• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Ängla

Jag kikar in och och lyckönskar er till er sista vecka med planerande och fixande, allt kommer säkert bli jättebra!

kram från Ängla (gift 29 april)

• junibrud2006

Idag har jag hämtat hem klänningen. Den satt perfekt, snarare lite lös över magen men det kan ju bara vara skönt. Sedan har vi polerat ringarna och graverat in lördagens datum i sambons ring - plus beställt ett jättefint hänge till mig som jag ska få på söndag! Ska väl egentligen vara hemligt, men han tyckte nog att det var bättre att jag fick det jag ville än att chansa. Det är ett enkelt guldhjärta som är genombrutet i mitten och lite assymetrisk med ena sidan bredare och andra smalare. Plus en liten diamant på den bredare delen i själva hjärtböjen. Guldsmeden skulle fixa klart det till på fredag!

I förmiddags var jag och tärnan på provsmink så det blir gyllene toner runt ögonen - guld och pärlemor - och lite mer färg på läpparna. Känns bra. Dessutom kommer sminktjejen till frissan redan 8.30 cirka så hon kan fixa lite även under tiden, typ foundation etc. Jättegulligt!

Dock är foten fortfarande rejält svullen. Ringde läkaren och ska dit imorgon. Antagligen är det en blödning i de två yttre tårna. Nåja, får hoppas det lägger sig!

• Liten med Mindre

Jag har hört att det ska vara bra att svälja ca 10 vitpepparkorn om dagen mot magsjuka. Har aldrig prövat själv.

Köp hem lite Proviva shots annars - med nyttiga baciller som håller bort de elaka lite bättre. Bakteriefloran i magen får stryk när vi stressar och vi blir mottagligare för allt möjligt.

• Akkidakki

usch ja magsjuka... Hade fruktansvärd kramp i magen inatt och sen skulle ja egentligen på kurs med jobbet idag, men ja kom bara halvvägs innan jag fick vända och köra hem igen. Dröjde ändå ända tills runt middag när allt bröt ut. Hoppas verkligen att sambon är frisk som en nötkärna och inte mottaglig på något vis... Usch.. och jag som skulle fixa och städa... ja de e kanske bättre imorgon...

Kram på er & ...
    ...YLLO: Lycka till!! ;)

• qazbnm

Här är det båda magen och halsen som spökar.... Blir ju inte bättre för att man stressar upp sig över det sista som skall göras. *suck*

• Yllo

Vickan.. Ja, nu är det inte många timmar kvar innan jag far iväg Åland ligger en timme före så jag slår dig med en timme
    Vi kommer hem hit till Sverige på måndag kväll så då får vi höras. Loggar in så fort jag kommit innanför ytterdörren. Jag lovar!

Pust... Varit och jagat uppblåsbar madrass (sådan där sängmodell) som jag ska ha med till Åland i morgon. Blir ju några extra barn som ska sova hos pappa så madrasseran räcker inte. Fick fara runt i tre olika affärer innan jag hittade en som hade madrasskräket inne! Sedan strulade det med hemfärden så min m2b kom hem före mig.. Bara för mig att byta bil och susa iväg och köpa skor. en snabb korv hann vi med innan vi var tvunga att stessa hem och ta hand om gruslasset som vi fick.. därefter iväg och handla en sallad och medan vi satt och åt den så ringer en av min m2b´s gamla arbetskamrater och erbjuder oss en massa smått och gott.. Iväg och hämta det och kom precis lagom hem till Cityakuten!

Försökte också betala räkningarna ikväll, men SEB-hemsidan ligger nere *suck* detta betyder att jag måste försöka hitta en dator jag kan få låna under veckan hemma på holmen för att kunna betala räkningarna *grrrr*

• Victory

Hmmm, Yllo, stressigt in i sista minuten! Men det är nog oundvikligt.

Själv har jag nu varit och vår-rusat i cowboyutstyrsel . Ja, det var mina arbetskamrater som spökade ut mig, men det var riktigt roligt. Men oj, vad folk tittade!

Nu ska jag stupa i säng, ni kan tro att jag har lite sömn att ta igen efter förra (sömnlösa) natten! Imorgon ska ALLT bli klart!

Ylva, vi hörs på måndag kväll då! Tänk, då slutar vi att prata/drömma om hur allt ska bli och börjar berätta om hur allt verkligen blev, den dagen som allt har kretsat runt under alla våra "samtal" här på BT!
    KRAMAR och lycka till!!! /Viktoria

• anmob

skit också jag har fått urinvägsinfektion. Brukar kunna må ganska dåligt så jag ska till läkaren nu och kräva en antibiotikakur. Vill ju inta hamna i sitsen att få 40 graders feber till helgen

• sol73

Hej på Er. Fy vad trist att ni är magsjuka vilket område bor ni i eftersom det verkar vara många som åkt på det.Fy vill verkligen inte åka på det nu oxå hade vårat i vintras.....Hoppas ni blir bättre och förblir friska. Längtar till Lööördag...

• Akkidakki

Här va de nog bara nerverna som spöka... mår bättre idag har "bara" huvudvärk men de har ja starka grejor mot... Räknar ju redan med att migränen lär göra sig till känna på lördag men jag har grjor och bota den med... Haha... den ska inte tro att den kan slå ut mig på min stora dag ;)

Svar på tråden 3 juni 2006