• Svar på tråden Fru Böhmers bröllopsbilder!
  • WDC

texten kom visst inte med... datum för bröllop har inte bokats ännu...kommer dröja åtminstone ett år till... jag känner att jag måste vara klar med min utbildning först... är traditionsbunden av mig och måste ha vissa kapitel klara här i livet innan man kan börja på nästa om du förstå vad jag menar.
    men eftersom att alla våra vänner har gift sig så har vi på ngt sätt ändå planerat upp det mesta... man vet ju på ngt sätt innan vad man vill ha och inte ha...

• jemina

Fru Böhmer

Jo jag skulle också förstora den om jag var ni. Verkligt vackert fångat ögonblick.

• Fru Böhmer

Liz71:
    Buketten lät jättevacker, varkligen! Vad fint med höstbröllop, och de färgerna lät ju jättesnyggt. Vi hade också brunt i vårt tema, vitt och brunt tema. Tänk om man kunnat få gifta sig flera gånger, flera årstider (sommar, höst, vinter)

Du får sno så många ideér du vill, det är bara kul om någon blir inspirerad av ens stora dag (som man planerat så länge). Jag meddelar när fler bilder är på plats!

WDC:
    Jag förstår, men då har du massor av tid att planera och drömma, det är en härlig del i sig. Lycka till med allt! Du har ju iallafall brudgummens klädsel klar..

• WDC

Fru Böhmer:

Kan du inte berätta lite mer om er bröllopsdag? från morgon till kväll? Fick du ngt speciellt i morgongåva? Vad isf?
    Älskar verkligen era bilder. Brigitte har verkligen fått in känslan i dem! Var hon dyr? Många frågor

• Fru Böhmer

WDC:

Här kommer hela storyn.

Vi började morgonen med champagne frukost tillsammans med mina föräldrar och min syster (som också var tärna). Därifrån åkte jag, min syster och min mamma och mötte upp de andra två tärnorna, de 2 frisörerna (som även är mina vänner) och make up tjejen. Vi tillbringade dagen i min vän och frisörs hår och make up studio. Där dracks champagne åts lunch och fixades?
    Kl 14.30 lämnade vi salongen och åkte mot Boo Kyrka i Saltsjö Boo. När vi kom fram till kyrkan hade alla gäster gått in och min underbara man stod där stilig i sin frack och väntade med best man och två marshalker. Vigseln började 15.30 och tog ca 45 minuter. En av mina vänner inledde vigselakten med en dikt och min tärna sjöng ?I only want to be with you? och Fredriks vän sjöng ?Kärleken förde oss samman?.

Efter vigseln hoppade jag och Fredrik in i en gammal MG och körde själva från kyrkan. Vi åkte då till en park och fotade oss i ca 30 minuter.
    När vi anlände till Grand Hotell i Saltsjöbaden stod alla 95 gäster med champagne och jordgubbar och tog emot oss. Vi tog gruppfoto i trappan ner mot vattnet och sedan brudskålen utomhus. Vädret var underbart, helt klarblå himmel!

Halv sju började middagen i franska matsalen. Vi hade ett långt honnörsbord för familjen och alla gäster satt vid runda bord. Det blev verkligen jättetrevligt. Maten var fantastisk.
    Förrätt: 3x lyxcanapeér. Miniblini med kalixlöjrom, Anklever toast med äppelcider marmelad & Toast med Vaktelägg och räkor.
    Varmrätt: Pilgrimsfräserad rödingfilé med muselsås, dillrimmad gurka och laxrom. Serveras med svensk färsk potatis.
    Efterrätt: Hallon creme Brulé med färska röda bär
    Det var lagom många tal, även om det var väldigt många.. Men en bra blandning av skrivna sånger, ngn visade bildspel, ngr spexade och andra höll bara sååå fina tal!
    23.00 var middagen klar och alla gick till biblioteket for kaffe, avec och tårta. Vi hade en brun chokladtårta med hallon mousse fyllning. Tårtan var i 5 våningar med 250 äkta vita rosor mellan våningarna, så fin!
    00.00 började brudvalsen på franska matsalens veranda och jag och Fredrik briljerade! Vi hade tagit en lektion och sedan övat hela kvällen innan bröllopet. Det var jättekul. Efter det spelades min mans låt som han spelade in på svensexan upp. Det lät gräsligt och han fick dansa solo på dansgolvet til.. (med lite hjälp av mig).
    Sen var det världens fest tills vi blev hämtade av en svart limousin på festen 02.45 och åkte till Diplomat. (de sista gästerna lämnade festen 05.30).
    10.30 morgonen efter åkte vi tillbaka till Grand för att äta frukost med alla gäster. Vi hade tänk öppna vårt presenter, men det var så mycket att vi väntade till kvällen.

EN HELT UNDERBAR DAG!

Ja, vi är SÅ nöjda med Brigitte. Hon var med oss från vigseln fram till middagen (3 timmar) och tog ca 350 bilder totalt.
    Det kostade 19500:- för 3 timmars fotning och inkl ett album med 24 st porträtt. CDn med 300 bilder köpte vi till för 3500:- Vi ska också beställa till ngn förstoring som tillkommer.
    Så ja, det kan tyckas dyrt. Men för oss var det värt varenda krona för vi är så nöjda med hennes bilder. Jag tycker att bilderna är bland det viktigaste vid bröllopet! Det man har med sig i äktenskapet förutom kärleken och minnet är ju faktiskt bilderna, också ringarna försås

• Fru Böhmer

Oj oj, vad långt det blev

• WDC

Fru Böhmer:
    åhh när jag läste ditt inlägg så skulle jag kunna tänka mig att springa och gifta mig redan imorgon.
    Det lät som en helt otroligt fantastisk dag! tom vädret var perfekt! Kan det bli bättre!

Ang bilderna så kan jag väl tycka också att det låter lite dyrt. MEN Det är som du säger... man gifter sig ju bara en gång (åtminstone tänker jag så)då vill man ju har riktigt bra bilder av sitt bröllop! Brigitte får ju med den där romantiska känslan ...det ser man ju på er: kärleken bara sprudlar! Jag visste inte att hon gör en CDskiva..är det ngt nytt hon har börjat med?

Tack så jättemycket för att du tog dig tid till att berätta om er dag!

• WDC

Jag glömde ju fråga dig. Jag har inte DN bor inte i Sthlm... är nyfiken på vilken av bilderna som ni satte in i tidningen?

• Brud_Linda

Fru Böhmer

Jätte fina bilder!
    Fastnade lite på bilden av dina ringar.
    Kan ni berätta lite detalj om dom?

• Fru Böhmer

WDC:
    Vi satter in bilden där jag håller om Fredrik med slöjan (en av de svart/vita bilderna). Som tack kort skickade vi 2 olika bilder. Samma som i tidningen och den bilden då vi är vända mot varandra, min favorit!

Brud_Linda:
    Min förlovningsring (den med 3 rader) gjorde Fredrik till mig och övverraskade mig med när han friade. Tur var väl att jag älskade den... Mittraden är prinsesslipade och de yttre raderna är lite mindre briljantslipade.
    Vigselringen gjorde vi så den skulle passa till. En enkel enstensring med en prinsess slipad sten.

Svar på tråden Fru Böhmers bröllopsbilder!