• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Liten med Mindre

Vilken skoj hippa Akki! Spännande med flyg och hinderbana. Visst är det underbart att vännerna trots tidsbrist faktiskt prioriterat en hippa. Helt otroligt tyckte jag själv.

Sitter nu skamsen med tappad röst. Trodde jag var frisk nog att hålla cykelklass igår. Yeah right!

Nu gäller det att hålla tyst o bli frisk på två veckor, så att rösten bär ordentligt genom snyftningarna i kyrkan. För visst ska jag svara JA högst och tydligast!

• Markusbrud

Usch idag känner jag mig stressad, vissa dagar känns det som om jag inte har någon koll på nått...

Jag har bestämt hur placeringskorten ska se ut och på tisdag ska vi öva med prästen och då ska även ett utkast på+ vigselprogrammet tas med. För att inte glömma hindersprövningen! Ikväll är det valsövning som gäller, den måste sitta snart. Det är inte långt kvar nu :D

• Yllo

Vem känner sig inte stressad.. Vi har fortfarande inte fått vigselringen!! (lämnade in beställningen i mars), inte heller tärnklänningen, och det här är sista helgen före bröllopet som barnen är hos oss (min syvdotter ska vara tärna). Inte har jag lyckats få festprogrammet klart heller, inte bordsplaceringar heller.. Känner ingen lust att sätta igång med det heller.. känns som om det ändå inte blir något bra då vi varken har klänning åt tärnan eller ring *snyft*

• Rosenhaga

Huvudsaken är att vi blir gifta, resten får liksom ordna sig. Är egentligen jättestressad men det beror på att det är helgalet mycket på jobbet just nu.

• Liten med Mindre

He he...jag vågar knappt tänka på vad som är kvar att göra, för jag kommer på nya saker vi inte har tänkt på hela tiden.

Nån som känner igen sig...

Men ikväll ska vi klä upp och och gå ut och äta för att fira att Stor fyller år. Lyckades pricka in att boka en restaurang som just vunnit gulddrake i DN. Skoj! Tänker försöka slappna av och njuta av en tjusig "dejt" med m2b.

Unna er en myskväll i helgen, och ta ett par djupa andetag. Gifta blir vi nog ändå utan att alla detaljer är på plats. Fast kanske inte om vi bryter ihop och förvandlas till hemska brud- / brudgummsmonster.

Kram från bruden som fortfarande är utan röst (jag kan i alla fall inte starta några nervositetsgräl nu)

• junibrud2006

Stor & Liten - Hoppas ni får en underbar kväll!

Idag har vi hämtat prover på tårtsmakerna och ska testa. Ska bli trevligt!

• Akkidakki

ojojoj.. om 2 veckor exakt sitter nog dom flesta av oss hos frisören så här dax... hmm nervöst!!!
    Skrev ut våra vigselprogram igår så nu e dom helt klara!! Skönt! Håller på med festpr... De e inte lätt... M2b:s barndomskompis och dessutom bästa kompis har problem med sin sambo... hon vet inte hur hon vill ha de och dom har barn och hela köret ihop så han visste inte om han kom... vilket ställer till de lite grann i bordsplac. Så vi gör 3 olika festpr.. Ett om alla kommer, ett om bara han kommer och ett tredje om ingen av dom kommer... På så sätt så e de ju bara och printa dom när man vet, men de känns så jobbigt och göra 3 olika!! Man tror inte att de bli så jobbigt om bara en inte kommer, men det ställer till en hel del...

Idag ska vi och köpa skjorta, skor och underkl till maken... och detta är under mindre hot för enligt honom så e de gott om tid kvar (han e tidsoptimist och lär alltid va de...) Själv e man så uppe i varv för att allt ska bli klart så man bara kan slappna av!! Ja de blir säkert bra.. Själv ska ja se om ja hittar ett par schyssta solbrillor till resan...

På tal om resan... M2b är nervös för att använda visakortet utomlands och ja e nervös av att ha allt växlat... Hur gör ni???

Ha en bra dag och Heja Carola ikväll!!!

• Victory

2 veckor kvar!!! Vid den här tiden håller vi nog på att fotograferas!

Akkidakki: När vi har varit utomlands har vi växlat en del innan vi har åkt och även tagit ut i automat om pengarna inte har räckt (vilket de aldrig gör ) Det har funkat hur bra som helst! Men jag skulle nog inte betala med kortet på restauranger och affärer.

• junibrud2006

Ja hurra! Om två veckor möter vi fotografen precis nu.

Vi kommer ha med en del i kontanter. Sedan tar vi ut i bankomat. Använder kontanter på restauranger etc.

• Rosenhaga

Ja ni,

Om två veckor så blir vi nog fotograferade så här dags. Sedan kanske lite ngt i magen innan vigseln?

Svar på tråden 3 juni 2006