• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • BrudSommar2006

Jodå, budgivningen var uppe i drygt två miljoner över utgångspris, det börjar hända mer och mer nu tycker jag med alla lockpriser mäklarna kör med. Vi brukar räkna med att budet kommer att stiga med ungefär en miljon när vi går och tittar för att vara säkra på att vi tittar på sånt som vi har råd med men det verkar ha slutat gälla nu sedan årsskiftet, suck.

• Liten med Mindre

Folk är komplett galna. :(

"Det är synd om människorna..." som någon sa. Litteraturvetarna kanske kan upplysa mig. (Strindberg?)

• Vänner-fan

God morgon (eller det är väl god förmiddag nu)!

Koko, jag är också hemma sjuk! Men mår bättre idag än igår. Sov inte så jättebra inatt, men jag sov fyra timmar på dagen igår, så det var nog mest därför.

Cicci, tror dina starkare naglar har med graviditeten att göra! Naglar och hår påverkas väldigt positivt av den! Så lägg du det till listan på symptom

Tydligen är det fr.o.m. idag man räknas som höggravid har jag läst. Har gått in i vecka 28 och den sista trimestern och allt vad det heter. Blablabla.

Bokade in oss på en profylaxkurs igår. Ska gå i mars. Någon mer som tänkt gå det? Gällande prylar till barnet har vi i stort sett bestämt oss för barnvagn (Brio Happy). Har lånat en Babybjörn bärsele också och vet att vi får ta över en spjälsäng eller korg om vi vill, men det är inget vi själva efterfrågat. Vi ligger rätt lågt med att köpa saker än så länge.

Skönt att höra att det gick bra på ul Frullan! Det var faktiskt en av sakerna jag låg och funderade på inatt när jag inte kunde sova.

Hörs senare! Kram!

• Vänner-fan

Två miljoner ÖVER utgångspris!!! Herregeud, det är ju inte klokt! Jag trodde priserna på lite dyrare hus hade börjat stagnera.

• BrudSommar2006

Jag har tyvärr inte märkt av vare sig starkare naglar, finare hår och hy eller annat som tydligen ska inträffa. Fast det har jag ju redan klagat över här i tråden så nog om det! Är ju i vecka 24 nu så jag tror inte att det kommer att hända.

Vi hade också bestämt oss för en Brio Happy men nu blev det inget av med det när vi fick en vagn. Jag känner annars att jag vill ha klart alla saker man behöver tidigt i fall att man inte mår bra framöver och inte har lust att springa i affärer.

Mindre, ja förutom de som försöker och försöker och inte riktigt får till det här i tråden så är det nog lite synd om oss som letar hus också, liiite i alla fall.

• viktualia

Mindre -

Repliken " Det är synd om människorna" fälldes av guden Indiras dotter i Strindbergs pjäs "Ett drömspel"

10 poäng till dig!

• Bröllopstokiig

Vänner-fan, ha ha vad bra! Jag har ju inte så många symptom på min lista, så jag tar gärna emot fler, även om naglarna var ett märkligt sådant!

Men måste fråga ag Brio Happy. Varför valde ni den? Jag tycker personligen den är lite klumpig! Skulle vilja höra lite fördelar, då jag ska beställa vår vagn (vilken det nu blir ) i mars någongång... Men jag hörde att Brio Happy var det bästa Brio hade gjort själva, men varför är den så bra?

2 miljoner är sjukt mycket över utgångsprist, det är ju knäppt, snacka om att de har satt lockpris från början!

• BrudSommar2006

Vi ska förresten också boka in oss på profylaxkurs, vet inte om jag tror att det är bra eller inte men det kan ju i alla fall inte skada, det kan ju vara användbart. Jag tycker att det är så mycket som man ska springa på nu, MVC, rygginfo, föräldrainfo, försäkringskasseinfo, info på förlossningen, profylaxen, man ska helst hinna motionera, MVC vill att jag går på dietistmöten men det har jag avstyrt tills vidare osv. Någonstans ska man klämma in sitt arbete, hundpromenader, leta hus och allt annat, det börjar bli stressigt känner jag.

• BrudSommar2006

Det är jättetrist med mäklarnas lockpriser, visst det kommer många på visningarna men det är ju nästan omöjligt att räkna ut vilka hus det är någon idé att man åker och tittar på.

Jag tycker att Brio Happy verkade ganska nätt och smidig om man tar sittdelen med en mjuklift i som kombivariant. Finns säkert ännu smidigare varianter för stadsfolket men vi behöver en vagn vi kommer fram på landet med så vi vill ha stora hjul och gillar inte trehjulingsvarianterna, de verkar så ostadiga, även de som lanseras som terränggående. Sedan är de inte så dyra heller. Men, men, strunt samma nu för vår del, vi har en klassisk duovagn nu med separat ligg- och sittdel. Funkar säkert det med.

• Vänner-fan

Cicci, Jag antar att ni tittat på den Brio Happy som oftast står ute i affärerna där man kan vända handtaget och där hjulen går ihop när man fäller ihop den. Det är inte det chassit vi vill ha, utan den som inte har de finesserna utan enbart har ett telskophandtag. Mycket bra när en av oss är så långa. Man drar handtaget upp och ut från vagnen istället för att dra det upp och närmare vagnen som på de flesta andra vagnar, och slipper då gå och sparka på hjulen. Detta chassit är inte alls så tungt som det förstnämnda (bara 10,3 kg jämfört med 13 kg exkl. hjul) och vagnen blir faktiskt riktigt smidig. Sen har det chassit en hård korg under i stället för en tygkorg, vilket jag tyckte verkade bra, då tygkorgarna under lätt blir smutsiga. Jag tycker vagnen var riktigt snygg också med rena linjer, inte så mycket 80-tals-fluff. Jag är lite tveksam till lufthjul (som denna har) pga risken med punkteringar, men annars har den det mesta vi ville ha och ok lastutrymme under. Inte jättestort, men inte ett av de mindre heller. Fast man får ju tydligen inte lasta mer än 5 kg ändå, men det lär ju jag göra iaf... Är en riktig packåsna. Tyget kändes rejält också och fanns i många fina färger.

Brudsommar, min hy är också kass. Men jag tror det delvis har att göra med att jag äter mycket choklad, för det kunde jag inte innan eftersom jag får migrän av det, men nu under grav. har migränen försvunnit. Och jag räknar kallt med återfall när barnet är fött, så jag passar på...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???