• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • Jengirl

*lovisa*

Det ska inte vara några problem att amma med inlägg. Det kan bero på hur dom är lagda och så vidare, men stör man inte mjölkkörteln på något vis så ska det inte vara något problem. Denna fråga är stor och viktig för mig också eftersom jag är gravid och vill jätte gärna amma sen. Häromdagen kom det lite råmjölk ur bröstet och det är ett gott tecken på god mjölk produktion, så jag kan inte se några problem med ammningen sen när bebisen är här

• Nancy pancy

Har man någon slags försäkring på Plastikkirurggruppen? Någon som vet?

• *lovisa*

Tack Jengirl för ditt svar!

Fick svar idag på ett mail jag skickade med massa frågor! Väntetiden på att få operera sig nu är bara på 3-5 veckor. Låter väldigt lite. Är väl dock inte så smart att göra en sådan stor operation mitt i sommartider.

Hon skrev också att det är livslång garanti på inläggen. Men skulle de gå sönder eller få kapselbildning o.dyl. är det väl ändå jag som får stdtå för omkostnaderna? Eller?

Velar så fram och tillbaka! Ena stunden är jag helt övertygad om att jag kommer göra det och är på väg att boka tid för konsultation och andra stunden blir jag besviken på mig själv för att jag överhuvudtaget tänker tanken. Finns ju så många människor med större problem än små bröst! Fan, vad ytligt men å andra sidan - varför inte göra något åt sin kropp när man har möjligheten? Vad kan jag göra åt alla andras problem eg?! kan ju bara ta hand om mina egna.

Kram

• Rat

la fleur:
    Ska hålla alla tummar för dig den 8/6

famousfairy:
    Hur mår du? jag har så mycket att göra nu så jag nästan glömmer bort att jag fått bröst. Känner mig stel när jag vaknar på morgonen och sover FORTF.!!!!!! på rygg. Tycker det känns obehagligt att ligga på sidan. Brösten tar liksom emot.
    En annan grej är att ärret runt bröstvårtan inte ser så bra ut. Vill inte slita och dra i tejpen så jag har inte tittat därunder på några dagar, men själva "ringen" ser lite ojämn ut och så ser det lite öppet ut överst...... om du förstår ......kanske måste ringa om det.

Kram

• Swing

Nancy pancy: det är snart 2 år sen jag opererade mig. Dom har ingen försäkring, men tillverkaren (Inamed) har numera en garanti som innebär att man får nya implantat utan kostnad om dom går sönder. Det innebär att operation, narkos osv. får man bekosta själv, det är bara implantaten som är gratis. Tyvärr omfattas jag inte av den garantin.

• pickolina

Troligtvis handlar det dock inte om så fasligt mycket pengar om man bara behöver bekosta operation + narkos. Jag betalade 7,000:- på AK för op + narkos när jag tog ut mina implantat. Deras ordinarie pris var egentligen 10,000:- för patienter som från början var op på annan klinik, vilket jag var men kirurgen var sjysst! :)

• Nancy pancy

Swing, pickolina:
    Va bra! Då vet jag!

Jag börjar bli riktigt nervös nu. Jag ska operera mig om precis en vecka. Men fasen vad kul det ska bli! =)

• Rat

Hörni tjejer......
    Tänker på det här med livstidsgaranti på Inameds implantat. Hur sjutton vet man när gele hallon implantat går sönder då? det kanske inte är så lätt att veta. Kanske därför det är lätt att utlova livstidsgaranti. Bara en tanke....

• pickolina

Rat

Tja, märker du inget så spelar det ju ingen roll om det gått sönder eftersom inget kan läcka ut... Men blir det en spricka på ovansidan tex så lär du nog både se och framförallt känna den.

• Jengirl

*lovisa*

Livstisgaranti på implantatet utlovar leverantören, inte kirurgen. Vad det innebär är att om du skulle få kaspellbildning tex eller några komplikationer som inte rör trasigt inlägg så gäller klinikens regler, om du har försäkring som täcker det eller dyl. Tråkigt är att det kan vara svårt att upptäcka om ett gelehallon implantat har gått sönder för att det inte rinner ut i kroppen, och väldigt få får besvär om det skulle spricka. Jag tror ej på denna livstidsgaranti, utan mer på att inom 10 år så kommer jag att få byta ut mina eller ta bort dom, och det är jag helt införstådd med.

Jag velade ett bra ett tag innan jag bestämde mig för att göra denna operation. Jag tror (gäller i alla fall mig) att man måste vara 100% säker på vad man gör annars kommer man inte må så bra efter operationen, och kanske tycka allt är eländigt. Jag tänkte igenom detta några år, så en dag så var jag bara helt säker på att detta ska jag göra, kosta vad det vill kosta, detta vill jag. Så gjorde jag det. Jag ångrar mig inte alls, men det som bekymrar mig (kan låta konstigt) men det är att jag bidrar till det nya kropps idealet, som jag tycker är på tok helt galet. Jag gillar inte alls att unga tjejer går och opererar in stora bomber till bröst, för att dom tror att dom kommer längre och duger bättre. Jag tycker heller inte att det är snyggt. Får jag en dotter en dag, så sitter jag och grubblar ofta på hur jag ska ställa mig till alla krav som finns på unga tjejer idag, när jag själv har varit med och bidragit till idealet. Nu ser inte jag ut som pamela anderson (tur det ), utan jag har fått ett par normala bröst och ingen kan kalla mina för plast tuttar för det syns inte. Vilket var det jag ville åstadkomma, ett par vanliga bröst bara...

Så ja tänk igenom vad du vill rikigt noga.. så kommer allt bli bra

Svar på tråden Bröstförstoring (5)