• Svar på tråden 3 juni 2006
  • junibrud2006

Jag kommer byta efternamn.

Igår fixade vi med festprogrammen så det är nästan klart. Och i dagarna ska vigselprogram, festprogramspärmar samt bordsplaceringsskyltar komma från tryckeriet. Spännande!

I helgen provåt vi tårta och har nu bytt. Det blir chokladmoussetårta med ljus och mörkare chokladmousse och rommarinerade hallon i mitten. Mastigt dock så vi kan nog minska antalet bitar!

I lördags testlagade vi maten med den sås vi fått prov på. Supermumsigt. Och så blev det vinprovning så nu har vi bestämt vin till middagen. Det blir italienskt, Campolieti. Ska lämna in listan på systemet imorgon. Hurra!

• Akkidakki

va hos frisören i tisdags och gjorde slingor plus att vi gjorde en snabb provuppsättning!! Kommer till att bli kanon!!! Men gud va lång slöjan e... och ändå tog ja bara ett steg längre än den kortaste... undra då hur lång den längsta e... min slutar vid fötterna... ;) Hihi vad ja längtar nu!! Bara 8 dagar kvar!!

• Victory

Åh, så skönt att ha långhelg! Den här tiden behövs verkligen för att få klart allt! Festprogrammet och vigselprogrammet ska bli klara, musiken till festen och lite annat smått och gott. Sen måste vi nog storstäda lägenheten oxå, så vi slipper göra det nästa vecka.

Men det mesta börjar faktistk lösa sig så jag börjar kunna slappna av! Hoppas bara att jag slipper den här magsjukan jag nu har dragits med ett par gånger de sensaste veckorna

• Victory

Glömde ju säga att jag ska på provsminkning imorgon, och så frågade en kompis om jag skulle vara hemma imorgon kväll... Hm, är det möhippa på gång, tro

• juni3brud

Nu närmar det sig med stormsteg... Min m2b har svensexa idag/kväll... Hoppas att han kommer hem både hel och ren fast framför allt hel. Det finns inte så många dagar att läka skrubb sår och fixa till bulor i pannan... för att inte tala om brutna ben och armar... Sist gänget hade svensexa för en annan i gänget så hamnade han på akuten med hjärnskakning... Men han ringde för ett tag sedan och då var allt okej...

• Liten med Mindre

Näe - blivande maken har just landat sin tredje förkylning på 2 månader. :( Risken är ju överhängade att jag då får den lagom till nästa vecka (är väl svag fortfarande efter förra förkylningen). Blä!

Ni som har effektiva förkylnings- och antiförkylningstips - fram med dem! Just nu kan jag hälla i mig vad som helst för att slippa.

• Gooseberrygirl

Förkylningstips:

havtornssaft!
    (varm) svartvinbärssaft
    min m2b påstår att whiskey funkar ;)

• Gooseberrygirl

Men havtornssaft är snarare ett antiförkylningstips.

• Rosenhaga

Sova!
    Göra roliga saker!

Det är sådant som hjälper mig mot förkylningar - och att tvätta händerna ganska ofta.

• junibrud2006

Stor & Liten - Hoppas du slipper förkylningen. Det vore ju så typiskt...

Dessutom får vi alla hålla en tumme för vädret. Ser ju inte så lovande ut, men någon gång måste det ju vända!

Svar på tråden 3 juni 2006