• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Liten med Mindre

Tack för tips och omtanke.

Jag ska ta mig till hälsokosten idag och investera i vitaminer. Finns Havtornssaft där också?

Trösten vid svalt väder är väl att ingen av oss svettas ihjäl (mina skor är oerhört täta har jag märkt), samt att jag får ha min "någonting lånat" - en fin alvinspirerad beigevit cape.

Igår blev i alla fall placeringkorten och vigselprogrammen klara. Och vi har två alternativa bordsplaceringar beroende på om toastmastern kan komma (vi har en reserv sådan också).

Kvarstår festhäften, gästbok, packa för vigseln och resan, växla pengar, äktenskapsförord (?), baka till dagen-efter-fikat, se över dykprylarna - och att vara FRISK. :)

Trevlig helg!

• Gooseberrygirl

Jag vet inte om man kan köpa havtornssaft i hälsokostbutiken. Jag är nämligen så lyckligt lottad att min far pressar många liter varje höst :)

• Liten med Mindre

Aj då - ja,ja, jag får fråga om de har saft i hälsokosten. Annars får det bli allt möjligt annat.

Sambon låter verkligen nere när jag ringer hem. Eller så är han superstressad av jobbet. (Han stressar för mycket på jobbet för att hinna stressa upp sig över bröllopet. Känns det igen?)

Är det förresten någon som har skaffat en snygg gästbok för gästerna att skriva i? Tips på var det är bra att handla? (Såg att det fanns en tråd om detta också. )

• Gooseberrygirl

Stor&Liten:

Jag känner def. igen mig i att jobba för mycket. Hinner inte bli nervös inför bröllopet ;)

Jag har också lyckats hitta en fin gästbok, men eftersom jag bor i Finland kanske du inte har så mycket nytta av att veta att den är inhandlad på Stockmann ;)

• Victory

Jag köpte en enkel svart spiralbunden bok på Åhléns idag för 150 kr, som jag ska använda som gästbok. Jag tänker att det blir snyggt med svarta blad för då kan man skriva med guld- oc silverpennor. Sen tänker jag också klistra in bilderna från engångskamerorna i den. På framsidan ska jag klistra på ett ljusare papper med bild/text i våra färger.

• junibrud2006

VI har två gästböcker... Köpte en för ganska länge sedan. En vit för just bröllop med lite förtryckta frågor - din relation till brudparet, det här tror jag dem gör om fem år osv. Sedan har vi även fått en fin röd från Ordning och Reda. Det lutar åt att vi använder båda, den vita med förtryckta blad på lördagen och den röda med blanka blad på söndagens lunch.

Idag kom vigselprogrammen, festprogramspärmarna och bordsplaceringskorten från tryckeriet. Skönt. Dessutom har vi lämnat in tårtgubbarna hos konditorn och gått igenom allt en gång till, ringt ang transporten för att dubbelkolla och bokat tid för putsning av ringarna och gravering av nytt datum i sambons ring. Det närmar sig nu..!

• lokatt

ett rent vidrigt tips mot förkylningar som jag aldrig vågat testa - men som en ingift faster hyllar - är att ta ett glas apelsinjuice, pressa ner 3-4 klyftor vitlök & svepa... avgör själv hur illa det är!

• junibrud2006

Just nu sitter jag och pysslar och knyter band runt de sista flaskorna med bröllopsbubblor. Det blir vita flaskor med band i två nyanser av lila samt guld. Jag har även fixat en korg för program och bröllopsbubblorna till kyrkan. Bild finns här!

spaces.msn.com/junibrud2006/ (klicka fram ett antal bilder...)

• Liten med Mindre

...och den krassliga blivande maken är iväg på svensexa. Att han misstänkte att de hade planerat något idag var nog det enda som fick honom upp ur sängen. Stackarn! Proppade honom full med ingefärsavkok och echinacea igår kväll, samt lite äckliga mivitotal vitaminer. Och packade hans väska med mer medikamenter.

Det ska nog gå bra. Nu får jag en pysseldag för mig själv.

• junibrud2006

.. och nu är det bara en vecka kvar! Himlen var ju nästan blå imorse. Det finns hopp...

Svar på tråden 3 juni 2006