• Svar på tråden 3 juni 2006
  • anmob

Nu har jag blivit hippad. De tog mig igår eftermiddag. De var dock väldigt snälla mot mig och jag fick bara påmig en slöja som de sytt fast på ett lila plastdiadem. De släpade runt migpå stan en varvmed ögonbindel men det var inte så farligt förutom att ögonen rann nåtförskräckligt. Sedan var vi och provade på att dansa Linedance. Det var jättekul. Efter det var vi hemma hos en av tjejerna och drack lite bål och åt grönsaker med dipp. Sedan bar det av till Harrys där vi åt mat och lite annat. Jag och min tärna gick hem när de stängde men de andra gick hem tidigare. Jag hade i varje fall roligt. Tyckte det var alldeles lagom hippa.

Nu har vi snart gjort klart våra festprogram Det känns skönt att det nästan är färdigt. Sen har vi försökt få tag påprästen men han har inte ringt tillbaka.

• junibrud2006

Pust! Nu har vi fixat bordsplacering och jag har spenderat kvällen med att få ordning på vikningen av presentationerna i programmet. Nu är det dock under kontroll. Bara lite pyssel och klipp och klistra kvar, men nu vet jag iaf att det ska fungera och allt hamnar där det ska!

• Rosenhaga

Vi har väl inte så mycket kvar egentligen att göra. Idag har vi sista svarsdag och alla utom fyra hade svarat före helgen så vi är i stort sett klara med bordsplaceringen redan.

Vi har skrivit texten till i stort sett hela festprogrammet och det skall bara fixas iordning snyggt - men det är min blivande fena på att göra så det kommer att flyta på fint.

Ikväll provar jag klänningen igen och då ska vi kolla om kavajen passar till klänningen eller inte, det ska bli intressant. Om inte, så har vi redan sett ut ett alternativ.

Jag tycker att allt känns lugnt och under kontroll, men gissar att det säkert är något vi har glömt - då får vi antingen strunta i det eller improvisera.

• Afrodite_06

Akkidakki:

Har för mig att ni bokat Festorkestern ?
    Pratade med dig för ganska många månader sen och är nu nyfiken över hur kontakten med de har gått o så.

Har du hört de spela live, har du hört Anna sjunga ?

Har funderingar på att boka dem, men vill ha lite mer "kött på benen".

Tacksam om du vill ta dig tid o svara på mina frågor.

• Liten med Mindre

Puh!
    Hörde precis från restaurangen att de har fixat ett band som spelar. Jag har varit nipprig över att inget veta...

Åkte till Falun och prövade smink och frisyr i fredags. Oj vad skoj det var. Det kändes bra att båda som hjälper mig är så erfarna, och känner varandra hyfsat.

Bordsplaceringen börjar falla på plats, och vi jobbar på festhäftet. Och nu är datorn lagad - så att vi kan se vad vi har kvar att göra. Ska nog skicka en backup av planen och gästlistan till hotmail varje gång vi ändrar något.

• Victory

Träff med fotografen, vigselsamtalet och provmöblering av festlokalen avklarat! Och allt detta har jag klarat trots magsjuka!!

Min blivande har gått ner 10 kg och är jättestolt! Och jättesnygg !!!

Ja, det är många små saker vi kan bocka av på listan och det känns sååå skönt! Men fortfarande är det mycket kvar, t.ex. festprogrammet och CD-skivorna till festen.

• Akkidakki

Hihi!! Blev hippad i lördags!! Trodde verkligen inte att mina underbara vänner hade tid och hippa för mig, men kl 8:30 i lördags morse så kom dom och tog oss på sängen... Började med en hinderbana i step och boxing tema (brorsans flickvän är instruktör...) Jag vann!!! Sen va de mysig frukost för mig hemma hos en kompis. Där blev ja utspökad och sen va det till att putsa vindrutor på statoil för 5:-... efter de skulle ja använda min välförtjänta pengar på att be om hjälp med brudvalsen mot en 5krona... Men gud va svenskar e stela!! Hellre att dom betalar för att slippa dansa... Så de uppdraget gick inte så bra...

Efter de va de gokart och mysig picknick... Och sen så fick dom upp mig i ett en motorigt flygplan (jag har aldrig flugit innan... Spännande!!!)
    Flög till sövde där m2b och det gänget vänta. Dax för 3kamp i vildmarkstema!! Mitt lag vann IGEN!!!
    Sen va det middag var för sig på kvällen: Sen skulle de egentligen fortsatt ut tills på morgonen, men när klockan va halv ett så hade m2b sån fruktansvärd huvudvärk och jag va rätt mör ja me så vi begav oss hemåt!! Underbar dag!!!

Afrodite_06: Har inte pratat mer med dom...ska göra de i slutet av veckan när vi e klara med vilka "snapsvisor" som vi ska ha...
    Så jag får återkomma... Jag har bara hört dom på hemsidan och där låter dom bra!!

Träffade prästen förra veckan och det känns bra. Pratat med kantor och solosångerskan oxå... Allt flyter på som det ska... Vilka låtar ska ni ha som solo?? Vi ska ha "kärleken är", "av längtan till dig" och "aldrig ska jag sluta älska dig"... Sen e de psalm 200 & 201. In gångsmusik är Mendelsohn och ut är Gavotte av A Corelli...
    Lite kul och kolla om någon har liknande....
    Nä nu väntar snart sängen!! Ha de ;)

• maria81

Anmob: Ni råkade inte vara på Harrys i Motala? Var nämligen där med bästa tjejkompisen och hippade henne, hon gifter sig oxå 3 juni. Såg då att det var fler som blev hippade där samma kväll.

• anmob

Nej vi var på Harrys i Norrköping. Men där var det också flera hippor och en svensexa.

• junibrud2006

Ikväll ska vi träffa prästen i kyrkan! Känns lite småpirrigt, men kul. På fredag ska vi proväta tårta och på lördag ska vi testa den sås vi fått från kocken och samtidigt prova ut vilket vin vi ska ha. Inte helt fel. Det närmar sig med stormsteg nu... Tyvärr lyckades jag inte fixa en sådan underbar prestation som Victorys man, men men. Gift blir man nog ändå, trots något kilo extra!

Svar på tråden 3 juni 2006