• Svar på tråden Fru Böhmers bröllopsbilder!
  • Fru Bouncing bunny

Fru Böhmer:

Tack för att du delar era inspirerande och vackra bilder med oss nyfikna. Ni var urtjusiga! Jag tycker mycket om ert tema med vitt och bruna sidenband, snyggt, elegant och stilrent. Blir väldigt nyfiken på vad ni hade i de söta korgarna, i en hade ni små vita påsar och i en annan.. After Eight?

• onsdag i oktober

Var vigselprogrammen "långa" som A4 format? Köpte du färdiga papper i det formatet? Du förstår att jag tyckte att de var jättefina va ?

• Gudinnan

Fru Böhmer: Ar det nagot mer an nasdukar i den andra korgen? Eller ar de bara fasta pa brunt papper?? Det var superlackert! :)

• Fru Böhmer

onsdag i oktober:
    Vigselprogrammen skrev jag ut på glossy 250 gr papper i rätt brun pantone färg (vi hade alla trycksaker i samma bruna färg). Vanliga A4 som jag sedan skar på mitten. Superenkelt! 50 utskrifter blev 100 vigselprogram som jag gjorde 2 hål i och som min snälla gulliga svärmor sedan knöt bruna sidenband i

Bouncing Bunny & Gudinnan:
    I den vita korgen är det vanliga vita näsdukar som ligger i ett brunt "kuvert" med bruna sidenband runtom. Tyvärr syns inte hela på bilden, men jag fick idén från Marthas hemsida. Fast jag gjorde dem stående och med brunt sidenband istället för tryck. Ganska mycket jobb men det blev sååå sött och väldigt uppskattat. Länk nedan till hur man gör dessa:

www.marthastewart.com/page.jhtml&id=channel1691&catid=cat311&navLevel=2

I den andra korgen hade vi vita organza påsar med vita rosblad och lite ris att kasta.

• onsdag i oktober

Tack. Vad gullig du är som delar med dig av allt

• Liz71

Lika häpen varje gång jag ser dina bilder!
    Helt underbara!
    Väl värt sina pengar, tycker jag.
    Jag har en fråga angående tärnklänningarna, var fick ni tag på dem?
    Söker febrilt efter något liknande till min tärna, dvs i brunt/med bredare axelband.
    (Ingen av dem som är intresserade av att sälja sin??)

• -Systeryster-

Fru Böhmer: Ni var verkligen superfina, jag ska själv gifta mig i Boo kyrka nästa lördag (23/9) med Kjell Hedberg som präst. Jag håller med om att han verkar supertrevlig. Jag tittade på bilderna du lagt ut och kan inte se några med dina dekorationer i kyrkan, har du tagit bort dem? Vi håller precis på att planera hur vi kan dekorera kyrkan så jag skulle jättegärna se hur ni har gjort! Har du kanske några bilder du kan maila?
    Några andra tips att tänka på när det gäller Boo kyrka? När kom ni till kyrkan? Till oss sa han att det räcker att komma vid 15.15 när vigseln börjar 15.30.

• Fru Böhmer

Liz71: Jag hittade faktiskt klänningarna på InWear förra våren. De är i 2 lager chiffong med bronspaljetter längst ned så det blir jättefint fall. Vi satte själva dit bandet runt midjan. Tror att min syster skulle kunna tänka sig att sälja sin, det är en stl: 36.

Systeryster: Det finns en bild på sidan 3 från kyrkan där ljuslyktorna syns. Om du lämnar din mail kan jag leta fram fler bilder. Vi hade murgröna och vita fresia i varje vas (totalt 10st) på bänkraderna. Under stod vita ljuslyktor med vita rosblad rumtom. Frmme vid altaret stod två stora vaser med 30 vita rosor och 20 vita fresia i varje. Där var också vita rosblad på golvet. Det blev riktigt fint med ljusen på golvet i altargången, kan rekommenderas!

Vi anlände till kyrkan var för sig, min man kom ca 14.30 med sin best man och marshalker och väntade i det lilla huset utanför. Jag kom 15.25 och klev mer eller mindre ut ur bilen och in i kyrkan. Jätteskönt för jag han inte bli så nervös.. jag och min man möttes utanför kyrkan och hade 5 minuter tillsammans innan.
    Stort lycka till nästa lördag! Var har ni festen?
    /Malin

• Jenny_Åland

Grattis :D Vilka vackra bilder och ni var jättefina :)

• -Systeryster-

FruBöhmer: Nu såg jag lyktorna! Superfint, kommer du ihåg vad de kostade?
    Det jag funderar på är om gästerna kommer att se oss om vi kommer strax efter tre till kyrkan, det där lilla huset ligger ju precis vid ingången till kyrkan.

Hur delade ni ut era vigselprogram näsdukar och rispåsar? Hade ni ett bord utanför?

Min mail är: lillstrumpa1@hotmail.com du får gärna maila mig bilder om du har tid och lust.

Vi ska ha middagen på Graninge Stiftsgård som ligger bara fem minuter från kyrkan, sedan övernattar vi där och har frukost på morgonen med gästerna.

Tack för alla tips!
    /Linda

Svar på tråden Fru Böhmers bröllopsbilder!