• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Yllo

Ja, om två veckor den här tiden så sitter vi och smaskar på bröllopsmiddagen och då är jag GIFT

Idag har jag och min styvdotter varit och shoppat bh till henne, gördel till mig och så var vi förbi klänningsaffären och provade ut en reservklänning åt henne ifall inte den vi beställt hinner komma *tuggar på naglar och knogar nu*

Bara m2b´s skor och vigselringen kvar. Sitter och gör det sista på festprogrammen.. Ska lura någon att ta ett kort på mig och min älskling som jag ska sätta på första sidan.. och så har jag en hel tom sida att fylla ut.. I går kläcker älsklingen ur sig att han vill att vi ska ha bordsplacering också.. Och jag som bara tänkte placera ut gästerna vid borden och så får dom sätta sig var dom vill där... nåja.. han var riktigt duktig och placerade ut alla gäster så nu behöver jag bara skriva placeringskort

• Victory

Yllo: Visst är det konstigt? Plötsligt vaknar de och inser att vi ska gifta oss om två veckor!?! Det har plötsligt blivit fart på min älskling oxå, så nu är transporten snart fixad! Det blir med största sannolikhet en crémefärgad cadillac! Mycket bra, med tanke på att vi har créme och plommon som färgtema

• 03062006

Idag har jag hunnit med massor
    var föst ute i taxinge och träffade fotrografen och gick igenom allt där med honom och såg ut bra platser att ta kort, mest blir det vid kyrkan.

Sen åkte jag till Stockholm och provade min klänning för första gången, den kom hem igår,
    klänningen var lite stor så nu ska de fixa den så jag får pröva iogen nästa vecka

hittade sen en massa saker där, köpte hanskar tiara smycken skor sjal ja det blev massor, hon had så mycketr fint i bröllopsbutiken

å självklart fick jag med ett blått strumpeband så då slapp jag stressa iväg för att köpa det

sen har jag fixt och beställt blommorna till kyrkdekorationen, fixat smycken och hårprylar till min dotter
    känns som man bara handlar å handlar hela tiden alltid kommer man på nytt

sen har jag fixat klart festprogrammet och börjat med vigselprogrammet.

Ingen sovmorgorn i morgon, ska iväg och fixa med bordsplaceringen och skriva namnen på laceringskorten, träffa toastmaster mina föräldrar och serveringspersonal och gå igenom allt igen så att allt ska klaffa precis som vi vill.

Tänk det e bara två veckor kvar nu å så spännande det är

• anmob

Jag sitter här och har kollat på melodifestivalen. jättekul att Finland vann tycker jag. Är ensam i dag eftersom min sambo är på svensexa. Pratade med honnom i telefon för en stund sedan och han var riktigt skitfull. De har nog gjort sitt bästa för att supa ner honnom rejält. Blir tungt för honnom i morgon. Men jag får väl ta vilden och gå bort till Farmor och fika. Vi ska ju träffa prästen kl 15 så det är väl bäst att han får vila på förmiddagen.

• Yllo

Jag är så glad att Finland vann! Dom förtjänade verkligen det.

Victory - Ja, visst är det konstigt att karlarna vaknar upp först nu Nåja, jag tror att jag löst problemet med placeringskort.. Har en mall på jobbet där jag skriver vanliga etiketter.. (senast använd för att skriva julpaketsetiketterna på jobbets julklappar) tänkte att om jag byter ut den där lilla blomman i ena hörnet till något som passar in i vårt tema och skriver allas namn med blå kursiv skrivstil och printar ut så är det pefekt! Jag behöver ju inte ha sådan som ska vikas dubbla utan jag kan ju lägga dem på talrikarna *pust, va skönt att ha löst ytterligare ett problem*

Det enda som återstår att göra nu är att försöka få de där sista små detaljerna klara i festprogrammet (ett foto på oss två och så två gulliga bilder längst ner på två sidor) och så skriva ut bordsplaceringslistas och korten, köpa skor till m2b och slutligen.... hoppas på att klänning och ring dyker upp i tid. annars är allt klart!!

• Tinilini

Hur gör ni med efternamn ..Tar ni alla eran blivandes eller hur gör ni ??
    Vi har båda rätt vanliga -sson namn men mitt är väl liiite ovanligare..Både jag och barnen heter det men han vääägrar ..Han vill heta sitt ..och jag är åxå lite bångstyrig. Jag kan tänka mig att ta ett helt nytt ..som bara vi har ..men det är totaltstopp..Nåja ..vi får se hur det slutar

• Yllo

Efter många diskussioner fram och tillbaka bestämde vi oss för att jag tar dubbelnamn. Han har ett väldigt ovanligt namn och där jag kommer ifrån så heter bara min släkt det jag heter i efternamn.. alltså var jag inte så pigg på att byta bort mitt och inte han heller.. därför tog vi beslutet att jag tar hans efternamn, men behåller mitt, och använder hans efternamn i vardags och vid mer officiella stunder mitt dubbelnamn.

• Akkidakki

Äntligen!!! Klar med festprogrammet!!! Och gud va stolt ja e över mig själv!! Är så grymt snyggt!! :)) Nä nu ska ja gå till min säng... den skriker efter mig just nu!!

Ang efternamn så byter ja bort mitt ..sson namn till hans icke ..sson namn... ;-D

• 03062006

Jag byter också bort mitt och barnens
    -sson namn till hans utlänska namn,

• anmob

Jag ska ha dubbelnamn efter att vi gift oss. Med mitt gamla som mellannamn. Ingen av oss har jättevanligt efternamn men mitt är lite ovanligare

Svar på tråden 3 juni 2006