om massage för att förhindra kapsel bildning.
Finns ju olika sätt att massera på jag vet inte det men ring o fråga.
Halloj!
Nu har jag fått min optid, den 7/6.
Plötsligt blev jag väldigt nervös och osäker. Gör jag verkligen rätt? Usch, nu börjar många tankar flyga omkring i huvudet. Är det nån annan som har kännt likadant? Hur ska jag få bort dessa "onda" tankar? Hjälp!